Spring naar inhoud

- - - - -

Katertje 4.5 maand lust ineens zijn brokjes niet meer

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Miriam1982
Miriam1982
  • 119 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 30 oktober 2013 - 07:59

Hallo Allemaal,

men katertje had tot twee dagen geleden super graag zijn brokjes. Nu ineens hoeft hij ze niet meer. Natvoer eet hij wel, maar zodra ik het meng met de brokjes laat hij dat ook staan. Ik dacht eerst misschien aan het wisselen van zijn tandjes maar ook als ik de brokjes zacht maak eet hij ze niet. Hij ruikt eraan en gaat dan met zen pootje eromheen vegen. Hij is vorige week gecastreerd, zou het daar aan kunnen liggen?
Ik weet niet of ik nu gewoon de brokjes moet laten staan en hopen dat hij echt honger krijgt (Ik heb ook nog een andere kat en hij eet alle brokjes op die er nog staan..) of maar een ander merk gaan kopen om te testen?

Dank jullie,

Miriam

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 30 oktober 2013 - 08:16

Zou het kunnen dat de samenstelling van de brok veranderd is?
Sommige katten willen dan hun brokjes niet meer eten omdat ze anders smaken of ruiken...

Soms kan er ook een medisch probleem zijn, misschien toch de tandjes?
Gelukkig eet hij nog wel zijn natvoer. Moest hij dit ook plots laten staan zou ik toch eens langs de DA gaan.

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 30 oktober 2013 - 08:54

Al andere brok geprobeerd? Ze zeggen wel dat je poezen het best altijd hetzelfde geeft, maar ondervind met de mijn dat ik toch moet afwisselen. Uiteraard wel oppassen als ze daar heel gevoelig aan zijn. Ik meng mijn brokken sowieso en als ik merk dat ze het echt beu zijn (eveneens met natte voeding) geef ik eventjes iets anders.

Miriam1982
Miriam1982
  • 119 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 30 oktober 2013 - 09:25

Aan een andere samenstelling zal het niet liggen, komt namelijk nog gewoon uit dezelfde zak... Wanneer ik ze op het balkon los naar hem gooi eet hij ze wel.
Ga straks maar even wat extra natvoer halen en een klein zakje van een ander merk.

Hij komt nu net uit de kattenbak en loopt naar de brokjes. Hij ruikt eraan en gaat dan weer met zen pootje vegen voor de bakjes (zoals ze in de kattenbak doen)

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 30 oktober 2013 - 10:31

Als hij ze wel eet als hij ze zogenaamd kan "vangen", los op het balkon, dan moet je misschien gewoon aan voedselverrijking doen. Dus niet de brokken in een potje geven, maar in iets stoppen waar hij ze moet uitvissen met zijn poot en dus een beetje moet "jagen".
Bij Zooplus staan er momenteel in promotie, ik heb er hier verschillende en sinds een weekje ook deze  
http://www.zooplus.n...ntie/349066  enook die is hier een groot succes...

Ik begrijp niet waarom ik die link hier niet gepost krijg... In ieder geval, bekijk misschien ook even het topic "onze schatjes en hun voedselverrijking", daar zie je er aan het werk. De link die ik wou posten is dus van de Cat Activity, een foto die door Sabine erop werd gezet...

Bewerkt door snoopy, 30 oktober 2013 - 10:29.

Geplaatste afbeelding

Miriam1982
Miriam1982
  • 119 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 30 oktober 2013 - 11:10

Bekijk berichtsnoopy, op 30 oktober 2013 - 10:31, zei:

Als hij ze wel eet als hij ze zogenaamd kan "vangen", los op het balkon, dan moet je misschien gewoon aan voedselverrijking doen.

Ik heb een cat activity en zo'n brokjesbal. Alleen daar eet hij de brokjes nu ook maar matig uit. Hij ging net naar zen bakje en heeft een beetje gegeten. Ben in ieder geval blij dat hij wel gewoon eetlust heeft.

Miriam1982
Miriam1982
  • 119 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 31 oktober 2013 - 11:21

Nieuwe brokjes gehaald.. eet hij er een paar van en laat ze dan ook staan :catsad

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 01 november 2013 - 14:24

Misschien vindt hij natvoer wel gewoon lekkerder! :)

Probeer het anders eens in een aardewerken kommetje te geven of een plat schoteltje. (Sommige katjes houden niet van plastic.)

Zou wel even zijn gewicht in de gaten houden, maar als hij nog gewoon aankomt je niet al teveel zorgen maken. Je kan voor de zekerheid wat extra natvoer geven.

Miriam1982
Miriam1982
  • 119 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 02 november 2013 - 11:43

Jaaa sinds vandaag eet ie weer gewoon brokjes :jump:
Had de DA al gebeld en ze zeiden dat het inderdaad zijn tandjes konden zijn. Ik heb goed in zen bekje gekeken en zag toen een dubbele hoektand, dus hij is echt aan het wisselen.

Thanks voor de reacties!