Spring naar inhoud

- - - - -
Vermist

Mijn lieve Rakker komt niet thuis-> ze is terug! :D

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
9 reacties op dit onderwerp
Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 04 november 2013 - 13:16

Gisterennamiddag heeft mijn moeder Rakker nog in de tuin zien lopen (ik was weg toen), maar sinds daarna hebben we haar niet meer gezien. Ik ben zóoo ongerust en in paniek! Gisterenavond wilde ik haar binnenlaten rond 22 uur, maar toen kwam ze niet. Op zich is dat nog af en toe zo . Dan roep ik altijd regelmatig eens terug en vaak zit ze dan de tweede keer al voor de deur te wachten. Maar gisteren ben ik de hele avond regelmatig gaan roepen en ze kwam gewoon niet. Het was wel slecht weer en dan heeft ze nog soms geen zin om te komen dus ik hoopte nog dat ze er dan gewoon deze ochtend zou zitten. Maar deze morgen was ze er nog steeds niet en het eten dat ik had buiten gezet voor haar was nog niets van gegeten. Toen was ik dus al doodongerust, maar ik moest echt vertrekken. Ik heb natuurlijk de hele voormiddag aan haar gedacht en soms kon ik mijn tranen gewoon al niet inhouden op de bus en trein onderweg. Maar ik probeerde mezelf voor te houden dat ze er wel zou zijn als ik terugkwam. Nu ben ik weer thuis en is ze er nog steeds niet! :( Ik ben al heel onze tuin doorgewandeld en altijd komt ze na een kwartiertje wel kijken wat ik aan het doen ben (ze blijft ook voor zover ik weet bijna altijd in de tuin), maar nu was er nergens een Rakker te bespeuren.
Ik ben dan ook nog heel de straat doorgewandeld en een stukje van de velden aan de achterkant van ons huis. Maar toen kon ik echt niet meer verder zoeken omdat ik gewoon niets meer kon zien van de tranen en ik gewoon compleet in paniek ben. Natuurlijk ga ik direct weer verder zoeken. Alleen hoop ik dat het wat stopt met regenen want in de regen komt ze dus sowieso al minder snel als ze ergens een goed schuilplekje voor de regen heeft. Al zou ik dan niet weten waar ze zit, want ik heb heel onze tuin tot in detail onderzocht.
Ik en Rakker hebben zo'n ontzettend goede band. Dat heb ik nog nooit met een katje gehad. En ik kan haar dus écht niet missen. Ik heb haar van mijn 12de en ze woont al 9 jaar bij mij. Ik kan het mij gewoon niet voorstellen zonder haar. Ik kan mij ook niet voorstellen dat ze uit zichzelf bij andere mensen zou gaan wonen want ze loopt normaal de hele tijd achter mij aan en tegenover andere mensen is ze toch vrij terughoudend.Dus er moet wel iets gebeurd zijn of ze moet ergens vastzitten :( :(

Bewerkt door Syntara, 04 november 2013 - 16:28.

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 04 november 2013 - 13:34

Heb je al aan de buren gevraagd om eens schuren of tuinhuisjes te controleren? Ik heb al eens meegemaakt dat mijn rost katje vroeger vast zat in het varkenshok van de buren. Gelukkig konden we hem horen miauwen toen we riepen en dan hebben we hem meteen kunnen bevrijden.

In ieder geval, ik hoop dat je haar snel terug vindt!! Ik duim mee voor een goede afloop!

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 04 november 2013 - 13:39

Hopelijk weet je snel waar Rakker ergens zit...die onzekerheid is slopend hé... Inderdaad bij alle buren informeren, flyers in de brievenbussen, bij de bakker, aan de supermarkt... Ook de dierenartsen in de buurt eentje bezorgen, je weet nooit dat Rakker gewond is en ergens werd binnen gebracht. We duimen in ieder geval dat ze snel weer thuis is, gezond en wel :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 04 november 2013 - 14:58

Bedankt allebei!
Ik ben net nog eventjes gaan zoeken en ik weet echt niet meer wat ik ervan moet denken. Ik was er echt van overtuigd dat ik Rakker gezien had, maar ik weet het gewoon niet meer.
Toen ik terug thuis kwam na het zoeken in heel de omgeving zag ik Rakker in ons kippenhok zitten. Het was wel van ver, maar toch was het voor mij op dat moment 100 % zeker Rakker. Maar ik riep op haar vanaf het moment dat ik haar zag. Maar toen zij mij zag, schrok ze meteen en liep ze op haar hardst weg naar de achterkant van de tuin achter ons tuinhuis en daarna was ze nergens meer te vinden. Dat was allemaal in een fractie van een seconde, dus nu begin ik ook weer te twijfelen of ik misschien fout gezien heb en of het een andere kat was of dat ik gewoon zo erg hoop dat rakker er weer is dat ik dingen zie die er niet zijn. Ik weet gewoon niet meer wat ik er moet van denken. Ik ben daarna wel naar binnen gegaan want als Rakker van iets een schrik heeft opgelopen ofzo wil ik haar niet nog meer schrik aanjagen. Als ze in onze tuin zat, zal ze toch ook wel naar haar eten komen, dus nu probeer ik even van door het raam te kijken of ze toch niet komt eten en van haar een beetje gerust te laten zodat ze hopelijk wat kalmeert. Dat is dan natuurlijk in de hoop dat het Rakker was die ik gezien had.

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 04 november 2013 - 15:20

Ze is terug!!! :d :d :d :d Gelukkig! Ik ben zo blij! :d
Het was dus toch Rakker die ik gezien had :d En eventjes nadat ik het vorige berichtje getypt had, kwam ze voorbij het raam gelopen. Ik wist niet wat ik moest doen, want ik wou haar nu niet weer laten schrikken. Maar ik dacht dat ik best hetzelfde deed als normaal, haar langs de achterdeur binnenlaten. En ja, dit keer kwam ze gewoon aangelopen en regelrecht naar binnen. Ze kwam meteen knuffelen en ligt hier nu naast mij te spinnen :d Ik vraag me wel echt af wat er gebeurd is, want ik ben ervan overtuigd dat haar wel iets is overkomen ook al is er aan haar nu niets te zien. Ze ruikt wel ontzettend hard naar hout, dennen ofzo.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 04 november 2013 - 16:11

Oef, dat is een geweldig bericht :dancer:   Hopelijk maakt ze er geen gewoonte van om zich te gaan wentelen in geurend dennenhout  ;)
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 04 november 2013 - 16:14

Hey gelukkig is ze terug  thuisgekomen. De ondeugende meid, maja, ze zal haar naam eer willen aandoen zeker ;)

Hier liggen de katjes ook graag in het konijnenhok en dan mogen de konijntjes buiten slapen ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 04 november 2013 - 16:17

hè hè, gelukkig!

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#9 Geplaatst 04 november 2013 - 17:46

Ik begon dit hier te lezen en vond het zo erg, maar ben zo blij dat Rakker terug veilig thuis is!

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 04 november 2013 - 21:43

goed dat hij terug thuis is dan mag hier een slotje op
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vermist