waarom wast mijn poes mij?
#1 Geplaatst 03 november 2013 - 10:53
Iedere keer als ik in de zetel ga zitten komt onze poes bij mij liggen en na een eindje melktrappellen
begint ze mij helemaal te wassen. waarom zou ze dit doen? En moet ik dit toelaten? Nu laat ik haar gewoon doen.
#2 Geplaatst 03 november 2013 - 13:22
Cloe wil ook altijd wassen, mijn haar, mijn neus

Ik volg mee

#3 Geplaatst 03 november 2013 - 13:23
neen, ik weet ook niet hoe dat komt, ik heb er hier ook die dat doen. En de één heeft wel een veel ruwere tong dan de ander. Soms doet het zelfs een beetje pijn, maja zie het als een peeling?
Ik denk niet dat het veel kwaad kan, als je het zelf "verdraagt" dan zou ik haar laten doen

#4 Geplaatst 03 november 2013 - 13:31

Het enige dat ik weet is dat poezelkes die elkaar wassen, een teken geven van "gij zijt OK en ge moogt in mijne sociale groep zitten".
En misschien is dat ook de manier waarop ze tegen ons mensels zeggen dat we wel OK zijn

Als mijn opvangertje Gusta mijn handen een volwaardige peeling geeft met haar raspetongske, dan geniet ik gewoon van ons momentje samen

En dan krijgt ze van mij een massageke waar ze dubbel en dik van geniet

The devil has work for idle paws

www.dendermondsezwervertjes.org
#5 Geplaatst 03 november 2013 - 13:52
En dus ook te zeggen dat ze ons oke vinden en graag bij ons zijn.
Ik zou haar maar gewoon laten doen tenzij het teveel pijn doet vanwege de ruwe tong
Time spent with cats is never wasted
#6 Geplaatst 03 november 2013 - 15:15
#7 Geplaatst 03 november 2013 - 15:20
dat wanneer ze dabben, ze eigenlyk te vroeg bij hun mama weg zijn gehaald ..
en die likjes, misschien heeft dat er iets mee te maken?
#8 Geplaatst 03 november 2013 - 15:46
Yvonne en Yvette* doen/deden dat ook veel, en ik vind het wel lief. En ook hun geur afzetten, wil zeggen "we horen bij elkaar".
#9 Geplaatst 03 november 2013 - 16:07
#10 Geplaatst 03 november 2013 - 16:26

Snoes doet beide :-). Sloeber geeft ook kopjes.
#11 Geplaatst 03 november 2013 - 16:26
Als ze bij de mama aan het drinken zijn dan zijn ze ook enorm content en ik dacht dat die beweging + gedachte gewoon blijft hangen.
Ongeacht of ze nu vroeg bij de mama weg zijn of niet.
Er heeft ook eens iemand verteld dat katten die te vroeg bij de mama weg gehaald zijn kneden mét klauwen en katten die lang genoeg bij de mama zijn gebleven kneden zonder klauwen.
Maar ik ken genoeg katten die tot 14 weken bij de mama zijn gebleven en toch nog mét de nagels kneden.
Time spent with cats is never wasted
#12 Geplaatst 03 november 2013 - 17:27
Vooral als een kat echt obsessief gaat trappelen dan is het vaak een teken dat er iets ernstigs mis is en dat haar mentale gezondheid er onder leid.
Maar vaak is het inderdaad gewoon een teken dat ze zich op hun gemak voelen.
#13 Geplaatst 03 november 2013 - 17:42
Is niks mis mee.
#14 Geplaatst 04 november 2013 - 01:03
juleken, op 03 november 2013 - 15:46, zei:
Yvonne en Yvette* doen/deden dat ook veel, en ik vind het wel lief. En ook hun geur afzetten, wil zeggen "we horen bij elkaar".
volgens mij heeft dat trappelen niet te maken met hoe vroeg ze bij de mama weggehaald zijn.
Ons poezels zijn allemaal 12 weken bij de mama gebleven en onze Ramses zelfs 16 weken en ze doen dat ook.
Ze doen dat gewoon als ze heel tevreden zijn en blij zijn, alé, bij de onze is dat toch t geval, ze zijn dan ook altijd heel hard aan t spinnen, zo lief...
onze yoshi wast altijd halve trouwboek zijn haar als ze bij hem gaat fleren en ze wast ook dikwijls zijn kin en zijn wangen en ondertussen dan maar kopjes geven erbij à volonté, mijn haar wast ze niet , k denk dat dat komt omdat het zo lang is
Onzen thor is ook een likkertje, die geeft mij altijd volledige gezichtswassingen en ligt dan ondertussen volop te spinnen en te knorren.
Volgens mij is dat gewoon een uiting van liefde en laten zien dat wij erbij horen

#15 Geplaatst 04 november 2013 - 06:43
lathyrus, op 04 november 2013 - 01:03, zei:
volgens mij heeft dat trappelen niet te maken met hoe vroeg ze bij de mama weggehaald zijn.
Ons poezels zijn allemaal 12 weken bij de mama gebleven en onze Ramses zelfs 16 weken en ze doen dat ook.
Ze doen dat gewoon als ze heel tevreden zijn en blij zijn, alé, bij de onze is dat toch t geval, ze zijn dan ook altijd heel hard aan t spinnen, zo lief...
onze yoshi wast altijd halve trouwboek zijn haar als ze bij hem gaat fleren en ze wast ook dikwijls zijn kin en zijn wangen en ondertussen dan maar kopjes geven erbij à volonté, mijn haar wast ze niet , k denk dat dat komt omdat het zo lang is
Onzen thor is ook een likkertje, die geeft mij altijd volledige gezichtswassingen en ligt dan ondertussen volop te spinnen en te knorren.
Volgens mij is dat gewoon een uiting van liefde en laten zien dat wij erbij horen
Onze poezeltjes zien ons gewoon graag