Ik hoop dat er hier iemand is die mij raad kan geven.
Ik heb momenteel kittens waar het niet lekker mee gaat (sinds 2 dagen) alles verliep vlot maar nu komen ze niet aan en eentje valt sterk af. De kittens zijn morgen 5 weken oud, de ontlasting is dun en donker geel (ze gaan nog maar net zelf op de kattenbak) en bij een kitten is het wit van kleur. De ontlasting van het ene kitten ruikt zuur en het kitten spuugt dit ziet er hetzelfde uit. (wit waterdun en er zitten dikkere mini stukjes is)
Gisteren wist de dierenarts niet wat het kon zijn. Voor de zekerheid was er een giarda test gedaan en deze was negatief. De kittens willen nog geen vast voedsel (op 1 na) dus het enige wat ze binnenkrijgen is de moeder melk. De DA heeft me pasta meegegeven om het kitten te laten aansterken maar ook dat komt er na ongeveer 30 min uit samen met de melk.
De moeder is normaal gezien stil krols en ik merk eigenlijk niets aan haar. Nu heb ik gesproken met verschillende mensen en op aanraden van een bevriende fokster heb ik de moeder de pil gegeven (gisteren).
Wie weet wat er aan de hand kan zijn, of het inderdaad mogelijk is dat een kitten op die manier ziek word van "zure" moedermelk. (Het is erg lastig omdat ik niet kan bevestigen of de mama inderdaad krols is.)
Kitten word nu met een spuitje bijgevoerd maar 9 van de 10 x komt het er weer uit omdat ze ook bij mama melk drinkt. Ze is levendig en wil spelen maar je ziet gewoon dat ze niet lekker is.
zou het een optie zijn om de mama apart te zetten met de 4 kittens die dunne ontlasting hebben maar niet afvallen en het ene kitten wat achteruit gaat volledig met de hand te voeden?
Daarnaast was 1 kitten uit het oudere nest gisteren ook flink aan het spugen (ook wit met stukjes) ook daarom denk ik dat het aan de melk van de moederpoes ligt gezien dit oudere nest ook vaak bij deze poes liggen te drinken.
Tips zijn zeer welkom. is er eventueel een middel wat jullie aanraden te geven? afspraak bij de DA staat weer gepland om half 12.
PS ik ga straks naar een andere DA als gisteren avond
Bewerkt door mijnbengaaltjes, 30 oktober 2013 - 10:21.