Spring naar inhoud

- - - - -

Krolsheid om de twee weken

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 02 maart 2009 - 11:53

Ja die foto vond ik ook wel schattig, het is wel duidelijk wie de chef is :ha je zou bijna denken dat Yumi de kater is. Het is zo'n goedzak die kater, zal je de link van de website sturen in PB ;)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 03 maart 2009 - 11:16

jubikelcats zei:

kan zelfs tot een week nog duren dat ze krols blijven.

Zo ie zo merk zie je met 3 weken dat de poes zwanger is, tepels worden groter en verkleuren.
Soms dan merk je het eerder aan je meisje.
Bij een aantal poezen van mij, wist ik het zowat 3 dagen na dekking al, het gedrag was volledig omgeslagen.
Had het ook altijd goed

Zou het al een teken kunnen zijn dat ze zich meer afzondert van ons en van de rest? Ze wast zich ook zeer vaak, nog meer dan normaal en ze is niet zo speels. Ik heb ook de indruk dat ze wat prikkelbaarder is, als we met haar spelen (lees: plagen) bv gewoon nog maar met een licht samengeplooide gazet staan zwaaien in haar richting, gaat ze direct op haar rug liggen en begint ze te kappen (wel nog op een speelse manier natuurlijk, maar toch) ze is precies sneller geraakt en ook als ik aan haar rug vanachter streel, heeft ze dit echt totaal niet graag, tegenover vroeger

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#33 Geplaatst 03 maart 2009 - 12:27

Spanishke zei:

Zou het al een teken kunnen zijn dat ze zich meer afzondert van ons en van de rest? Ze wast zich ook zeer vaak, nog meer dan normaal en ze is niet zo speels. Ik heb ook de indruk dat ze wat prikkelbaarder is, als we met haar spelen (lees: plagen) bv gewoon nog maar met een licht samengeplooide gazet staan zwaaien in haar richting, gaat ze direct op haar rug liggen en begint ze te kappen (wel nog op een speelse manier natuurlijk, maar toch) ze is precies sneller geraakt en ook als ik aan haar rug vanachter streel, heeft ze dit echt totaal niet graag, tegenover vroeger

Ik kan dat niet zo zeer zeggen.
Tenslotte ken ik je poes niet, zie haar niet.
Dus van afstand is dat zeer moeilijk te zeggen.
Gewoon afwachten tot 3 weken.
Ik hoop dat ik er straks een paar heb die de 1e keer zwanger worden, dan is het voor mij ook weer gissen.
bij poezen die vaker zwanger zijn geweest, die ken ik zo door en door ook met de zwangerschap, dat ik dat direct herken
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#34 Geplaatst 03 maart 2009 - 14:59

Spanishke zei:

Geduld is een schone deugd :p

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#35 Geplaatst 03 maart 2009 - 15:03

Toen Amira zwanger was, heb ik weken getwijfeld. :a

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 03 maart 2009 - 15:19

Het is gewoon zo spannend afwachten, dacht dat er misschien typische kenmerken waren. Kan niet anders doen dan afwachten, maar het is gewoon leuk om mijn poes te proberen doorgronden :)
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#37 Geplaatst 03 maart 2009 - 18:35

Je merkt vanzelf de tekenen.
En vaak met een 1e nest is het best moeilijk te herkennen.

Leuk verhaal
Op een gegeven moment was er bij mij een poes gedekt, was haar 2e zwangerschap en 2e dekking ( arme kater)
Maar poes was krols en zou gedekt worden, een poes met een attitude en heb haar in een groep katers gegooid ( 3 stuks) en er bij gebleven.
Kater 1, die nam gelijk de kuierlatten ( watje)
kater 2, draait zijn pootjes niet om voor een lekker robbetje en wilde er wel op, echter poes haar ogen spuuwden vuur, dus de hunk droop af met de staart tussen de poten.
Kater 3, greep de poes, en dekte haar.
Kater 1 en kater 2 kwamen dichterbij, want ja als het de beginneling lukt, dan lukt het ons ook.
Echter de poes met attitude draaide zich om na de dekking. ga kater 1 en kater 2 de nodige tikken.
zette haar bij de poezen, ging alle poezen langs om hun een hengst te geven. en vloog zo naar boven naar de slaapkamer.
Daar liet ze zich een aantal keer vallen, ging liggen rollen en de bui was over. incl de krolsheid.
1 dekking en zwanger.

Helaas het einde was niet zo mooi.
met 6 weken kreeg ze een miskraam, die zo hevig was dat ze zich zelf bijna vermoorde.
Ze is direct gecastreerd en geaborteerd.
Voor haar geen baby's meer, maar die heerlijke attitude is gebleven.

Heb er dus ook poezen bij die er wel pap van lusten en zich gerust een kleine 20 keer laten dekken en dan nog eigenlijk meer willen, stel sl*****
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 09 maart 2009 - 13:27

Amai zo'n miskraam wens je niemand toe, moet wel serieus schrikken zijn op dat moment. Wel leuk dat ze haar pittige attitude behouden heeft :)

Heb nu nog een vraagje.. het is inderdaad nog geen drie weken, maar... ik vroeg me af of je poes nog krols wordt na een dekking in zwangerschap? Anders kan ik bijna met zekerheid zeggen dat ze niet zwanger is..
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#39 Geplaatst 09 maart 2009 - 15:45

Spanishke zei:

Amai zo'n miskraam wens je niemand toe, moet wel serieus schrikken zijn op dat moment. Wel leuk dat ze haar pittige attitude behouden heeft :)

Heb nu nog een vraagje.. het is inderdaad nog geen drie weken, maar... ik vroeg me af of je poes nog krols wordt na een dekking in zwangerschap? Anders kan ik bijna met zekerheid zeggen dat ze niet zwanger is..

Het was idd schikken.
Echter op dat moment was het alleen maar handelen.
Ondanks dat mijn d.a. het druk had, heeft hij haar die avond toch opengesneden en goed ook.
De volgende ochtend had ze niet gered.
Maar zo blij dat ik mijn meisje nog heb, dat is veel meer waard dan kittens.

Over het algemeen worden poezen niet meer krols na de dekking.
ze kunnen soms wat vervelender even worden en dan echt in de vorm van overdreven aandacht vragen, maar mag niet lijken op krolsheid.

zou jammer zijn dat ze niet opgenomen heeft

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 10 maart 2009 - 15:13

Amai wat een geluk dat die DA toch tijd heeft gemaakt, voor hetzelfde geld zei die gewoon "ik heb het te druk en heb betere dingen te doen" mag er niet aan denken :o

Idd je eigen poes is veel belangrijker dan kittens, allez ja als je moet kiezen dan toch...zou niet graag achterblijven met 4/5 gezonde kittentjes zonder mamapoes.

Hmm het is moeilijk te merken wie er nu eigenlijk krols is omdat beide krols zijn behalve zij. Het probleem is dat de ene net hetzelfde geluid maakt als Yumi en dan moet je er bij wijze van spreken al op de grond gaan liggen om te horen wie het geweest is, want die zijn altijd in mekaars buurt :d

Het kan dus zijn dat ze niet krols is, maar heeft wel deze nacht zeer veel gemiauwd dus vrees ik er toch een beetje voor. Ik zie wel.. als ze niet heeft opgenomen dan bekijk ik het meer als een teken en als ze echt niet opgenomen heeft dan ga ik toch tweemaal nadenken eer ik haar nog eens zou laten dekken. Misschien is ze dan gewoon geen geschikte moederpoes.
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#41 Geplaatst 10 maart 2009 - 15:33

Hoe lang is het nu gelee?
Anders toch eens een blik op de tepels richten.
Oke sommige poezen tekenen ook als ze krols worden.
Weet niet of je hier toevallig iets voorheen van heb gezien toch ze nog niet gedekt was?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 11 maart 2009 - 16:20

Wij hebben haar op 25 februari weggedaan bij de dekkater en zondag 1 maart zijn we haar terug gaan halen.
Ik heb deze morgend nog haar tepels nagekeken, nog niets dat de indruk geeft dat ze zwanger zou zijn. Ze blijkt wel niet krols te zijn en dat is een verandering in haar gedrag tenzij ze volgende week krols wordt natuurlijk.
Die laatste zin begrijp ik niet goed?

Wat ik ook nog merk aan haar, vooral deze morgend dan is dat ze enorm snel gestresseerd is, van nature is ze dit ook al, maar deze morgend was het er echt fel over... ze zat op de vensterbank en er waren spelende kinderen die nogal veel drukte en lawaai maakten. Het duurde niet lang of ze zat al in haar hangmandje aan de chauffage te spinnen (denk dat dit is om haar eigen te kalmeren). Ze verloor ook terug wat haar dus ik denk dat ze wel gestresseerd was van deze kleine situatie nog maar. Vond het zodanig zielig dat ik haar wat gerust gesteld heb en ze is direct volop beginnen snorren :)

Bewerkt door Spanishke, 11 maart 2009 - 16:34.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#43 Geplaatst 11 maart 2009 - 16:29

Geduld hebben. Ik heb weken getwijfeld of Amira zwanger was :ha

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#44 Geplaatst 11 maart 2009 - 21:58

Met de laatste zin bedoel ik voornamelijk.

Sommige poezen vertonen tijdens een krolsheid rooie tepels en kunnen wat groter zijn. Na de krolsheid worden deze weer kleiner en de kleur neemt af.
Ik weet niet of dit je toevallig al is opgevallen bij d'r

Er zit dus wel een gedragsverandering. wanneer dit nooit zo geweest is, dan zou het nog wel eens goed nieuws kunnen zijn

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 12 maart 2009 - 11:39

jubikelcats zei:

Sommige poezen vertonen tijdens een krolsheid rooie tepels en kunnen wat groter zijn. Na de krolsheid worden deze weer kleiner en de kleur neemt af.
Ik weet niet of dit je toevallig al is opgevallen bij d'r

Er zit dus wel een gedragsverandering. wanneer dit nooit zo geweest is, dan zou het nog wel eens goed nieuws kunnen zijn

Heb gisterenavond haar tepels nog eens nagekeken, maar zie niet onmiddellijk verandering. Kan het zijn dat haar gewicht al begint toe te nemen? Heb de indruk dat ze zwaarder geworden is (dit kan ook een self fullfilling prophecy zijn natuurlijk :oops: )

Deze morgend was ze wel wat aanhankelijker, ze vroeg om aandacht en ze streelde haar kopje overal tegen zoals ze zou doen alsof ze krols was, maar ze is niet krols, want ze trappelt niet en miauwt niet overdreven :)

Geplaatste afbeelding