Spring naar inhoud

- - - - -

Minder eten, moet ik me zorgen maken? >> Pixie is terug thuis!

• Log in om te reageren
49 reacties op dit onderwerp
Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 17 november 2013 - 20:42

Ik duim met je mee! Laat je weten hoe het met haar is morgen? Sterkte ermee!!
Ga niet uit van veronderstellingen....

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#32 Geplaatst 17 november 2013 - 21:14

We duimen hier ook :duim: veel beterschap
Geplaatste afbeelding

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 17 november 2013 - 21:33

Dank aan jullie, dit medeleven ontroerd me echt...

Ook hier is het :pray: dat Pixie morgen terug mee met ons naar huis mag. Vandaag een aantal keer gebeld met de vervangende DA (permanentiedienst), die me wist te vertellen dat de cortisone haar werk blijft doen; de koorts blijft uit. Pixie vindt het helemaal niét leuk meer volgens haar, ze laat weinig aandacht en zorg toe. Op zich niet perse slecht, het toont dat ze terug de energie heeft om te protesteren.

Helaas eet ze nog altijd niet naar behoren en maakt ze nog steeds geen stoelgang, maar dat kan ook aan de stress te wijten zijn.
Ik hoop dat we haar terug krijgen morgen, ik denk dat de cortisone gewerkt heeft, maar dat ze nu vooral nood heeft aan rust in haar veilige, vertrouwde omgeving.

Morgen meer.

De onderstroom die niemand ziet, bepaalt de richting in elk gebied.

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 18 november 2013 - 11:53

Een uurtje geleden naar de DA gereden, in de hoop haar te mogen meenemen. Had eigenlijk al voor mezelf uitgemaakt dat ik haar gìng meenemen, na het verhaal van de vervangende DA gisteren. (Zij vertelde dat Pix het hélemaal niet meer leuk vond, ze kon amper nog aandacht en zorg verdragen)

Dus naar haar kooitje gelopen, ze waren ondertussen drie dieren aan het opereren. Ik wil me eigenlijk niet voorstellen wat Pix daar allemaal gehoord en gezien heeft.. De behandelende DA was er vandaag en kon ons ontvangen, we waren al doorgelopen naar Pixie uiteraard. Ze was positief verrast dat Pixie met ons erbij wél wou eten (ik had ook haar eigen eten meegebracht). Haar oordeel was dat Pixie nu vooral haar vertrouwde omgeving nodig heeft, nu ze geen koorts meer maakt. Dus ik kreeg ze mee naar huis :loveshower:

Ze lijkt sterk vermagerd, maar energiek (ze sprong bijna uit haar kooitje toen ze mij zag). De DA zei dat ze er eigenlijk niet meer 'aan mocht komen', dus hebben we samen haar infuus verwijderd en nogmaals temperatuur verwijderd. Blijkbaar was ze gisteren 'agressief' (?) (Pixie is geen agressieve poes), maar nu ging het vlot. Okee, ze stribbelde tegen bij de verwijdering van het infuus, maar hoe zou je zelf zijn, na vier dagen in het kooitje en onder behandeling.

Thuis liep ze onmiddellijk naar boven toen haar box openging (bang dus), maar ze volgde mij toen ik haar boven ging halen.

Voorlopig goed nieuws dus. Al waarschuwde de DA voor een onduidelijke diagnose, die misschien gewoon 'het begin is van iets'.. Maar ik kan nu tenminste weer zélf voor haar zorgen :love4:

Dank aan iedereen voor de duimpjes en bemoedigende woorden, jullie zijn schatjes!

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 18 november 2013 - 12:13

doet toch deugd he , haar zo terug mee naar "huis" te kunnen nemen
(voelde bij mij zoals dat er precies 50kg van mijn schouders viel :p)
kweet zeker dat ze in haar eigen plekje en met jouw aanmoedigingen der rap zal bovenop komen
en dat eten komt ook terug!
haar regelmatig kleine lekkere hapjes voorschotelen en ze zal wel terug open bloeien en op krachten komen!

ik blijf duimen en veel succes

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#36 Geplaatst 18 november 2013 - 12:33

Ik ben blij hoor dat hij terug thuis is. :duim:

En 'het begin van iets' ??? Ja daar ben je vet mee hé. Het voornaamste is dat hij weer gezond wordt en terug veel zal eten. Maar dat komt wel in orde als je al ziet dat hij wel at bij de da  als jullie er bij waren..

Succes Pix , doe zo verder !!!

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 18 november 2013 - 12:39

Super dat ze weer thuis is! Hopelijk gaat het nu weer snel beter met haar!

Bekijk berichtIsmene, op 18 november 2013 - 11:53, zei:

Ze lijkt sterk vermagerd, maar energiek (ze sprong bijna uit haar kooitje toen ze mij zag). De DA zei dat ze er eigenlijk niet meer 'aan mocht komen', dus hebben we samen haar infuus verwijderd en nogmaals temperatuur verwijderd. Blijkbaar was ze gisteren 'agressief' (?) (Pixie is geen agressieve poes), maar nu ging het vlot. Okee, ze stribbelde tegen bij de verwijdering van het infuus, maar hoe zou je zelf zijn, na vier dagen in het kooitje en onder behandeling.
Mijn Rakker is ook totaal geen agressieve poes en ik kan alles met haar doen. Maar voor de DA is ze echt de onmogelijkste kat en laat ze zich totaal niet doen :lachen:
Dus ik kan me best inbeelden dat Pixie bij de DA 'agressief' is terwijl ze eigenlijk normaalgezien helemaal niet zo is.

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#38 Geplaatst 18 november 2013 - 22:26

Doe zo verder Pixie we duimen voor jou
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#39 Geplaatst 18 november 2013 - 23:43

Ik duim ook.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#40 Geplaatst 19 november 2013 - 13:24

Geweldig dat ze weer thuis is, nu duimpjes dat ze snel beter gaat worden in haar eigen omgeving!!!!!
Spannend dat je niet erg veel duidelijkheid hebt en je nu niet weet hoe je het kan helpen voorkomen.
Maar met wat TLC van haar mama zal ze zich toch al een heel stuk beter voelen :geluk:

sorry laatste keer

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 19 november 2013 - 19:04

Het lijkt erop dat jullie duimpjes (en misschien ook mijn TLC, inderdaad Nivo :) ) helpen! Ik ben jullie zo dankbaar voor het medeleven; op één of andere manier helpt het mij echt vooruit :oops:

Na vandaag durf ik stilaan hopen dat het wel goed komt met Pix. Ze lijkt zo gelukkig weer in haar vertrouwde omgeving te mogen zijn, ze zoekt me ook constant op. (Fijn, want ik zat er een beetje mee dat ze kwaad op me zou zijn; ik heb haar achtergelaten bij de DA.. :( )
Voorzichtjesaan begint ze ook weer van haar korrels te eten, doch voorlopig met mate, en voldoende te drinken.

Deze morgen vond ik ook haar eerste kakje sinds meer dan een week, ben nog nooit zo blij geweest om een hoopje stront te zien :d

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 20 november 2013 - 17:38

Wat goed dat ze toch lijkt op te knappen! :)

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 20 november 2013 - 19:00

Wat fijn dit te lezen. Blijf haar met lekker vertroetelen en lekkere hapjes geven. En we duimen nog steeds mee dat dit begin van beter zijn is!!  :cheer:

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#44 Geplaatst 20 november 2013 - 19:30

Super dat ze terug iets eet en drinkt. En ja, ook een kakje kan soms zo verschrikkelijk welkom zijn ;)

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 23 november 2013 - 16:03

Hoe is het met Pix??