Spring naar inhoud

- - - - -

verschillende prijzen bij verschillende DA

prijs DA

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 07 november 2013 - 20:07

Bekijk berichtchanatas, op 07 november 2013 - 18:52, zei:

Vind het ook een beetje raar advies om je kat dan maar niet te ontwormen zodat ie vermagerd....wormen kunnen ook gevaarlijk zijn toch (las iets over obstructie van de darmen). Lijkt me niet echt gezond om je kat op die manier te laten afvallen. Taco heeft ooit wormen gehad...en die heeft 3 nachten/ochtenden (gek genoeg altijd laat in de nacht of vroeg in de ochtend) gebraakt...uiteindelijk zag ik een langdradige sliert in zn braaksel zitten en vermoede ik dat het een worm was...dus meteen spul gehaald, en daarna geen gebraak meer.

Als ze de wormen al gaan uitbraken dan heb je het al veel te ver laten komen!

Beetje wormen kan helemaal geen kwaad. Enkel als het er te veel worden dan kan dat voor problemen zorgen. En ligt er ook een beetje aan welke soort wormen het zijn.
Zo heeft vrijwel elk wild dier (en zwerfkatjes bv) wel wormen. Zorgt zelden voor problemen.

Is nu ook niet direct een advies dat ik zou geven (of zelf zou opvolgen), maar het werkt wel.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 07 november 2013 - 20:26

Bekijk berichtFreggel, op 07 november 2013 - 20:07, zei:

Als ze de wormen al gaan uitbraken dan heb je het al veel te ver laten komen!

Sorry maar ik kon toch niet weten dat hij wormen had...had hem gewoon ontwormd toen ik hem kreeg en 3/4 weken daarna. En bij de eerste 2x dat ie braakte heb ik niets in het braaksel kunnen ontdekken, verder at ie goed en was ie actief...dus jah wist ik veel. Bij de 3e x zag ik pas er iets inzitten, en toen direct de DA gebelt en spul gehaald. Maja hij vrat de muizen die mn andere kat mee naar binnen had op...dus misschien had ie daardoor wormen? Ik weet t ook niet. En wormen uitbraken, t was 1 wormpje wat ik zag...
Geplaatste afbeelding

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 08 november 2013 - 10:10

preventief ontwormen helpt toch niet want als hij morgen een muis opeet met wormen dan heeft hij morgen gewoon wormen.

een beetje wormen kan geen kwaad?????????? we zullen jou eens laten overleven op 1/3e van uw nodige voedingsstoffen... eens zien of het dan ook geen kwaad kan???

een kat laten afvallen door wormen te laten is gewoon gevaarlijk voor een kat!
De enige gezonde manier om een kat te laten afvallen is lightvoeding geven en laten werken voor hun eten!