Spring naar inhoud

- - - - -

Luka wil niet eten - Algemene infectie - 04/11: hij is beter!

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 03 november 2013 - 09:07

Hej mensen!

Vraagje, Luka , brits langhaar katertje van mijn ouders is donderdag gecastreerd, vrijdag was hij weer helemala de oude, zaterdagnacht gans de nacht overgegeven, naar de dierenarts geweest, vond niet direct een oorzaak, ontstekingsremmer en antibraak middel gekregen, goed, hij begon toch weer te eten gisteren....

Nu deze morgen wil hij weer niet eten :s  Wat zou de oorzaak kunnen zijn??

Hij ziet er wel goed uit, het is een raadsel :s

Bewerkt door Jessie_A&A, 04 november 2013 - 09:42.

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 03 november 2013 - 09:39

effe laten bekomen van de narcose, misschien is hij daar supergevoelig aan ... het is een beetje zoals bij de mensen, niet ? Ik zou hem een beetje op lichte voeding zetten voor een paar dagen ;)

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 03 november 2013 - 09:44

Kan vanalles zijn natuurlijk.
Toen Joske dit een aantal jaren geleden had bleek het een keelontsteking te zijn. Eten deed pijn vandaar hij dit weigerde.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 03 november 2013 - 10:18

In zijn keel heeft ze niet gekeken.. Wat moeten we nu doen ? Ff afwachten en morgen terug naar dierenarts of vandaag nog bij DA van wacht ?

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#5 Geplaatst 03 november 2013 - 10:20

is je eigen dierenarts telefonisch bereikbaar op zondag? Anders zou ik even telefonisch advies vragen en misschien kan je iets pijnstillend geven.
Ikzelf zou naar de dierenarts gaan, maar ben daar dan ook altijd heel snel mee, misschien soms iets te snel, maar heb het voordeel dat mijn DA dag en nacht 7 dagen op 7 bereikbaar is.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 03 november 2013 - 10:41

Nee helaas niet bereikbaar op zondag ...metacam is dat pijnstillend ? Dat hebben we nog in huis.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#7 Geplaatst 03 november 2013 - 12:26

metacam is inderdaad pijnstillend, maar je kijkt best ns op de bijsluiter hoe lang dit na opening nog goed is, want dat was volgens mij beperkt houdbaar na opening.

Hopelijk voelt hij zich vlug wat beter.
:hug:

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 03 november 2013 - 13:26

Op de bijsluiter van metacam staat er dat het drie maand goed blijft (als ik het goed heb) maar uiteindelijk zou daar niet zoveel zorgen over maken en haar/hem toch een beetje geven. Toen ons kippetje een beetje ziek was mocht ik het ook geven en het was gelijk weer genezen, dus gevaarlijk zal het in ieder geval niet zijn ;)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 03 november 2013 - 15:17

Probeer wat lichte voeding te geven zoals rauwe kip of gekookte kip.
Probeer wat met tonijn in eigen nat of snoepjes als hij die graag lust.
Soms hebben ze wat tijd nodig door de narcose het duurt toch een tijdje eer die helemaal uit het lichaam weg is.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 03 november 2013 - 16:55

pfffffffffffffff

We zijn toch rond 12 u naar dierenarts van wacht geweest,  zij denkt aan een algemene infectie, hij slikt (keelpijn) veel en zijn stoelgang is ook zeer licht van kleur.   Hij heeft 3 spuiten gekregen, antibiotica, vitaminen voor erbovenop te komen en dan iets pijnstillend.   Maar het is nu bijna 17 u en heeft nog steeds niks willen eten, enkel een beetje drinken.  

Hij is zeer slapjes, als hij tegen vanavond niet eet willen we hem terug binnendoen voor aan een infuus te leggen.

Wat is dat toch?! Het is mijn ouders echt niet gegund :(    Luka is het katertje na Sacha die ze helaas verloren zijn aan FIP.

Bekijk berichthilleke, op 03 november 2013 - 09:44, zei:

Kan vanalles zijn natuurlijk.
Toen Joske dit een aantal jaren geleden had bleek het een keelontsteking te zijn. Eten deed pijn vandaar hij dit weigerde.

Was dat ook na castratie? Hoe lang heeft het geduurd eer Joske erbovenop was?

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#11 Geplaatst 03 november 2013 - 17:01

Neen, was niet na castratie. Net zoals wij kunnen katjes ook plots ziek worden. En het kan iets met castratie te maken hebben, maar kan ook gewoon toevallig zijn dat hij nu ziek is geworden.
Begrijp best dat het voor je ouders (alsook voor jou) nu ontzettend moeilijk moet zijn na alles wat jullie al hebben meegemaakt in het verleden.
Dikke knuf, hopelijk is hij vlug weer beter.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 03 november 2013 - 17:18

Het is shaken op onze benen nu, de déjà vu kan niet groter zijn.....

Hij heeft net koffielepeltje tonijn in eigen nat gegeten, toch al iets :) :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 03 november 2013 - 17:29

De medicatie heeft wat tijd nodig om in te werken en vooral ab heeft toch een dagje of 2 nodig om echt aktief te zijn.
Geef hem morgen maar goed zijne metacam, dat werkt pijnstillend en koortswerend.
En zeg tegen je ouders dat ze hem elk uur wat proberen te doen eten, elk hapje is er eentje bij.
Als wij pijn onze keel hebben eten we ook niet goed en maken we ook meer speeksel aan, bij hen is dit net hetzelfde.
Komt wel goed, hou het in het oog dat hij geen koorts maakt.

Dansprinsesje
Dansprinsesje
  • 798 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 03 november 2013 - 17:39

Ooh arme Luka.
Ik duim dat hij er snel bovenop is!
Geplaatste afbeelding  Eristo en Fenix :catwalk2

erikavandenbroele
erikavandenbroele
  • 758 berichten
  • 6 katten