Spring naar inhoud

- - - - -

Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten

• Log in om te reageren
103 reacties op dit onderwerp
*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#61 Geplaatst 03 november 2013 - 18:43

Bekijk berichtcatherine, op 03 november 2013 - 18:16, zei:

http://www.hbvl.be/l...verzwijnen.aspx

Morgen beginnen ze ermee tegen de everzwijnen.
Dit is een klopjacht meer niet.

Oh wat zullen ze zich weer kunnen  uitleven ....  :misselijk:

Bekijk berichtJoske123, op 03 november 2013 - 18:18, zei:

Ik word daar nu eens niet goed van hé. heb je nu eigenlijk die smoelen eens bekeken. Zo van ,Jay!!! here we come, lets shoot the bastards . :misselijk: :misselijk: :misselijk: :misselijk: :misselijk:

ja echt , degoutant .....

levende wezen doden voor de lol, die zijn echt ni goe in hun hoofd zenne .....

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#62 Geplaatst 03 november 2013 - 18:46

Inderdaad, moest het nog voor het voedsel zijn, dan zou ik het toch nog min of meer door de vingers zien ;)

Maar zo !!!

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#63 Geplaatst 03 november 2013 - 18:57

Ja idd, in bepaalde landen heb ik niks tegen de jacht omdat die mensen het echt nodig hebben om te overleven....

Maar dat is hier niet het geval en in de meeste gevallen wordt er gewoon gejaagd voor de lol

Bewerkt door *bonnie*, 03 november 2013 - 18:57.

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 03 november 2013 - 22:08

Bij de vorige drukjacht (in Postel) is er welgeteld 1 everzwijn geschoten. ;)

Eet niemand van jullie dan wild? Fazant, reebok, haas, konijn, everzwijn, eend... ?

Zoals laatst bijvoorbeeld. Op het werk hadden we onder de middag ook een discussie over de jacht. Vrijwel iedereen ertegen. En 's avonds hadden we een etentje met diezelfde collega's, en tot mijn verbazing bestelden ze wel bijna allemaal iets van wild. Ze hadden wel allemaal iets tegen het schieten, maar dus geen bezwaar om het op te eten.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#65 Geplaatst 03 november 2013 - 22:37

Ik eet geen vlees, geen gevogelte, geen vis dus ook geen wild ;)

Ik ben tegen alle slachtingen ...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#66 Geplaatst 03 november 2013 - 22:37

Ik niet nee, het enige vlees dat ik eet is kip en zeldzame gevallen eens wat gehakt of spekblokjes. Voor mij moeten ze er dus niet op jagen. Ik heb zelfs 5 jaar helemaal geen vlees gegeten. :p Ik overweeg het nog steeds om er opnieuw met te stoppen maar mn B12 leid er toch onder. :(

Bewerkt door Eibhlin, 03 november 2013 - 22:38.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#67 Geplaatst 04 november 2013 - 00:03

Bekijk berichtFreggel, op 03 november 2013 - 22:08, zei:

Bij de vorige drukjacht (in Postel) is er welgeteld 1 everzwijn geschoten. ;)

Eet niemand van jullie dan wild? Fazant, reebok, haas, konijn, everzwijn, eend... ?

Zoals laatst bijvoorbeeld. Op het werk hadden we onder de middag ook een discussie over de jacht. Vrijwel iedereen ertegen. En 's avonds hadden we een etentje met diezelfde collega's, en tot mijn verbazing bestelden ze wel bijna allemaal iets van wild. Ze hadden wel allemaal iets tegen het schieten, maar dus geen bezwaar om het op te eten.

Ik eet wel vlees maar geen wild. Ook geen konijn of eend.

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 04 november 2013 - 00:19

Maar als je dan wel vlees eet, maar geen wild wil eten, dan vind je het dus minder erg als een dier zijn hele leven op een paar m² doorbrengt alvorens geslacht te worden, dan dat een dier dat zijn hele leven door het bos en weilanden kan huppelen alvorens geschoten te worden? Als je dan toch vlees eet, is het dan niet diervriendelijker om een dier eerst die paar jaar in het wild te gunnen in plaats van te worden vetgemest in een stal waar ze zich amper (of soms helemaal niet) kunnen omdraaien?

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#69 Geplaatst 04 november 2013 - 00:36

Ik eet ook geen wild, wel ander vlees...hoewel ik dat wel probeer te minderen. Ja ik vind het wel zielig, maja vind vlees daarnaast ook wel weer lekker. En je kunt wel biologisch vlees kopen, maar ten eerste vind ik dat te duur (leef op dit moment nog op bijstands niveau), en ten 2e wie zegt dat dat dier ook echt een goed leven heeft gehad...ze kunnen wel vanalles zeggen.
En ik vind het hoe dan ook zielig als een dier geslacht wordt, of het nou eerst vrij geleeft heeft of in een stal (oke, vrij is beter, maja uiteindelijk wordt het zijn dood). Pff wou dat ik zonder vlees kon leven, maja ben niet echt een groente fan, dus dat wordt al moeilijk....probeer daarom gewoon niet zoveel vlees te eten.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#70 Geplaatst 04 november 2013 - 08:35

Het dier in het wild kan misschien wel met jongen zitten, wat gebeurt daar dan mee? Die diertjes hun moeder vertrekt op zoek naar eten en komt nooit meer terug.

En dan krijg je blijkbaar nog eens taferelen zoals dit:
http://www.nieuwsbla...130415_00542084

De mensen van het Natuurhulpcentrum zeggen dat de georganiseerde drijfjachten de oorzaak kunnen zijn van de recente stijging van wildaanrijdingen.

Kwam ik tegen toen ik ging zoeken wanneer everzwijnen jongen. En dan kan dit dus inderdaad gebeuren dat een nest jongen gewoonweg verhongeren omdat de moeder gedood is:
Jachtbesluit:
- Everzwijn van 1 januari tot en met 31 december, een verlenging met drie maanden.
Tijdstip van jongen:
-De biggen, frislingen genoemd, worden geboren tussen februari en juni.

Bewerkt door Eibhlin, 04 november 2013 - 08:40.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#71 Geplaatst 04 november 2013 - 09:26

Bekijk berichtcatherine, op 03 november 2013 - 18:16, zei:

http://www.hbvl.be/l...verzwijnen.aspx

Morgen beginnen ze ermee tegen de everzwijnen.
Dit is een klopjacht meer niet.

Ik heb gelezen dat ze 3 everzwijnen geschoten hebben. :( Dat ze die jagers eens uitzetten als groot wild dan kunnen ze op mekaar schieten.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#72 Geplaatst 04 november 2013 - 16:26

Bekijk berichtMauricke, op 04 november 2013 - 09:26, zei:

Ik heb gelezen dat ze 3 everzwijnen geschoten hebben. :( Dat ze die jagers eens uitzetten als groot wild dan kunnen ze op mekaar schieten.

Dat is nu eens een super goed idee sé. ;)

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#73 Geplaatst 04 november 2013 - 16:47

3 everzwijnen ja... op een locatie waar de boeren klagen over een overlast van minstens 15 dieren...

de stijging van wildaanrijdingen heeft niet te maken met drijfjachten... ah nee de meeste wildaanrijdingen gebeuren in periodes waarin de jacht niet eens open is...
Maar gebeuren wel wanneer er in opdracht van de regering werken gebeuren in de leefgebieden van de dieren... maar daar houden ze geen rekening mee hé...
dat wij als jagers naast een drukke baan speciaal wildspiegels zetten om aanrijdingen te vermijden zie ik ook nergens staan...
Dat er 11.000m² bos vernietigd wordt om vervuild slib te storten waarbij er wel rekening gehouden wordt met het broeden van de vogels... maar dat ze hun leefomgeving daarna volledig ontbossen moet wel allemaal normaal zijn??

Degene die denken dat mensen zomaar een jachtvergunning kan krijgen... denk maar iets anders... als je eenvoudig theorie kan opnemen heb je er een week of 3 studeerwerk aan + praktische proef waarbij je maximum 1 keer mag falen of je kan 5 jaar wachten en opnieuw theoretisch examen doen...

ik lees hier enorm veel dat absoluut niets met jacht te maken heeft maar dan wel op de jagers afgeschoven wordt... zoals schieten in de richting van de huizen = absoluut verboden! en totaal onverantwoord! stropers die dat doen mogen ze van mij direct levenslang hun jachtvergunning afnemen! Maar als je weg van de huizen schiet mag je in theorie zelfs met je rug tegen een huis staan zonder dat je iets verkeerd doet.

wij zullen in onze jacht sowieso niet jagen op katten, we zitten ten eerste al absoluut niet met overlast... ah nee de katten worden in onze jacht bijna allemaal gedood door de vossen die uitgezet worden door een bepaalde organisatie die zogezegd alles voor de natuur doen... 12 jonge vosjes uitzetten op een nacht waarvan er binnen het half uur 3 overreden worden door hun eigen jeep en ze dan voor dood achterlaten is echt wat de natuur nodig heeft...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#74 Geplaatst 04 november 2013 - 18:09

En toch zijn het jagers met vergunningen, ken er zelf een paar tss, waaronder 1 notaris, 1 advocaat en een paar agenten.
Waarom denk je dat ze niet wouden langskomen toen ik de flikken belde, tja 't zijn hun mannetjes hé die erbij zaten.

Ze weten gewoon dat in die oude spoorwegbedding achter onze tuin heel veel konijntjes en ook fazanten zitten, die zien we regelmatig wandelen op het padje achter de tuin. (wandelpad tss onze tuin en die spoorwegbedding, daar achter allemaal veld en plantages)
Die beestjes komen hier schuilen maken nestjes in die zijkanten van de gracht. Tja die stropers weten dat ook en ze hebben een vergunning.

Ik zeg niet dat ze allemaal slecht zijn maar veel goeds zit er niet tss.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#75 Geplaatst 05 november 2013 - 08:51

wel Catherine als je zo een mensen weet die schieten in de richting van de huizen, neem contact op met de Hubertus vereniging, zij kunnen controle sturen.