Spring naar inhoud

- - - - -

kattenbak buiten of niet

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
anitaluc
anitaluc
  • 12 berichten

#1 Geplaatst 04 november 2013 - 08:32

Onze 2 katten hebben tijdje binnen gezeten met kattenbak. Ging goed. Nu katten 6 mnd oud en steken we buiten. Kattenbak onder klein afdakje maar met slecht weer telkens overal van die cement v kattenbak errond zodat koer in cementlaag is.
Zou ik katten buiten laten zonder kattenbak en dan s avonds terug binnen laten wel met kattenbak.
We hebben tuin maar losse aarde is verder dan grasvlakte en gaan ze weglopen zeker.
Wat doe ik best

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 04 november 2013 - 13:56

Bekijk berichtanitaluc, op 04 november 2013 - 08:32, zei:

Onze 2 katten hebben tijdje binnen gezeten met kattenbak. Ging goed. Nu katten 6 mnd oud en steken we buiten. Kattenbak onder klein afdakje maar met slecht weer telkens overal van die cement v kattenbak errond zodat koer in cementlaag is.
Zou ik katten buiten laten zonder kattenbak en dan s avonds terug binnen laten wel met kattenbak.
We hebben tuin maar losse aarde is verder dan grasvlakte en gaan ze weglopen zeker.
Wat doe ik best

Ik kan niet zo goed volgen eigenlijk. Wat bedoel je met 'steken we buiten'?
Als ik het goed begrijp, mogen de katten nu buiten. Zelf mogen mijn katten ook af en toe buiten, maar hebben wel altijd toegang tot binnen. Ik 'steek' ze niet buiten, om dan 's avonds terug binnen te halen. Maar goed....
Dus maw kunnen mijn katten altijd op hun kattenbakken (2 jumbo's en 1 gewone). Voorts kunnen ze - als ze buiten zijn - ook in de tuin (...). Katten houden van los zand, dus dat is wel oke.
Toch zijn er katten die liever binnen hun behoefte doen. Kiara is een langhaartje en verkiest de kattenbak binnen. Enkel als het droog buiten is en het is goed weer, gaat ze buiten.

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met 'cementlaag' onder je kattenbak? Bedoel je de korrel?
Dit kan je vermijden door er bv. een anti-slip onder te leggen of een uitloopmatje (zie foto) of zoiets (zie foto).
http://www.zooplus.n...schepjes/101214

http://www.zooplus.n...schepjes/344563

Binnen gebruik ik beide. Voor buiten zou ik link 1 gebruiken. Ze houden echt veel korrel tegen.... Het voordeel is ook dat je het gewoon kunt terugkappen.

Over het buitengaan... Je katten zullen sowieso verder dan je tuin gaan.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 04 november 2013 - 14:11

Ik las in één van je vorige topics dat je enkel een klein hondenhok hebt voor buiten. Nu met het weer dat we nu hebben, kan je misschien opteren voor iets groters?
Mijn man heeft zo voor onze kippen ooit eens zelf een hok ineen getimmerd van afvalhout en palleten. Misschien een idee? Vraagt enkel wat tijd en mits hier en daar wat rondkijken, kan je aan afvalhout geraken.
Hier kan je dan wat oude fleecedekentjes leggen, eten en drinken. Met dit laatste zo te doen heb je wel kans dat er vreemde katten op af komen.
Zal eens een foto zoeken van het kippenhok.

Niet misschien de allerbeste foto, maar het geeft je toch een idee. Het hok is van de grond en naast de ingang vanbinnen, had mijn man ook een 'schutsel' gemaakt, zodat het niet trok (wind) in het hok.
Het is gemaakt voor onze kippen toen en ze hadden nog een klein hokje ernaast (waar ze als kuiken in zaten). Een zwerfkat heeft ooit intrek genomen in het kippenhok, dus het is goedgekeurd door een kat.

Bijgevoegde thumbnails

• DSC07546.JPG

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 04 november 2013 - 14:16

Sorry ik weer, ben maar aan het meedenken he....

Dit gaan wij waarschijnlijk aanschaffen. Manlief vond het maar niets, tot ik hem zei (dank je Nivo) dat je het ook kon ophangen zoals een vogelhuisje. Toen was hij wel enthousiast en begon er al vanalles bij te fantaseren (trapjes, bruggetjes,...).
Het kost wel wat, maar voor hun kerst, nieuwjaar, Sinterklaas en verjaardag samen :x :x :x .

http://www.zooplus.n...ttenhuis/312997

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#5 Geplaatst 04 november 2013 - 14:37

Onze kattenbakken staan in de zomer ook buiten (overdekt natuurlijk) omdat we niet graag hebben dat onze katten hun behoefte in de tuin van andere mensen gaan doen. Nu ja, vermijden kan je dat nooit, maar misschien kan ik het zo wat beperken he. Maar in de winter komt er op zijn minst één bak binnen (want niet alle katten gaan graag buiten als het koud en nat weer is)

anitaluc
anitaluc
  • 12 berichten

#6 Geplaatst 09 november 2013 - 09:50

Heb nu ook kattenbak met deksel en houten korrels erin voor buiten. Dus geen cementlaag meer op de koer
Idd de katten ' mogen ' buiten :-\