Spring naar inhoud

- - - - -

Krolsheid om de twee weken

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 februari 2009 - 11:25

Hmm ok het is nu gelijk twee weken geleden en ons Yumi loopt ondertussen al weer krols :o
Gisteren is ze terug beginnen rollen, proemen (prrr geluidjes maken) en overal haar kopje tegen duwen. Volgens mij gaat dit toch iets te snel, niet dat ik het zo erg vind, want ondertussen heb ik er toch mee leren slapen, maar ik vrees vooral voor haar gezondheid. Ze hebben mij eens gezegd dat er dan kans is op baarmoederontsteking, weliswaar op latere leeftijd natuurlijk, maar ik zou zo'n zaken toch graag vermijden.

Wat kan ik haar het beste aanbieden van oplossing? Binnekort ga ik haar laten dekken, maar als blijkt dat ze terug krols wordt na haar bevalling, zal ik het misschien toch beter overwegen om haar de pil te geven ofzo? Want haar elke keer laten dekken, lijkt me iets teveel van het goeie, ze heeft natuurlijk ook meer dan genoeg tijd nodig om te kunnen recupereren van haar bevalling.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 23 februari 2009 - 13:18

Wanneer is binnenkort?
Indien de krolsheid echt om de 2 weken is, zou ik haar even op de pil zetten.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 23 februari 2009 - 13:36

Wel eigenlijk was er afgesproken om van zodra ze terug krols werd, haar weg te doen, maar ik moet de eigenaar van de dekkater nog contacteren en het moet nog lukken ook natuurlijk. 2 weken is echt enorm snel eigenlijk he? Ze heeft het al zo hevig, echt zielig eigenlijk om haar zo zien te miauwen en te rollen :(
Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 23 februari 2009 - 13:38

Hoe oud is Yumi ondertussen?

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 23 februari 2009 - 13:41

Ik dacht dat het misschien nog enkele maanden zou duren ;)
Dan zou ik haar niet op de pil zetten hoor. Snel de dekkatereigenaar contacteren is de boodschap :LOL:
Is ze in orde met haar testen?

Welke kater is het geworden?

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 23 februari 2009 - 14:00

Yumi is van 3 februari 2008 dus nog maar een jaartje en 20 dagen oud. Ze is ondertussen al voor de vijfde maal krols. De andere die worden nu pas krols en ze schelen maar een maand met haar.. MoucheMouche de ocicat is net van haar 1e krolsheid vanaf, Taiga dat weet ik niet of die al krols geweest is eigenlijk. Die is altijd zeer aanhankelijk en denk dat het moeilijk op te merken is aan haar. Heb haar nog niet zien trappelen ofzo en ze is ook niet zo vocaal als ons Yumi.

Heb de dekkatereigenaar gecontacteerd, gevraagd of het nog kon deze week.
Ze is in orde op felv, fiv, HCM, PKD

Het is een kater geworden uit NL, mag nog kiezen als ik daar ter plaatse ben van de eigenaar. Zou Yumi zelf liever laten kiezen, met degene waar het het beste mee klikt. Ik kies ook liever mijn eigen ventje ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#7 Geplaatst 23 februari 2009 - 21:29

Wat een luxe! :)

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 24 februari 2009 - 11:47

om de 2 weken is idd snel, maar heb er hier eentje die om de week krols is, soms lijkt het wel alsof ze krols blijft.  Haar hebben we dan ook op de pil gezet.
Maar als ze toch al naar de dekkater mag, dan hoeft dat natuurlijk niet meer ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#9 Geplaatst 24 februari 2009 - 19:01

Spanishke zei:

Yumi is van 3 februari 2008 dus nog maar een jaartje en 20 dagen oud. Ze is ondertussen al voor de vijfde maal krols. De andere die worden nu pas krols en ze schelen maar een maand met haar.. MoucheMouche de ocicat is net van haar 1e krolsheid vanaf, Taiga dat weet ik niet of die al krols geweest is eigenlijk. Die is altijd zeer aanhankelijk en denk dat het moeilijk op te merken is aan haar. Heb haar nog niet zien trappelen ofzo en ze is ook niet zo vocaal als ons Yumi.

Heb de dekkatereigenaar gecontacteerd, gevraagd of het nog kon deze week.
Ze is in orde op felv, fiv, HCM, PKD

Het is een kater geworden uit NL, mag nog kiezen als ik daar ter plaatse ben van de eigenaar. Zou Yumi zelf liever laten kiezen, met degene waar het het beste mee klikt. Ik kies ook liever mijn eigen ventje ;)

Moest ze zelf niet echt een voorkeur lijken te hebben dan zou ik toch kiezen voor degene die haar eventuele minpuntjes het beste compenseert.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#10 Geplaatst 24 februari 2009 - 19:02

Wat dat krolszijn betreft, ik heb hier vorige week ook zitten twijfelen of Mona misschien krols was maar echt duidelijk was het zeker niet. Weet iemand of er een manier is om zeker te zijn eigenlijk? Lijkt me moeilijk wat betreft het naar de dekkater brengen wanneer ze niet duidelijk krols zijn.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#11 Geplaatst 24 februari 2009 - 19:52

MissKitty zei:

Wat dat krolszijn betreft, ik heb hier vorige week ook zitten twijfelen of Mona misschien krols was maar echt duidelijk was het zeker niet. Weet iemand of er een manier is om zeker te zijn eigenlijk? Lijkt me moeilijk wat betreft het naar de dekkater brengen wanneer ze niet duidelijk krols zijn.
T kan ook zijn dat ze tegen een krolsheid aanzit, hij moet dan gewoon nog goed doorzetten.

@ Spaniske, Ik zou haar idd ook met de volgende krolsheid brengen.
Sommige poezen worden na een bevalling wat gereguleerder krols en niet zo frequent

Succes
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 25 februari 2009 - 01:15

MissKitty zei:

Voor Amira voor de eerste keer echt goed krols was, heb ik ook enkele keren gedacht dat ze al krols was. Ik zat er ook wat mee dat wanneer ik ze naar de dekkater zou doen, ze misschien toch niet 'echt' krols was..

Ik heb gewoon nog wat gewacht omdat ik toch zeker wou zijn dat ze krols was. En op een dag was het duidelijk dat ze echt goed krols was. :x :x
Vooral haar aanhoudend en doordringend miauwen zorgde ervoor dat ik helemaal geen twijfel had :ha . Ze gaf ook erg veel kopjes (aan alles en iedereen).
Aaron had enorm meer interesse dan normaal in Amira en Amira deed de grootste moeite om hem te verleiden. :louche:

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 25 februari 2009 - 11:09

Ja inderdaad Miskitty bij ons is het ook overduidelijk, zeker sinds afgelopen nacht. Ik heb ZEER slecht geslapen... Ze miauwen geweldig hard dan en als je er bij komt, willen ze niets liever dan aandacht. Bij ons eet ze ook veel minder en drinken doet ze voor de drie tesamen. We waren eerst nog aan't twijfelen of het misschien vals alarm was, maar nu zijn we er terug helemaal zeker van dat ze wel degelijk krols is terug. Heb de eigenaar van de dekkater gecontacteerd, als het goed is, gaan we haar brengen vanavond na het werk. Ga haar nu al missen, want ze is veel liever als ze krols is :( :)

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#14 Geplaatst 26 februari 2009 - 01:55

Spanishke zei:

Ja inderdaad Miskitty bij ons is het ook overduidelijk, zeker sinds afgelopen nacht. Ik heb ZEER slecht geslapen... Ze miauwen geweldig hard dan en als je er bij komt, willen ze niets liever dan aandacht. Bij ons eet ze ook veel minder en drinken doet ze voor de drie tesamen. We waren eerst nog aan't twijfelen of het misschien vals alarm was, maar nu zijn we er terug helemaal zeker van dat ze wel degelijk krols is terug. Heb de eigenaar van de dekkater gecontacteerd, als het goed is, gaan we haar brengen vanavond na het werk. Ga haar nu al missen, want ze is veel liever als ze krols is :( :)

Oh veel succes, ze zal wel rap weer terugzijn :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 26 februari 2009 - 13:09

We hebben haar gisteravond nog weggedaan, alles is goed verlopen. Behalve het feit dat de dekkater heeft uitgehaald naar haar en niet omgekeerd zoals ik verwacht had :ha Lol hij heeft dit meer dan 1 keer gedaan, hij moest er precies niet zoveel van weten :ha en ik had nog wel speciaal haar nageltjes geknipt in geval van...
Zij daarentegen heeft niet echt schrik, ze zat al na een half uurtje ofzo in zijn mandje, maar het is wel een bazig typje dus denk dat die kater blij gaat zijn als ze daar terug weg is, weer het hele kot voor hem alleen :)
Vraag me wel al heel de tijd af hoe ze het er vannacht heeft vanaf gebracht, waar ze heeft gelegen, of ze al wat meer aanvaard wordt, .... De eigenaar had beloofd van iets te laten weten zodra ze er nieuws van had.

Geplaatste afbeelding