Spring naar inhoud

- - - - -

Waarschuwing!

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 06 november 2013 - 14:25

Dit weekend op show een leuk speeltje gekocht voor m'n katjes.

Geplaatste afbeelding

Deze afbeelding is te groot en daardoor verkleind weergegeven. Klik op de foto voor het originele formaat.

Cookie is er helemaal gek van, zo heb ik hem nog nooit gezien, hij loopt er het hele huis mee door al grommend naar elke andere kat die in zijn buurt durft komen Geplaatste afbeelding.

Maar.....Cookie was maandag aan het spelen met dat hengeltje met bont, opeens zag ik hem heel raar doen, hij was met zijn tanden aan het klapperen op dat hengeltje. Toen ik naar hem toe ging zag ik dat hij dat hele bontje tot halverwege het stokje had ingeslikt!!! Enkel de helft van het harde gedeelte stak nog uit zijn mond, heb in een reflex het bontje, de kraaltjes en de nylon draad uit zijn keel getrokken...gelukkig is hij erna weer gewoon verder gaan het spelen. Dat speeltje krijgt hij niet meer zonder toezicht!

De hele zondag, ik was op show, lag het speeltje gewoon thuis in het bereik van Cookie en de andere katjes, ik mag er niet teveel aan denken wat er had kunnen gebeuren!

Wou dit maar even laten weten......

Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 06 november 2013 - 14:38

Gelukkig dat je in de buurt was!

Ik zou het ook niet meer vertrouwen!

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 06 november 2013 - 14:39

Brrrr zou ik niet graag tegenkomen! :s Goed dat je verwittigt, je zou het maar moeten meemaken. Blij dat je het op tijd gezien hebt en jouw katje niets mankeert!

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 06 november 2013 - 14:39

Bij mijn weten zijn hengeltjes altijd voor onder toezicht mee te spelen ??

De eigenaar pakt het stokje en de kat jaagt achter het speeltje ??

Ziet er anders wel een leuk hengeltje uit

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 06 november 2013 - 14:48

Bekijk bericht*bonnie*, op 06 november 2013 - 14:39, zei:

Bij mijn weten zijn hengeltjes altijd voor onder toezicht mee te spelen ??

De eigenaar pakt het stokje en de kat jaagt achter het speeltje ??

Ziet er anders wel een leuk hengeltje uit

Ik stond nadien echt op m'n benen te bibberen....ik laat normaal gezien ook nooit speeltjes met een lijntje/touwtje/elastiekje of stokje liggen maar dit leek me geen kwaad te kunnen omdat het zo kort was....verkeerd gedacht dus!! Heb mijn lesje wel geleerd nu!

Voor de rest is het wel een super speeltje, Cookie lebbert het helemaal nat en dan ruikt het ook echt naar konijn, vandaar dat hij het zo leuk vind denk ik ;)

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 5.000 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 06 november 2013 - 14:50

zou ik ook denken,
dat jij dat hengeltje vasthoud en je poes naar de pompon springt
maar dat het niet de bedoeling is dat je kat er alleen mee speelt

maar zowiezo vind ik speeltjes met kleine kraaltjes en touwtjes gevaarlijk en ga ik niet kopen!
katjes kennen dat gevaar niet en knabbelen op alles...

en zoals je zelf al zegt, het heeft de geur van konijn, dus je poes dacht een lekker hapje op te knabbelen, terwijl het heel erg had kunnen aflopen!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 06 november 2013 - 15:03

Echt vies, gelukkig dat je het hebt gezien want dit had wel anders kunnen aflopen.

Super dat je dit hier deelt, zo is iedereen wel een beetje gewaarschuwd.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 06 november 2013 - 16:13

Je weet nooit iets zeker tot je kat er iets gevaarlijks mee uitsteekt... Gelukkig was je erbij. Sommige hengeltjes, zonder koordje, mogen ze hier wel alleen mee spelen. Enkel dat met de stoffen lintjes aan ligt hier. En Jaro zijn veter ook... terwijl ik ook nooit touwtjes liet liggen, maar met die veter lijkt hij geen kwaad te kunnen...

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 06 november 2013 - 16:20

gelukkig dat het toch goed is afgelopen!!!

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 08 november 2013 - 09:19

Wow, dat is schrikken!
Hengels met touwtje of elastiek overleven hier niet lang: die knaagt mijn coon supersnel door, het mormel! Dus hier alleen hengels met dikke staarten en zo eraan. Ben er nu blij om...... :duim:

Ga niet uit van veronderstellingen....