Ik zal proberen om het te vertellen.
Deze voormiddag krijg ik van onze da een telefoontje. De gemeentediensten hadden klachten gehad van iemand dat er in het bos kittens waren afgezet. De eerste mail dat de da had gekregen was van 26 augustus en toen waren die kittens blijkbaar 6 weken. Dus als ik goed tel zouden die nu iets van 3,5 maand moeten zijn.
Dus gisteren en vandaag zijn ze blijkbaar met hun vangkooien naar het bos gegaan om die kittens te proberen te pakken. Ze hadden één van die kittens, maar in de andere kooi zat een witte kat, die nogal tam leek. Dus de da belde om te weten of wij iemand wisten voor die kat. het kitten was al ingeslapen omdat het echt wel heel wild was

Dus ik stelde voor om voor die witte kat hier op Ks een plaatsje te zoeken. Dat is me ook gelukt, want binnenkort gaan we naar Mellemeis die er hoogstwaarschijnlijk al een thuis voor heeft gevonden. Deze namiddag zijn mijn dochter en ik naar de da geweest om foto's te trekken. het beestje zat in een klein kooitje en wordt morgen gesteriliseerd dus hebben we die witten meegenomen naar huis. Eén deze dagen gaan we er mee naar mellemeis. Het is een heel lief beestje. Hier een fotootje

Deze avond belt hier een dame aan. Zij gaat iedere dag naar het bos om een vijftal zwervertjes te voederen. Ik had tegen de da gezegd dat iemand eens foto's moest proberen te nemen van die zwervertjes en dat ik dan zou proberen om er een thuis voor te vinden.
het blijken er dus 5 te zijn en die vertrouwen haar wel, maar zijn wel bang van andere mensen. Morgen gaat ze foto's nemen en dan zal ik ze hier eens posten.
Nu is mijn vraag: weet iemand ergens één of verschillende plaatsen hier in de omgeving waar die katjes wel eten krijgen, maar dat ze toch ook wel een warmere plaats hebben om te slapen dan in het bos?
Ik vrees dat de dame in kwestie wel een beetje verloren zou lopen moesten die 5 stakkertjes een thuis hebben gevonden. Maar ze beseft wel dat een dak boven hun hoofd toch wel beter voor hen zou zijn. Ze gaat al jaren katjes gaan eten geven en soms lukt het haar ook om er eens eentje of twee te plaatsen.
Ik hoop dat dit topic voor jullie een beetje begrijpbaar is

Bewerkt door Joske123, 30 oktober 2013 - 21:41.