Spring naar inhoud

- - - - -

Mini onderzoek plasgedrag

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp

Poll: Mini onderzoek plasgedrag (39 leden hebben gestemd)

Plat uw kat wel eens buiten de bak

1. ja geregeld (3 stemmen [7.69%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 7.69%

2. soms (9 stemmen [23.08%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 23.08%

3. neen (27 stemmen [69.23%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 69.23%

Als uw kat wildplast gebeurd dit dan op vaste plaatsen

1. ja (11 stemmen [28.21%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 28.21%

2. neen (9 stemmen [23.08%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 23.08%

3. n.v.t. (19 stemmen [48.72%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 48.72%

Merkte u reeds op dat uw kat in de bak ook rechtopstaand plast

1. ja (8 stemmen [20.51%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 20.51%

2. neen (31 stemmen [79.49%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 79.49%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#16 Geplaatst 31 oktober 2013 - 00:11

Bekijk berichtDorothea, op 30 oktober 2013 - 22:36, zei:

Je kan nu toch 'niet van toepassing' antwoorden op de tweede vraag? Dan lukt het toch wel?

de blinde vink hier heeft daar  blijkbaar overgekeken...
Geplaatste afbeelding

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 31 oktober 2013 - 00:26

Bekijk berichtlathyrus, op 31 oktober 2013 - 00:11, zei:

de blinde vink hier heeft daar  blijkbaar overgekeken...
:lachen:

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#18 Geplaatst 31 oktober 2013 - 00:38

Onze katten plassen niet buiten de bak. Hebben wel, als we pas in ons nieuwe huis woonden, een drietal keer sproeivlekjes gevonden, maar daarna is dat gestopt.

Ik heb ja geantwoord op vraag drie, maar eigenlijk bedoel ik dat ze niet echt volledig rechtopstaand plassen, maar half recht. Alé ja, als je begrijpt wat ik bedoel :louche:

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 31 oktober 2013 - 19:34

Luna doet soms aan stressplassen. Als er teveel veranderingen zijn, plast ze meestal in de douche (nu het bad). Één keer heeft ze een paar dagen in huis geplast, maar wel in een kartonnen doos ofzo, niet los op de grond, niet op bed etc. Heb toen een grotere bak gekocht, ander zand erin en haar extra aandacht gegeven. Het ging over, maar ik vermoed dus dat de stress gewoon weg was (had muisjes in huis gehaald en ze zal er aan gewoon geraakt zijn wss), aangezien ze soms nog steeds buiten de bak gaat.
Rond de periode van de verhuis ging ze dus plots ook weer richting douche/bad en nu is het weer rustig, ze is goed aan t wennen hier en ze gaat weer gewoon op de bak (as we speak :d ).
Luna gaat niet buiten trouwens, en rechtopstaand plassen heb ik nog niet gezien, mss wel halfrecht ook want ze plast vaak tegen de rand van de bak...
Those who don't believe in magic, will never find it

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 31 oktober 2013 - 20:00

Ik heb 'soms' geantwoord, maar dit is wel nog maar heel zelden gebeurd. Rakker was vroeger een buitenkat en toen ze dus de eerste keren binnen mocht, kende ze geen kattenbak. Toen heeft ze enkele keren in de zetel geplast omdat ze zo haar plas kon begraven onder de kussens. Dat was dus helemaal niet om te sproeien of van stress. Toen heb ik haar laten zien waar de kattenbak was en toen ze wilde plassen in de zetel, heb ik haar in de kattenbak gezet. Daarna heeft ze heel lang nooit meer in de zetel geplast tot ze een nieuwe kattenbak had.
Toen heeft ze weer 1 keer in de zetel geplast. Ik denk omdat haar geur niet in de nieuwe bak hing en dat ze dus weer een beetje verward was. Ook toen heb ik haar in de kattenbak gezet en daarna heeft ze dit weer jaren niet meer gedaan.
Tot enkele dagen geleden.We hadden het salon heringericht en de zetel stond dus niet op zijn juiste plek.Ik denk dat ze ook daardoor weer wat in de war was, want ik kan me niet inbeelden waarom ze anders nu opeens weer in de zetel zou plassen.
Ohja, om nog op de extra vraag te antwoorden. Rakker komt buiten.

Bewerkt door Syntara, 31 oktober 2013 - 20:02.

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 07 november 2013 - 22:33

Onze Lewis plast steeds over, ( andere 4 doen het netjes in de bak) voor of naast de bak , heb al van alles geprobeerd, andere bakken, open bakken, dichte bakken, ander grid, er staan 6 bakken voor 5 poezen, dus daar kan het ook niet aan liggen. Zijn de bakken net uitgewassen en schoon, dan gaat hij netjes erin, maar gaat er nog maar één poes erin dan hoeft het blijkbaar niet meer voor hem! Dan gaat hij gewoon voor de bak zitten plassen! Kan moeilijk zijn naam op een bak plakken of voor hem reserveren! In de dichte bak gaat hij als hij schoon is net over de rand buiten zitten plassen, dus in de opening! Op de peewee net over de rand! Ik weet het ook niet meer met hem, alle dagen moet ik alles dweilen rond de bak! Heb al van alles geprobeerd, groene of blauwe biotex, dentol verdunt! speciaal ontgeurder, niks helpt! Net alles gepoetst, een half uur later weer prijs! Soms denkt ik dat het iets met stress te maken heeft of toch een rare kronkel in zijn hersentjes. Poezen komen niet buiten!
KS2015