Spring naar inhoud

- - - - -

Op vakantie voor 3 weken - wat is het beste?

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 02 november 2013 - 14:15

Het is dan wel niet echt volledig het zelfde maar die van mij hebben hier ook 3 weken alleen gezeten. Tijdje terug een weekje in het ziekenhuis gemoeten en dan nog 2 weken bij mn ma moeten logeren op doktersbevel. Er zat dus ook niet anders op dan de katjes even alleen te moeten laten.

Mijn ma is de week dat ik in het ziekenhuis was elke dag gaan kijken, eten geven en bakjes onderhouden. Daarna ging ik dan mee, ook elke dag eens. Mn ma ging daar soms eens een boekje lezen, wat tv kijken ofzo. Zo hadden de katten ook gezelschap dat wat langer was dan eens binnen en buiten springen om eten te geven.

Het scheelt al dat het geen kat alleen is vind ik, ze hebben elkaar ook nog.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 03 november 2013 - 08:42

Het enige dat je dan gaat hebben, is dat je katten je dit laten voelen :lachen: :lachen: :lachen: .
Onze Sloeber is toen bij ons komen liggen met 1 pootje op mij en 1 pootje op mijn man ('s nachts) terwijl die anders nooit bij ons sliep. Tijger is dan eerst een paar dagen koppig om ons daarna te overladen met knuffels :goofy:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#18 Geplaatst 09 november 2013 - 22:31

Onze dierenarts zegt dat het altijd t beste is om je katten thuis te laten en zeker niet naar een pension te doen of een hotel omdat als je ze thuis laat en er komt iemand om ze te verzorgen dan is er maar 1 factor verschillend namelijk de persoon die voor hen zorgt, als je hen buitenshuis plaatst dan zijn het twee factoren die verschillen, zowel de plaats waar ze tijdelijk moeten wonen terwijl katten heel territoriumgebonden zijn plus dan nog eens andere personen die voor hen zorgen.
Omdat katten zo territoriumgebonden zijn is t dus verstandig om hen in hun eigen omgeving te laten
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#19 Geplaatst 10 november 2013 - 00:37

Dat is het spijtige van katjes he, dat ze zo territoriumgebonden zijn. Ik zou niets liever willen dan, als we op reis gaan, ze gewoon mee te nemen zoals je met een hond kan doen, maar helaas. Wanneer wij op huwelijksreis gingen zijn we ook drie weken weggeweest. Ik spreek nu van 2006, we hadden twee katers van toen drie jaar oud, Yvonne en Yvette (Yvette is dit jaar overleden). Die zijn/waren gewoon om buiten in de tuin en de weides te spelen overdag en 's avonds komen ze binnen. Wanneer we overdag thuis zijn komen ze binnen wanneer ze willen, wij spelen portier. Wij hebben dan een regeling getroffen tussen mijn ouders, mijn zus en mijn schoonouders. Er werd afgesproken, iedere dag kwam er 's ochtends iemand om ze eten te geven en buiten te laten, en iedere avond iemand om ze terug binnen te laten en eten te geven. Ik denk dat zoiets de beste oplossing is, want bv in een pension of zo, gaan ze heel veel stress hebben.
Andere mensen in mijn huis laten verblijven vind ik persoonlijk ook niet zo aangenaam. 't Is niet dat ik geheimen heb, maar 't is toch uwe privé he. Maar bon, dat moet ieder voor zich beslissen.
Ik krijg het steeds moeilijker om onze katten lang achter te laten. In de zomer van 2012 zijn we de laatste keer "lang" weggeweest, 2 weken. We hadden ondertussen sinds 2009 een derde katje, Juleke, in huis genomen. In februari 2013 hebben we Juleke moeten laten inslapen. Begin juli is Yvette overleden. Ik ben ondertussen zo bezorgd geworden dat, hoe graag ik ook eens op reis ga, ik geen zin heb om ze nu nog zo lang alleen te laten.

Ik hoop dat je een oplossing vindt, en super voor wat je doet hoor, veel succes!