Spring naar inhoud

- - - - -

Aan nagels trekken?

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 04 november 2013 - 14:13

Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar soms 'trekt' Mylo aan zijn nageltjes. Hij zet dan zijn tanden over zijn nagel en trekt de nagel uit zijn mond, alsof hij die aan het scherpen is ofzo. Ik vind het er in ieder geval vies uitzien en vraag me af wat het betekent??

Ik heb wat op het internet gezocht en het enige wat ik daar kan vinden is 'stress'. Maar dat kan ik nogal moeilijk geloven. Mylo blaakt hier van het zelfvertrouwen en is heel relaxed (ligt oa regelmatig met zijn buikje bloot enz).

Een andere optie waar ik aan dacht was dat hij niet genoeg krabmogelijkheden heeft. Maar hij heeft: een grote krabton, een krabpaal, een mini-krabplank, een kartonnen krabbord en een sisal krabplank. Die staan verspreid over de 3 ruimtes waar hij het meest in komt en bieden hem zowel verticale als horizontale krabmogelijkheid...

Iemand enig idee wat dit betekent??
Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#2 Geplaatst 04 november 2013 - 14:17

Doet hij dat tijdens het wassen? Mijn katten doen dat ook, maar doen dat tijdens het wassen dus dat is gewoon nagelverzorging dan (ik vind het er trouwens leuk uitzien :lachen: ).

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 04 november 2013 - 14:25

Bekijk berichtkate2, op 04 november 2013 - 14:17, zei:

Doet hij dat tijdens het wassen? Mijn katten doen dat ook, maar doen dat tijdens het wassen dus dat is gewoon nagelverzorging dan (ik vind het er trouwens leuk uitzien :lachen: ).

Daar heb ik nog niet op gelet, maar zal ik zeker eens doen :) Leuk? Ik vind het afschuwelijk, maar ik heb dan ook wel een beetje een nagelfobie :p
Mylo Banner

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 04 november 2013 - 14:42

Hier doen ze dat ook hoor.  En je hoort ze er dan echt aan "snokken"...
Dan zeg ik dat ze weer aan het 'manicuren' zijn.
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 04 november 2013 - 14:44

hier nog zo ene, soms denk ik echt dat het pijn moet doen! Zo hard dat hem daar soms aan lijkt te trekken
maar lijkt inderdaad deel uit te maken van het grooming-ritueel

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 04 november 2013 - 14:48

Hier doen ze dat ook, als je gaat kijken vind je vaak zo een laagje van hun nagel terug die ze er blijkbaar af gehaald hebben. Ik heb er ook al vaak zitten naar kijken omdat het zo vreemd lijkt.

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 04 november 2013 - 14:53

Hier ook zeer herkenbaar, mij lijkt het inderdaad 'gewoon' een onderdeel van de dagelijkse verzorging/wasbeurt. En ik vind het inderdaad ook een beetje akelig en vraag me af of dat geen pijn doet, maar Pix vindt dat blijkbaar niet meer dan normaal :)
De onderstroom die niemand ziet, bepaalt de richting in elk gebied.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 04 november 2013 - 15:09

Ooh bedankt voor jullie reacties! Ik had het nog nooit zien doen door een kat, dus ik dacht al dat het abnormaal was. Ben ik weer overbezorgd geweest voor niks :oops:  :p.
Dan laat ik hem gewoon doen :) (al blijf ik het wel akelig vinden ;) )
Mylo Banner

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 04 november 2013 - 17:16

Hier doen ze dat ook tijdens het wassen! En ik vind het ook vies! Jekkes!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#10 Geplaatst 04 november 2013 - 17:35

Hier deed Juleke dat, maar die beet niet echt aan de nagels maar aan de haartjes tussen zijn kussentjes.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 04 november 2013 - 17:58

Ze doen dit ook om vuil onderaan de nagel weg te halen, je moet maar eens kijken naar een nagel die heeft onderaan een spleet. En daar komt vuil in te zitten. Met de tanden trekken ze dat eruit. Doen ze hier ook.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 04 november 2013 - 18:58

Ja hier doet Tobyn het regelmatig dan zit ze op haar gemak en doet ze haar manicure :)
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#13 Geplaatst 04 november 2013 - 19:33

Toch propere beestjes he :loveshower:

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 05 november 2013 - 19:57

Vandaag was hij het dus weer aan het doen, maar was inderdaad in het midden van zijn wasritueel :). Niks om mij zorgen over te maken dus. Bedankt voor jullie reacties!!
Mylo Banner