Spring naar inhoud

- - - - -

Minder eten, moet ik me zorgen maken? >> Pixie is terug thuis!

• Log in om te reageren
49 reacties op dit onderwerp
Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 06 november 2013 - 11:53

Hallo Kattensiters :hoi:

Ik merk nu een twee, drietal dagen dat mijn Pixie heel wat minder eet. Donderdag ben ik met haar naar de DA geweest voor de jaarlijkse controle + inenting, ze is dan ook gechipt. Volgens de DA doet ze het prima, maar mag ze niet meer dikker worden (ze is nu 1 jaar, ze weegt 5,1 kg).
Sinds maandag heb ik de indruk dat ze een pak minder eet (haar bakje is nu nog steeds niet leeg, gevuld sinds maandagochtend) én een stuk meer slaapt. Omdat ik me zorgen begin te maken, gaf ik haar deze morgen een beetje natvoeding (een half zakje, krijgt ze normaal enkel in het weekend) en ook dat heeft ze maar half opgegeten.

Sinds ze hier is krijgt ze RC voeding, korrels en nat, de laatste paar maanden de Indoor versie. (Al raadde de DA nu aan om over te schakelen naar Sterilised)
Drinken doet ze wel, maar ook iets minder heb ik de indruk. Haar gedrag is, behalve het slaperig zijn, niet veranderd; nog altijd even knuffelig en aanhankelijk, ze geeft ook geen pijn aan.

Moet ik me zorgen maken..?

Bewerkt door Ismene, 18 november 2013 - 11:44.

De onderstroom die niemand ziet, bepaalt de richting in elk gebied.

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 06 november 2013 - 12:12

ze kan een reactie hebben op haar inentingen, of misschien ook minder eten omdat ze nu met de eerste herfst temperaturen minder actief zijn, dus ook minder verbranden
ook het meer slapen heeft met de eerste koudere temperaturen te maken denk ik!

kzou het  gewoon in de gaten houden, en me pas zorgen maken als ze echt niet meer of nog minder eet of drinkt

overschakelen van indoor op sterilised heeft t voordeel dat ze minder calorieën binnen krijgt en zo ook minder de kans heeft om nog verder te verdikken
je kan bijvoorbeeld je volgende aankoop van rc sterilised kopen en ze mengen met de huidige indoor, dan valt t voor je poes ook minder op dat je ze wilt overschakelen, en heeft hij spijsvertering er ook minder last van

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 06 november 2013 - 12:49

Hebben ze niet vlugger een verzadigd gevoel met die brokjes voor gesteriliseerde katten? Dat is geloof ik het idee er achter, dat ze voldoende eten en niet te veel. Misschien at ze voordien te veel en nu normalere porties?

Hier slapen ze ook veel meer nu het kouder word. Aan elke chauffage vind je een katje.

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 06 november 2013 - 13:22

De mijne zitten momenteel ook wat meer binnen door het koude weer, dan hebben ze sowieso minder eten nodig.

Hou het wat in de gaten, het kan inderdaad een reactie zijn op het vaccin.
Of anders heeft ze de boodschap van Madam Stek begrepen en is uit pure ijdelheid zelf op dieet gegaan :x

Als ik twijfel aan ziekte, probeer ik om een snoepje te geven waar de poezel in kwestie anders een moord voor zou doen.
Laat ze het liggen --> DA bellen en vragen of dit door een entreactie kan komen
Eet ze het op, dan haar gewoon in het oog houden.

Voelen haar oorkes warm aan? Dat kan op koorts wijzen...

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#5 Geplaatst 06 november 2013 - 13:27

Ik doe hetzelfde als Sabine als ik twijfel. Lievelingssnoepje geven en zien of dat opgegeten wordt :) Daarvan laat ik afhangen of ik naar de dierenarts ga.
Je kan ook altijd eens bellen naar de dierenarts als je twijfelt en zien wat hij/zij zegt.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 06 november 2013 - 14:13

ZE kan last hebben van de inenting, of het kan de herst zijn, hier eten ze wel meer dan in de zomer maar slapen ook veel meer.
Mss een paar dagen in het oog houden;

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 07 november 2013 - 20:19

Bedankt voor de (bemoedigende) reacties!

Gisteren toch eens naar de DA gebeld en ze gaf gelijkaardig advies. Ze maakt hier niet teveel zorgen - voorlopig - omdat ze, buiten het minder eten, geen ander gedrag of andere klachten vertoont.
Een aantal dagen terug heeft het hier binnen geregend en volgens de DA zou het wel eens kunnen dat Pix daarvan gedronken heeft en daardoor wat ziekjes geworden is.

Even in de gaten houden en indien nodig terug bellen.

Oef!

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 07 november 2013 - 21:06

De mijne eet dan weer ineens belachelijk veel ;) Ze mag nog wel wat bijkomen hoor ;)
Maar ook de 2 katten van de buurvrouw (2 weken gaan oppassen wegens verlof) aten me arm :) Misschien nu het kouder wordt?
Slapen doet ze ook wel erg veel. Komt wel in orde!

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 09 november 2013 - 20:11

Ik blijf érg bezorgd, het weinig eten en de lusteloosheid houden aan.. Vreemd genoeg merken we voor de rest niets dan veranderd is. Misschien morgen toch nog een terugbellen naar de DA, ook al is het zondag.

:(

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 09 november 2013 - 21:17

Wat is dat toch altijd rot met dieren: ze kunnen het je absoluut niet vertellen! Dat ze, behalve niet eet, ook lusteloos is vind ik toch wel zorgelijk. Dus morgen lekker die da bellen voor de zekerheid. Eet ze wel iets? Ze moet echt blijven eten, katten die twee dagen niet eten willen daarna vaak niet meer eten en dan moet je gaan dwangvoeren. Niet fijn. Sterkte met Pixie!!  :flower:
Ga niet uit van veronderstellingen....

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 10 november 2013 - 11:44

Mijn intuïtie zat juist; deze morgen de dierenkliniek gebeld (is een dierenartsenpraktijk met permanentie, kende ik niet) en het hele verhaal gedaan. Het klonk voor hen ernstig genoeg om Pixie binnen te brengen (ik ging met iets anders waarschijnlijk ook niet akkoord gegaan zijn [-()

Pixie blijkt bijna 41° koorts te hebben, en rugpijn...
:trance: DA heeft twee spuitjes gegeven en we hebben druppeltjes mee; het zou heel snel moeten beteren... Zo niet, terug gaan.

Ben zo blij dat ik niet gewacht heb en gewoon op mijn gevoel ben afgegaan.. Het voelde ook heel goed bij die dierenkliniek, want eigenlijk kennen die mensen ons niet - zijn we er geen klant - en toch namen ze alle tijd en gingen ze vér. Misschien overwegen om in het vervolg daar te gaan.

Maar, ook daar kregen we te horen dat Pix eigenlijk wat te dik is (weegt 5 kg, zou eigenlijk maar 4 mogen zijn), DA stelt Hills Metabolic voor.

Nu even proberen kalmeren.. Wat hou ik van die poes.. *bang*

Haar ziek zijn maakt haar nòg aanhankelijker dan anders, zowel vannacht als nu wijkt ze niet van mijn zijde. :rub:

Bewerkt door Ismene, 10 november 2013 - 12:04.

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 10 november 2013 - 20:38

Wat goed van je dat je bent gegaan! Best veel, 41 gr. Fijn dat ze medicatie heeft gekregen. Ja, wat kun je toch veel van die beestjes houden hè! Vertroetel haar maar goed, lekker bij je houden. Hopen dat het allemaal snel wee beter gaat!

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 11 november 2013 - 10:01

Deze morgen Pix haar AB gegeven, ze heeft nog steeds 39,3° koorts... :onzeker:

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 11 november 2013 - 17:17

:b Wordt vlug beter Pix. Zodat je vrijdag met je nieuwe broer kan spelen.

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 11 november 2013 - 20:53

Nog veel koorts maar wel al minder! Eet ze nog? Wij hebben deze zomer ook met een doodzieke kat gezeten. Die ligt nu lekker naast me op de bank. Ik voel met je mee..... Sterkte!