Spring naar inhoud

- - - - -

Boekenbeurs Antwerpen

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 29 oktober 2013 - 11:30

Hey,

Is er iemand ooit al eens naar de boekenbeurs geweest in Antwerpen?
Is het zo een beetje de moeite om te gaan en is het goed bereikbaar met de wagen?

Ik heb vakantie nu en ik zou (als ik een slachtoffer vind om mee te gaan) eens graag gaan kijken.

Grtjs Caro

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#2 Geplaatst 29 oktober 2013 - 11:34

Ik ga elk jaar, al meer dan 14 jaar! En of het de moeite is, ik zou er dagen kunnen doorbrengen. Moet er wel eerlijkheidshalve bijzeggen dat wij gemiddeld twee maal per week naar de bib gaan, en er hier altijd wel een 40-tal boeken rondslingeren van de bib. Dus er wordt hier veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gelezen, ook door de kinderen. Maar ik vind het er super!

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 29 oktober 2013 - 11:37

Dit is zeker de moeite!

Parkeerplaats kan soms moeilijk zijn maar er zijn veel parkeerplaatsen rond om rond de expo.
Dit hangt natuurlijk af van de dag dat je gaat, door de week is het iets rustiger dan in het weekend of in de herfstvakantie zoals nu ;)

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 29 oktober 2013 - 11:38

Ik ben al meermaals geweest.  Het is wel de moeite, maar wel heeeeel druk.  Je moet je echt door de massa duwen, wat ik wel een beetje vervelend vond omdat ik niet goed tegen de drukte kan, maar ja wel te verwachten voor zo'n event.  Nog een nadeel is dat de boeken niet echt goedkoop zijn, beetje de standaard boekhandel prijzen, dus voor koopjes moet je er ook niet echt zijn.  Het beste is natuurlijk dat je er echt alles vindt van boeken, alles wat je maar kan bedenken van onderwerp, je vind zeker wel wat dat je niet zal kunnen laten liggen!   Dus wel de moeite hoor, zeker als je nog nooit geweest bent!

Bewerkt door _Athena_, 29 oktober 2013 - 11:39.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 29 oktober 2013 - 11:53

Ik ben ook jaren geweest. Heel druk, dat wel, maar ik kan daar wel tegen (in tegenstelling tot mijn man). Je kan tussendoor gaan rusten door iets te gaan drinken. Vond ik wel altijd een voordeel!

Ik ga niet meer, omdat de boeken de gewone prijzen hebben. Een dagje boekenbeurs is dan toch wel heel kostelijk :-). Ook heb ik nog enkele boeken liggen die ik moet lezen en anders groeit die stapel toch alleen maar :-).

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 29 oktober 2013 - 12:26

Ik ga ook alle jaren naar de boekenbeurs. 't Is een beetje een traditie geworden, samen met een vriendin. Voor de prijzen moet je het inderdaad niet doen en dat vind ik een beetje jammer. Als je dezelfde boeken bij Fnac of Standaard Boekhandel koopt, komen die op je klantenkaart en doe je er dus profijt mee. Wat ik dan wel weer tof vind op de boekenbeurs, is wanneer één van je lievelingsauteurs signeert, dan heb je echt een exemplaar in handen met net dat ietsjes meer...
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 29 oktober 2013 - 12:29

Bekijk berichtsnoopy, op 29 oktober 2013 - 12:26, zei:

Ik ga ook alle jaren naar de boekenbeurs. 't Is een beetje een traditie geworden, samen met een vriendin. Voor de prijzen moet je het inderdaad niet doen en dat vind ik een beetje jammer. Als je dezelfde boeken bij Fnac of Standaard Boekhandel koopt, komen die op je klantenkaart en doe je er dus profijt mee. Wat ik dan wel weer tof vind op de boekenbeurs, is wanneer één van je lievelingsauteurs signeert, dan heb je echt een exemplaar in handen met net dat ietsjes meer...

Da's waar....

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 29 oktober 2013 - 13:28

Je kan wel bv op de parking gaan staan aan de Olympiade. Van daaruit kun je dan trams 2 of 6 nemen en die stoppen voor de deur :)

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 29 oktober 2013 - 13:48

Bedankt allemaal voor de antwoorden :)

Jammer dat er geen kortingen ofzo zijn. Dan kan ik eigenlijk beter eens langs de standaard boekhandel ofzo.
Minder ver en minder geld aan diesel.

Ik ben ook helemaal niet thuis in A'pen, dus ik heb geen flauw idee waar het is en waar de Olympiade is.

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 29 oktober 2013 - 19:21

Auto kan aan de metropolis in Antwerpen gezet worden (de cinema) en vandaar tram 6 tot voor de deur van antwerp expo,
Het is wel een aanrader die boekenbeurs, al is het maar dat je er 1x geweest bent, je moet het eens gedaan hebben vind ik persoonlijk ;)

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 29 oktober 2013 - 19:39

Bekijk berichtblubje, op 29 oktober 2013 - 19:21, zei:

Auto kan aan de metropolis in Antwerpen gezet worden (de cinema) en vandaar tram 6 tot voor de deur van antwerp expo,
Het is wel een aanrader die boekenbeurs, al is het maar dat je er 1x geweest bent, je moet het eens gedaan hebben vind ik persoonlijk ;)
Dan zijn er toch wel dichtere parkings, niet? Van metropolis tot expo is een half uur op de tram zitten..

Geplaatste afbeelding

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 29 oktober 2013 - 20:48

Het boekenfestijn is dan wel weer leuk om naar toe te gaan. Daar zijn alle boeken aan minstens de helft van de prijs. Is niet zo groot als de boekenbeurs, maar je kunt wel voor hetzelfde geld veel meer boeken kopen. :d

http://www.boekenfestijn.com/home

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 30 oktober 2013 - 01:53

geen idee of er parkings dichterbij zijn eigenlijk, maar dat zal wel waarschijnlijk :)
op de parking van metropolis heb je natuurlijk wel heel veel plaats he ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 30 oktober 2013 - 07:36

Bekijk berichtFreggel, op 29 oktober 2013 - 20:48, zei:

Het boekenfestijn is dan wel weer leuk om naar toe te gaan. Daar zijn alle boeken aan minstens de helft van de prijs. Is niet zo groot als de boekenbeurs, maar je kunt wel voor hetzelfde geld veel meer boeken kopen. :d

http://www.boekenfestijn.com/home

Daar ga ik ook wel eens naartoe, maar vooral werkgerelateerd. Nieuwe boeken van bekende schrijvers vind je daar niet he...

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 30 oktober 2013 - 08:12

Dat weet ik eigenlijk niet. Ik volg niet echt wat er allemaal uitkomt en ben zelden op zoek naar een specifiek boek. Ik koop doorgaans gewoon wat er interessant uit ziet en goedkoop is. :d