Spring naar inhoud

- - - - -

vraagje aan diegene die raskatten fokken

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 30 oktober 2013 - 21:23

Er is idd een wet die zegt dat kruisingen niet mogen, maar dat is een dode letter omdat er bij sommige rassen voor de gezondheid wel kruisingen moeten gebeuren bv. En daar dus geen lijsten zijn van wat dan wel of niet mag. Maar die wet zegt nergens dat de kittens of pups gedood moeten worden.

Ik denk ook dat dit echt fokker specifiek is om dat te doen. Ik geloof wel dat dit gebeurt, maar het is echt niet de wet'

Bewerkt door wea, 30 oktober 2013 - 21:24.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#17 Geplaatst 30 oktober 2013 - 22:36

In mijn ogen kan het niet dat een dier per ongeluk zwanger is...
Een goede fokker zal dit dus zelden of nooit voorhebben zo ongelukjes.
Daarnaast zal een goede fokker wanneer hij dit voorheeft NOOIT zijn dieren vermoorden.
MAAR er zijn fokkers die honden doden omdat ze niet aan hun eisen voldoen.
Een rhodesian richback die zonder zijn rich geboren word, word bij sommige fokkers gewoon ingeslapen omdat ze niet 'juist' zijn...
Wat compleet belachelijk is...
Sommige fokkers doen dit dus echt want een bastaard pup of een foute pup is voor hun niets waard...
Hoe sneller hun teef terug 'klaar' is hoe beter.
Maar dat zijn dan echt slechte fokkers en geen goede fokkers. :)
Bij katten word dit ook gedaan trouwens jammergenoeg. :(

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 30 oktober 2013 - 23:32

Bekijk berichtShadow, op 30 oktober 2013 - 22:36, zei:

In mijn ogen kan het niet dat een dier per ongeluk zwanger is...
Een goede fokker zal dit dus zelden of nooit voorhebben zo ongelukjes.
Daarnaast zal een goede fokker wanneer hij dit voorheeft NOOIT zijn dieren vermoorden.
MAAR er zijn fokkers die honden doden omdat ze niet aan hun eisen voldoen.
Een rhodesian richback die zonder zijn rich geboren word, word bij sommige fokkers gewoon ingeslapen omdat ze niet 'juist' zijn...
Wat compleet belachelijk is...
Sommige fokkers doen dit dus echt want een bastaard pup of een foute pup is voor hun niets waard...
Hoe sneller hun teef terug 'klaar' is hoe beter.
Maar dat zijn dan echt slechte fokkers en geen goede fokkers. :)
Bij katten word dit ook gedaan trouwens jammergenoeg. :(

Dat is weer een heel andere discussie, maar ergens vind ik dat eigenlijk zo slecht nog niet dat een fokker selecteert en de 'slechte' pups eruit haalt.
Er zijn natuurlijk andere mogelijkheden, zoals de slechte pups gecastreerd verkopen, maar als je bv. werkhonden fokt, dan zijn er weinig van die fokkers die hun tijd willen steken in dieren die toch nooit geschikt gaan zijn voor het werk, die ze moeilijk gaan kwijt raken en die geen toevoeging zijn voor het ras op zich. En ergens kan ik dat wel begrijpen. De overige pups gaan beter groeien, is minder belastend voor het teefje, en je hebt meer tijd voor de overige pups.

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#19 Geplaatst 31 oktober 2013 - 07:17

Nou ik weet wel dat bv bij de rohodesian ridgeback, de puppies die geen streep op hun vacht hebben wel degelijk worden ingeslapen, in Engeland of USA, heb ik gezien in de docu over de hondenfok.
Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 31 oktober 2013 - 08:37

Ik heb 1 keer een abortusspuit gegeven 1 dag na een 'oeps'dekking omdat ik toen geen pups wou en het bewuste teefje juist een nestje had gehad. De pups waren net 4 maanden.
Nu ja die spuit voorkomt de 'eventuele' innesteling van de bevruchte eitjes. Ook heb ik met veel pijn in mijn hart een pupje laten inslapen dat op het eerste zicht heel gezond leek, groeide goed etc. Maar door het ontbreken van anus, het niet juist zitten van de penis hebben we besloten om dat in te laten slapen.  Denk dat menig ander fokker daar ook zo over beslist zou hebben.

Bewerkt door Kaszi, 31 oktober 2013 - 08:38.

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#21 Geplaatst 31 oktober 2013 - 10:27

ik vind dat als je nu honden of katten fokt dat je kittens/pups enkel mag laten inslapen omdat ze medische problemen hebben die hun een leven vol pijn zou bezorgen!
wat voor onmens ben je als je je pas geboren kindje met het syndroom van down laat inslapen??????
Elke goede fokker weet dat je pups/kittens hebt die niet beantwoorden aan de rasstandaard maar zijn ze daarom minderwaardig???
Mijn hond beantwoord ook niet aan de rasstandaard en heeft een erfelijke aandoening, zou ik hem daardoor laten inslapen???? Voor geen geld van de wereld!!!
Iemand die zoiets doet is het in mijn ogen niet waard om zichzelf een fokker te noemen!

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 31 oktober 2013 - 11:30

Ik denk dat het een heel bepaald soort fokker is die zo'n dingen doet...
Dat je niet met die pups gaat fokken natuurlijk, maar iemand die echt van z'n dieren houdt zoekt er gewoon een goede thuis voor, en vraagt er uiteraard veel minder voor dan voor een raspup.
Ook heb ik niet echt respect voor mensen die een pupje of een kitten dooddoen omdat het niet voldoet aan de 'rasstandaard', maar anders volledig gezond is.  Zoek er dan een thuis voor bij mensen voor wie perfectie niet zoveel uitmaakt!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 31 oktober 2013 - 11:37

Als je dit doet als fokker dan ben je geen dierenliefhebber, dan ben je een broodfokker die alleen naar centjes ziet en de rest de boom in kan,
erg dat er nog zulke mensen bestaan, hoe kan je nu zoiets doen als dierenliefhebber?
En dan meestal hebben zo'n mensen een hk nummer :trance:  en als je dit hebt dan ben je echt wel heel goed bezig :thumb:  NOT! :evil:

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 31 oktober 2013 - 22:51

Dus dat was mijn vraag! ;)  Dus het gebeurd wel degelijk. Maar inderdaad dan ben je geen echte dierenvriend en is het alleen maar te doen voor het geld! Bij een ongelukje, kan de pups of de kittens dan alsnog voor minder geld doorverkopen! Ieder geboren zieltje heeft recht op een leven!
KS2015