Spring naar inhoud

- - - - -

Jules zijn poep wordt af en toe vuil in kattenbak!

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 11 november 2013 - 15:31

Bekijk berichtDennis, op 11 november 2013 - 11:46, zei:

Hier stofzuigen we ook elke dag.  Dolfje, je mag altijd een foto sturen!  Ik ben best wel handig om zoiets zelf in elkaar te fiksen ;)

Ik probeer er vandaag nog eentje te nemen.... Moeilijk is het echt niet!

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#32 Geplaatst 11 november 2013 - 19:40

Je moet zorgen dat ze op die mat moeten lopen als ze eruit komen.
Mijn katten probeerde in het begin er ook langs te lopen en dan heeft die mat weinig nut.
Het is wel zo dat je nog wel korrels langs de bak hebt maar veel minder .
Ook de grote van u korrel maakt een verschil.
Als je grotere korrels hebt blijven die minder tussen hun teentjes en heb je minder korrels er langs  :)

Geplaatste afbeelding

Dennis
Dennis
  • 81 berichten

#33 Geplaatst 14 november 2013 - 15:53

Tot nu toe haalt het niet veel uit: de uitloop is minder maar de poep van Jules wordt af en toe vuil (zoals daarnet).  Bah.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#34 Geplaatst 14 november 2013 - 22:40

Dat is jammer. Ik had gedacht dat met je nieuwe aankopen het probleem toch wel zou zij n opgelost. Misschien heeft Jules een gekke manier om z'n behoefte te doen.
Die uitloop, dat hadden we vroeger ook, maar sinds we met houtpellets werken is dat toch wel een heel stuk minder, tot bijna niets meer eigenlijk.
Maar stofzuigen doen we hier ook elke dag. Met al die katten en nog eens 2 langharige honden is dat wel een must hoor.

Dennis
Dennis
  • 81 berichten

#35 Geplaatst 28 november 2013 - 12:08

Nu merk ik dat Jules en Bo af en toe knabbelen aan die carbon filter bovenop onze jumbo kattenbak.  Iemand dit dit ook voorgehad heeft?

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 29 november 2013 - 00:01

Absoluut, mijne Winston haalde die daar altijd uit en zat er dan aan te lebberen. 'k Heb daarvoor zelfs ook een topic opgestart hier op KS.
De simpele oplossing: filter er gewoon uithalen ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Dennis
Dennis
  • 81 berichten

#37 Geplaatst 02 december 2013 - 12:40

Bekijk berichtSabine2, op 29 november 2013 - 00:01, zei:

Absoluut, mijne Winston haalde die daar altijd uit en zat er dan aan te lebberen. 'k Heb daarvoor zelfs ook een topic opgestart hier op KS.
De simpele oplossing: filter er gewoon uithalen ;)

Heb je dan geen last van de geur?

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 02 december 2013 - 12:57

Neen, toch niet met de kattenbakvulling die ik gebruik. Ik gebruik van de klompvormende van Spinner uit de Colruyt (de kartonnen dozen, niet de zakken), de kwaliteit is gelijkaardig aan die van Flamingo en andere klompvormende zandachtige vulling. Ik strooi daar bij het verversen van de kattenbak wat deodorant voor kattenbakken over en heb geen last van geurtjes.
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org