Spring naar inhoud

- - - - -

Petfun krabpaal?

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 02 november 2013 - 16:49

Aangezien ik wss op zoek kan naar een nieuwe paal, en ik niet echt happy ben met de krabpalen die ik tot nu toe gehad heb, zal het (na nog wat sparen wss :) ) een petfun worden. Nu heb ik geen enkele ervaring met petfun, vandaar wat vraagjes:

Welke hebben jullie gekocht?
Ga ik voor de standaardmaten en hangmatten of beter een stevigere versie?
Ik heb ergens gelezen dat je hem beter kan vernissen, wat moet er dan precies vernist worden?

Denk zelf dat  als er mandjes bij zouden zijn (twijfel ik een beetje over, zijn alleen hangmatten genoeg?), de standaardmaat wel ok is. Heb twee 'gewone' katten, dus dat zal wel groot genoeg zijn. Maar twijfel dus vooral over die hangmatten, die kan je blijkbaar dubbelgestikt krijgen, en over de dikte van de palen...

Alle tips zijn heeeeeeel welkom! :d
Those who don't believe in magic, will never find it

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 02 november 2013 - 16:57

Ik heb de gewone palen met de grotere mandjes. Katten liggen graag languit te slapen en zo hebben ze meer plaats. Hoeft niet percee voor grote katten te zijn dus. Ik ben in elk geval blij met die keuze. Ook heb ik dubbel gestikte hangmat. Ik dacht, als ik dan toch een dure krabpaal koop kan ik het even goed meteen goed doen zeker. :p

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 02 november 2013 - 17:06

Ik heb de Inga van petfun, heb wel palen van 14 cm diameter genomen. De standaard mandjes maar dubbel gestikt.
Al wat hout is heb ik 3 lagen vernis gegeven. Zo kan je dat gemakkelijker onderhouden en moesten ze eens erop plassen of overgeven heb je geen vlekken in het hout. Ik heb de mijne naturel satiner gevernist.
inga-internet_2.jpg

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 02 november 2013 - 17:59

Ik heb de Petfun Joy en sinds enkele dagen ook de retroton! :d
Gewoon de standaard maten en dat is zelfs prima voor Ragdolls.

Een tip: Zooplus.de (de duitse) heeft regelmatig petfun palen op voorraad.
Het is slim om daar regelmatig te kijken. De verzendtijd is dan maar 3 dagen ipv 4 weken bij Petfun.
Ook heb je via Zooplus geen verzendkosten, je kunt je bulkbestelling en je spaarprogramma gebruiken.
Ik kwam dus 40 euro goedkoper uit met de retroton. :d
Geplaatste afbeelding

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 02 november 2013 - 19:10

Ik heb sinds juni de Nilay. Ik heb standaard maten van bedjes en hangmat genomen en ook de standaard dikte van palen. De krabpaal weegt zodanig veel op zichzelf door het vol hout dat ik die echt niet rap zie omvallen of zelfs maar wiebelen eigenlijk. En mijn 2 ragdolls vliegen nochtans van beneden naar boven langs die paal. Ben supertevreden over de kwaliteit! :) Ik waarschuw je wel: als je die paal voor de eerste keer in het echt ziet schrik je je echt een hoedje hoe reusachtig en breed het allemaal is. :lol2:

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 02 november 2013 - 20:28

Oja, ik heb wel het hangmatje dubbelgevoerd genomen! En ze liggen echt supergraag in die hangmat! Hier vechten ze met 3 om in dat ene hangmatje te kunnen liggen!
Maar als je mailt naar Pet Fun kan je blijkbaar wel vragen om een hangmat te laten wisselen voor een mandje of omgekeerd.

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 02 november 2013 - 22:19

Ik heb deze:
http://www.zooplus.d...oss_180cm/36385

Is in het echt veel groter en steviger dan je van de foto zou denken.
Hier liggen ze veel liever in hangmatjes dan in mandjes, dus ook daarom voor deze gekozen.
Ik heb hem niet vernist ofzo. Zie niet in waarom dat nodig zou zijn als hij gewoon in huis staat.

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 03 november 2013 - 12:41

Ik kocht de petfun Joy met standaard palen maar grotere mandjes. Vernissen is enkel preventief omdat dit makkelijk afwast. Heb dit echter niet gedaan. Blank hout kan je ook proper krijgen door veel water en schuursponsje.
Staat hier nu een jaar en nog niks aan te zien.  Heel goede kwaliteit.

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 08 november 2013 - 19:57

Bedankt voor de tips enzo!

Het zal wss de Joy worden, maar ik hoop dat ik hem wat groter kan krijgen, en dan mss met nog een extra mandje ofzo...
En ik ga dan zeker ook vernissen, Voodoo geeft gemakkelijk over en op de meest vervelende plaatsen eerst, dus dat risico neem ik dan liever niet.

Jammer dat ik hem nu nog niet kan bestellen, maar geduld is een schone zaak zeker :)

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 09 november 2013 - 21:38

Ephiny, op 08 november 2013 - 19:57, zei:

Voodoo geeft gemakkelijk over en op de meest vervelende plaatsen eerst, dus dat risico neem ik dan liever niet.

Leuke naam! :d Hier ook een hond die Voodoo heet, en is de eerste keer dat ik nog een diertje tegenkom met die naam.

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 09 november 2013 - 21:52

Jaloers op die mooie palen! Ga toch maar weer sparen........... :trance:
Ga niet uit van veronderstellingen....

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 09 november 2013 - 22:03

8) ook een zwarte hond?
Dat is voor mij iig ook de eerste 'andere Voodoo' die ik tegenkom!  :d

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 10 november 2013 - 07:58

Nee, een rood/witte. Een Basenji. Maar dat ras heeft een geschiedenis met Voodoo.
Hoe meer van die honden een medicijnman heeft, hoe krachtiger zijn magie.
En bij sommige stammen hoort het eten van zo'n hond tot het overgangsritueel naar volwassenheid.

Dus ik vond Voodoo nog wel een gepaste naam voor hem.

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 10 november 2013 - 12:52

Dat is iig 'diepgaander' dan bij mij, omdat ze zwart is :d wel leuk, dat je er zo'n verhaal achter zit!

Mooie hond trouwens, ben t eens gaan googlen...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 12 november 2013 - 16:18

Goede keuze :thumb:

Belangrijke punten is zie dat hij hoog genoeg is en best dubbel gestikte mandjes nemen want als je veel wast denk ik wel dat dat belangrijk is.