Spring naar inhoud

- - - - -

waterhoofdjes bij kittens

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#31 Geplaatst 07 november 2013 - 00:46

Bekijk berichtFreggel, op 06 november 2013 - 19:06, zei:

Ik weet het niet hoor, maar ik heb gewoon het gevoel dat het allemaal veel erger word gemaakt dan het is als ik zo wat zit te lezen. Al heb ik lang niet alles gelezen want het meeste is gewoon wat gescheld en bedreigen en dan geef ik het al snel op.

Als je alles leest , ook al haar eigen reacties , zal je snel merken dat ze toch niet goed zit in haar hoofd :)
Haar katers hebben altijd in kooien gezeten (ik vermoed dat men dan benches daarmee bedoeld)
Nu hadden ze het over die poes die nu bevallen was en ze zei gewoon tegen iemand "de volgende keer (als ze weer een nest heeft) steek ik die ook in een bench dan kan ze niet meer weg"

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#32 Geplaatst 07 november 2013 - 18:28

Bekijk berichtFreggel, op 06 november 2013 - 19:06, zei:

Waar staat dat dan? Wat ik vind is dit:

Ik weet het niet hoor, maar ik heb gewoon het gevoel dat het allemaal veel erger word gemaakt dan het is als ik zo wat zit te lezen. Al heb ik lang niet alles gelezen want het meeste is gewoon wat gescheld en bedreigen en dan geef ik het al snel op. Verder is het heel veel van 'ik denk...', 'ik heb gehoord...' en 'waarschijnlijk...'. Nergens iets van feiten ofzo, enkel veronderstellingen.
En dit lees ik: [KNIP]

Niet omdat mevrouw zegt dat ze een kleine fokker is met 2 nestjes per jaar dat dit zo is.
Tuurlijk gaat ze zichzelf goed praten, ze gaat niet zeggen:
Ik ben een groot fokker, zonder kennis van dieren ik kweek alles door elkaar mijn kattinnen zijn non stop zwanger van alles wat ze kunnen zwanger zijn en mijn katten wonen in benchen...
Logisch toch dat alles mooi ingedekt is, bij Woefkesranch één van de grote broodfokkers is alles toch ook rozegeur en maneschijn op hun site...
Maar achter de schermen?
Snap niet dat je deer vrouw blijft goedpraten en zeggen dat iedereen het opblaast...
Er is niets normaal en goed aan het feit dat iemand 7 rassen heeft zitten en ze door elkaar fokt zonder kennis en zonder weten.
Iemand die praat over haar dieren alof het meubels zijn en iemand die met wattestaven in haar katten hun k*t zit.
En u dieren beginnen opensnijden en katten in een bench houden non stop vind ik niet normaal.
Als je fokt doe het dan goed, er zijn er zoveel die het wel goed kunnen waarom zei dan niet?
omdat het meer geld kost en omdat ze dan mnider winst maakt simpel.

Als je niet alles hebt gelezen dan moet je vind ik ook niet oordelen.
Het gaat niet over geruchten er zijn genoeg feiten en bewijzen je moet ze alleen willen zien.
Mensen die daar een kitten hebben gekocht die hun verhaal doen dat het kitten ziek is en sie en la zijn bewijzen.
De foto's zijn bewijzen, de teksten, gesprekken met haar zijn bewijzen, haar fb is 1 groot bewijs.
Natuurlijk zoals al zei je moet ze willen zien.
Al jij deze persoon aanziet als een goede fokker dan is dat jou zaak ik denk er anders over en MDI vzw en FOD hopelijk ook. :)

Bewerkt door elixeryen, 07 november 2013 - 19:57.
Reden van bewerken: afbeelding weggehaald wegens privégegevens

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#33 Geplaatst 07 november 2013 - 19:58

Ik heb de afbeelding weggehaald wegens privégegevens.
Geplaatste afbeelding

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 07 november 2013 - 20:02

Hmm, ik kan me niet herinneren ergens gezegd te hebben dat dit een goede fokker is. Enkel dat ik nergens iets van bewijzen zie. Ze mag ze dan misschien niet allemaal op een rijtje hebben, maar ik zie echt nergens bewijzen dat ze haar katten niet goed zou verzorgen.
In de reacties lees ik dat er mensen zijn die een kitten daar hebben gekocht. Met stamboom, reeds gecastreerd...
Verder lees ik dat ze inderdaad 's nachts wel eens de katers in een kooi (heb nergens bench gelezen of gezien, dus kan evengoed een kattenren zijn) stopte omdat toen haar katerkamer nog niet helemaal klaar was. En dat dat enkel was als er poezen krols waren en ze niet wilde dat die gedekt werden.
Verder is ze lid van een vereniging, dus ze zal wel testen laten doen want anders krijgt ze geen stambomen.
Als ze uit een boerengezin komt, dan is dat met die wattenstokjes waarschijnlijk iets dat ze van thuis uit heeft meegekregen. Tegenwoordig hoor je zulke dingen niet zo vaak meer, maar vroeger waren dat doodgewone oplossingen voor zulke problemen.

Verder hou ik er niet van om mensen zomaar zwart gaan te maken zonder echt bewijs te hebben.

Ik neem aan dat jij het wel gaat opvolgen en hier even laat weten wat FOD heeft gevonden en eraan gaat doen? Ben er wel benieuwd naar.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#35 Geplaatst 08 november 2013 - 10:13

Bekijk berichtFreggel, op 07 november 2013 - 20:02, zei:

Hmm, ik kan me niet herinneren ergens gezegd te hebben dat dit een goede fokker is. Enkel dat ik nergens iets van bewijzen zie. Ze mag ze dan misschien niet allemaal op een rijtje hebben, maar ik zie echt nergens bewijzen dat ze haar katten niet goed zou verzorgen.
In de reacties lees ik dat er mensen zijn die een kitten daar hebben gekocht. Met stamboom, reeds gecastreerd...
Verder lees ik dat ze inderdaad 's nachts wel eens de katers in een kooi (heb nergens bench gelezen of gezien, dus kan evengoed een kattenren zijn) stopte omdat toen haar katerkamer nog niet helemaal klaar was. En dat dat enkel was als er poezen krols waren en ze niet wilde dat die gedekt werden.
Verder is ze lid van een vereniging, dus ze zal wel testen laten doen want anders krijgt ze geen stambomen.
Als ze uit een boerengezin komt, dan is dat met die wattenstokjes waarschijnlijk iets dat ze van thuis uit heeft meegekregen. Tegenwoordig hoor je zulke dingen niet zo vaak meer, maar vroeger waren dat doodgewone oplossingen voor zulke problemen.

Verder hou ik er niet van om mensen zomaar zwart gaan te maken zonder echt bewijs te hebben.

Ik neem aan dat jij het wel gaat opvolgen en hier even laat weten wat FOD heeft gevonden en eraan gaat doen? Ben er wel benieuwd naar.
Waar leest u dat kittens gecastreerd vertrekken?
Waar leest u dat katers niet in benchen zitten?

Hier alle prive dingen verwijderd hopelijk WEL goed nu. :)
Geplaatste afbeelding

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#36 Geplaatst 08 november 2013 - 10:23

ja cattery's met zoveel rassen die vallen eigenlijk altijd al onder broodfok ...

En heb je die zin gelezen waar ze haar eigen een ongeluk schrok om zo'n misbaksel aan te treffen toen ze het licht aanstak ?

Als we dat al normaal moeten vinden dat ze zelf "autopties" gaan doen en wattenstaafjes in een kat haar **** gaan steken .... ja watte.

We leven in het jaar 2013 hè, niet in 1953

Het feit is , een goeie cattery die fokt niet met zoveel rassen en die houdt ook geen katers in benches ...  een goeie cattery zorgt ervoor dat een kater (als hij apart moet blijven) ook een mooi en ruim verblijf heeft waar die in kan rondlopen, spelen en ook de hoogte kan ingaan d.m.v. krabpalen e.d.

Bewerkt door *bonnie*, 08 november 2013 - 10:23.

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#37 Geplaatst 12 november 2013 - 11:20

lid zijn van een vereniging en testen heeft niets met elkaar te maken.
er is geen enkele vereniging die testen verplicht om een stamboom te verkrijgen...

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#38 Geplaatst 12 november 2013 - 17:39

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 12 november 2013 - 11:20, zei:

lid zijn van een vereniging en testen heeft niets met elkaar te maken.
er is geen enkele vereniging die testen verplicht om een stamboom te verkrijgen...
Stijn als ik mij niet vergis en Henny zal dat denk ik kunnen bevestigen, worden er voor sommige rassen wel testen geeist om een stamboom te krijgen
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#39 Geplaatst 12 november 2013 - 17:49

het zou een fantastische stap in de goeie richting zijn Mireille, daar ben ik net als jij overtuigd van... maar heb net even 6 verschillende websites van Belgische verenigingen bekeken, waaronder deze waar eerder in het topic sprake van is... testen vermelden bij de meesten ok, korting krijgen op de stamboom als ze getest zijn ook terug gevonden maar testen verplicht, geen enkele gevonden :s eigenlijk wel spijtig...