Spring naar inhoud

- - - - -

Lenka gisteren gesteriliseerd

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 01 november 2013 - 13:43

Ik heb Lenka gisteren naar de DA gebracht om steriel te maken. Nu zie ik daar altijd zelf het meeste van af.. Zo zielig om ze 's morgens al geen eten te mogen geven, dan nog erger om haar achter te laten bij de DA met haar grote bange oogjes en dan precies NOG erger om haar helemaal belabberd terug te krijgen. Nu weet ik nog van Luna dat ze daar vlug doorspartelde. Zij sliep regelmatig, waste zich wel 100x van kop tot teen en at dezelfde avond al terug. Over haar heb ik me amper zorgen gemaakt. Lenka daarentegen heeft sinds ik haar gisteren om 16.30 ging gaan halen nog niets gegeten maar ook nog niets gedronken. Het enige wat ze doet is slapen of mottig voor haar uit staren, wat natuurlijk wel begrijpbaar is na zo'n ingreep. Maar toch echt een groot verschil dan toen ik Luna vorig jaar terug mee kreeg na haar sterilisatie. Het ziet er bij Lenka precies 10 keer erger uit. Ik vroeg me alleen af of het wel gezond is dat ze nog steeds niet gedronken heeft sinds gisteren pakweg 8u? Hoe snel duurt het eigenlijk voor een gemiddelde poes weer op haar positieven komt na zo'n sterilisatie?

Ik moet toegeven, ik heb zo weinig geduld hé.. Ik wil zo graag mijn dartelend deugnietje terug. :( Het is net alsof ik een andere poes heb nu. :(

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 01 november 2013 - 14:25

Merkte zelf ook al op dat hier veel verschillen in zitten. Sommige kittens lijken totaal nergens van onder de indruk te zijn, zelf heb ik andere ervaringen. Misschien heeft het met de leeftijd te maken, ik liet mijn kattinnen aan 7 maand steriliseren en bij allen hadden ze toch 2 dagen nodig om volledig terug actief te worden. Lijkt wel hoe jonger ze er minder last van hebben.

Ze zou vandaag toch al iets moeten willen eten, zou je haar niet extra kunnen verleiden met iets lekkers, al is het sheeba of een stukje gekookte kip of koolvis. Ze zal zich dan toch wat sneller beter voelen.
Weet ook dat ze het na deze ingreep koud hebben, probeer haar zo warm mogelijk te houden.

Heel veel beterschap voor je meisje!!!!!!!!!

sorry laatste keer

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 01 november 2013 - 14:41

Ja ze heeft het inderdaad koud, als ik haar oppak begint ze te bibberen. Heb al mijn kersenpitkussentje bij haar gelegd maar dat vind ze maar voor een minuut of 3 ok. Ik heb haar nu wel weer in de krabpaal gelegd die bij de verwarming staat.

Het baart me echt wel zorgen dat ze niet drinkt. Ik heb daarstraks mijn vinger in kattenmelk zitten doppen en daar deed ze wel 2 likjes van maar als ik haar dan voor het schoteltje met melk zette had ze er écht geen zin in. Pft, hoop dat ze snel weer ok is hoor!

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 01 november 2013 - 15:49

Natte voeding is even goed als drinken. Veel katten eten enorm graag gekookte vis, bij aldi of colruyt vind je het in de vriezer heel goedkoop koolvis. Zijn verpakt in 4 stukken van 100 gram. Kost rond de 1,59 ;) Zo krijgen ze ook veel vocht binnen en de meeste katten zijn er dol op.
sorry laatste keer

Ikke_1983
Ikke_1983
  • 214 berichten

#5 Geplaatst 01 november 2013 - 18:37

Ik heb bij een van mijn katten gehad dat ze niets wilde drinken en eten. Toen heb ik een pipetje gepakt en in zijn bekje gedaan en toen begon hij wel te eten en te drinken ( nat voer met een beetje warm water zodat ze de smaak proeven ). Dit werkte gelukkig heel goed !

Misschien dat dat wat wil opwekken bij haar ???

Hoop het wel want ze moet toch wel wat eten en drinken zeker als ze het koud heeft.

Sterkte met die kleine !!!

Groetjes Irma

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 01 november 2013 - 22:12

Ik zou toch ook proberen om haar wat warm te houden. Misschien een klein fleece dekentje opleggen. Hier zijn alle katjes gek van die stof ;)

We hebben ook een opvangertje laten steriliseren, gisteren. Ze was gisteren ook nog niet zo goed, deze morgen stond de inhoud nog in haar bordje te wachten. Vandaag (in de late namiddag) kwam ze wel heel lief flemen en dan heeft ze ook 2 zakjes natvoer gegeten ;) Ze slaapt wel nog veel. Maar ja, 't was een zogenaamd "wild" katje dat in het bos woonde, dus wss had ze nog heel wat slaap in te halen ;)

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 03 november 2013 - 18:57

Het is in orde gekomen. Ik heb ze vrijdagavond dicht tegen me genomen en ze in een dekentje gewikkeld en ze heeft uren bij me geslapen. Gisteren, zaterdag dus, is ze terug beginnen eten en drinken. Ben opgelucht! :)

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 03 november 2013 - 20:24

20131101_211819.jpg

Mijn lieve kleine meid :love4:

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 03 november 2013 - 20:33