Spring naar inhoud

- - - - -

Groot probleem

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 02 november 2013 - 14:57

Ik heb een heel groot probleem. We hebben op kot nieuwe residenten die tegen katten zijn en er dus ook voor gezorgd hebben dat Gin niet meer aanwezig mag zijn op kot of dat ze hem anders buiten laten rondlopen en m'n contract opzeggen (dat op nog geen enkele waarschuwing).
Het staat niet in het huurcontract, zij zeggen van wel en ik heb het zelfs 12x na gelezen, het is NERGENS te vinden. En dus ook niet verboden.  
Ik kan en mag hem in principe thuis laten van m'n moeder, maar m'n vader en m'n zus zijn er dan weer niet over te spreken. Niet dat m'n zus er last van gaat hebben want die zit door de week op kot. Ik noem dat dan weer aanstelleritis... Maar dus nu moet ik een oplossing zoeken voor het probleem en ik zit met de handen in m'n haar want weet niet goed wat doen. Als er iemand raad weet is het altijd welkom. :catsad

Liefdevolle pootjes van Gin*, Latté en Lou

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#2 Geplaatst 02 november 2013 - 15:02

Als het niet in het huurcontract staat kunnen ze je toch niks maken? Ik zou me er toch nog eens extra op bevragen hoor, vind het straf dat die mensen blijkbaar zo maar durven hun wetten stellen. Je moet natuurlijk wel opletten voor je katje z'n veiligheid, je weet nooit tot wat sommige mensen in staat zijn. Ik hoop in alle geval dat er een oplossing komt en dat je je schatje bij jou kan houden!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 02 november 2013 - 15:19

Ga tot bij hen met je contract en vraag waar dat in staat.
Kunnen die andere bewoners dan op je kot binnen?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 02 november 2013 - 15:20

Amai, gezellig. Zij zijn nieuw en zij gaan hun wetten gaan stellen? :s  Ik zou een keuze maken in het voordeel van je kat zn veiligheid. Zoals al gezegd weet je nooit tot wat iemand in staat is. Ik zou niet graag thuis komen en merken dat ze je kat vb buiten gezet hebben ofzo.

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 02 november 2013 - 15:37

Bekijk berichtcatherine, op 02 november 2013 - 15:19, zei:

Ga tot bij hen met je contract en vraag waar dat in staat.
Kunnen die andere bewoners dan op je kot binnen?

Residenten hebben een sleutel en kunnen voor werkzaamheden binnen. Maar niet om gewoon binnen te kunnen. Dus das ook al zoiets wat me niet aanstaat.

Liefdevolle pootjes van Gin*, Latté en Lou

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 02 november 2013 - 15:49

Als zij er niet constant binnen moeten zijn, wat is dan eigenlijk hun probleem met Gin?
Ik zou toch ook eens met het contract voor hun neus gaan zwaaien. Als het er niet instaat, kunnen ze je helemaal niet verplichten om Gin weg te doen. Natuurlijk moet je naar zijn veiligheid kijken, aangezien er blijkbaar al sprak is geweest van hem gewoon buiten te laten...
Moeilijke situatie als je het mij vraagt...

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 02 november 2013 - 15:56

Kun je geen ander slot steken? Als er werkzaamheden zijn dan moeten ze je maar vooraf verwittigen. Er bestaat toch nog zoiets als privacy, dacht ik toch?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 02 november 2013 - 16:00

Ik weet niet of je een webcam hebt maar zolang gin op je kot is en jij bent er even niet zou ik mn kot zo beveiligen. Ik heb dat ooit gedaan met een huisbaas die zomaar binnen kwam! Dat is inderdaad trouwens schendig van je privacy of huisvredebreuk zoals dat officieel noemt. Als ze niets te zoeken hebben in je kot en gin komt er niet uit hebben ze niets te klagen. Maarja de wereld loopt vol met van dat volk die een ander het licht niet in de ogen gunt. Ik zette dan mn pc aan, scherm uit, webcam zo geregeld dat ik de volledige woonkamer zag. Je kan die instellen op bewegingsdetectie. Als er iemand binnen komt heb je het op beeld.

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 02 november 2013 - 16:14

Volgens mij mogen ze niet zomaar binnen hoor, ook voor werkzaamheden moeten ze eerst verwittigen.
Steek inderdaad maar een ander slot zoals Joske123 zegt, Ik heb zelf mijn slot hier ook vervangen om te voorkomen dat mijn huisbaas zou binnenkomen (ik weet dat hij zou durven).
Trouwens, als het niet in het contract staat (en zelf als het er wel in staat) kunnen ze niet veel doen tegen het houden van huisdieren. Dus zolang Gin niet uren onophoudelijk staat te miauwen zodat de hele blok niet kan slapen of niet zorgt voor geuroverlast denk ik dat ze niet veel kunnen doen.

Succes, hopelijk raakt het opgelost en mag je Gin op je kot houden.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 02 november 2013 - 16:26

Als ze nu al dreigen met hem gewoon buiten te zetten, zou ik het niet riskeren, denk ik.
Je kan idd je slot veranderen, maar staat daar niets over in het contract? Want daar zullen ze ook wel moeilijk over doen dan.
Een ander kot zoeken is geen optie?
Those who don't believe in magic, will never find it

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 02 november 2013 - 17:25

Ik zou of eens langs gaan met je contract en vragen waar het staat en terwijl andere sloten steken zodat er niemand binnen kan.

Of uitkijken naar een nieuwe kot maar ik denk dat de koten niet voor het rapen liggen ?

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 02 november 2013 - 17:28

Bekijk berichtEphiny, op 02 november 2013 - 16:26, zei:

Als ze nu al dreigen met hem gewoon buiten te zetten, zou ik het niet riskeren, denk ik.
Je kan idd je slot veranderen, maar staat daar niets over in het contract? Want daar zullen ze ook wel moeilijk over doen dan.
Een ander kot zoeken is geen optie?

Ze kunnen je toch niet verbieden een ander slot te steken? Je kan het oude slot gewoon terugsteken als je weggaat he... dat doe ik ook iedere keer als ik verhuis.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 02 november 2013 - 18:41

Als het niet in het contract staat dat je geen huisdieren mag hebben, dan kunnen ze je voor die reden er niet (laten) uitzetten, toch?

Ik zou sowieso ook een ander slot steken als ik jou was, of als het een gewoon binnendeur-slot is, dan bestaan daar beveiligingen voor (iets dat je met een soort sleutel in het sleutelgat schuift zodat er niemand meer binnen kan, een vroegere kotgenote van mij had dat ook gedaan).
't Zijn blijkbaar maar wat valse tikken en contract of niet, ze kunnen anders altijd binnen. Dus best het zekere voor het onzekere nemen.

Waarom willen ze Gin eigenlijk weg? Is ze te vocaal?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 02 november 2013 - 19:16

Bekijk berichtstareyedkitten, op 02 november 2013 - 17:28, zei:

Ze kunnen je toch niet verbieden een ander slot te steken? Je kan het oude slot gewoon terugsteken als je weggaat he... dat doe ik ook iedere keer als ik verhuis.

Nee, tuurlijk niet, maar als het de bedoeling is dat die residenten zomaar binnen kunnen voor werkzaamheden, zullen ze wss niet blij zijn als dat plots niet meer kan. En omdat er nu al moeilijk gedaan wordt, kan ze zich dan mss helemaal aan een stopzetting contract verwachten.
Daarom vroeg ik dus wat daarover in het contract staat, moeten ze wel of niet aankondigen als ze binnen willen etc? En wat staat erin over een eventuele opzegging van hun kant?
Those who don't believe in magic, will never find it

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 02 november 2013 - 19:34

Is het een residentie van de unief/hogeschool?
Bij ons mochten er geen huisdieren (KUL/KHL)
En ja, dan mogen ze zo binnen om iets te herstellen. Meestal laten ze dat wel weten, bij ons toch. Maar ze moeten het hele gebouw kunnen beheren en dus ook verwarming, water etc. van bij jou. Ze hebben verantwoordelijkheden naar veel studenten toe.