Spring naar inhoud

- - - - -

Schimmel

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Sooni
Sooni
  • 8 berichten

#1 Geplaatst 06 november 2013 - 21:27

Mag men f10 veterinary desinfectantia op de dieren spuiten wel opgelend natuurlijk. Want zit met schimmel in huis mijn 3 honden en ik zelf heb onlangs kitten bijgekocht en da denkt dat ze dit heeft meegebracht.

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 06 november 2013 - 21:37

F10 is eigenlijk enkel voor omgeving en niet voor dieren. Gebruik voor de dieren eerder schimmeldodende shampoo of medicatie. Elke dag grondig poetsen en zowel jezelf als alle dieren behandelen. Schimmel is hardnekkig dus zal eventjes duren. Zie je bij het kitten sporen? Bedoel dan kale vlekjes of schilferige huid?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#3 Geplaatst 06 november 2013 - 21:54

de gewone f10 inderdaad niet op dieren gebruiken. Ze hebben wel een speciale shampoo om je dieren mee te wassen, misschien is dat een optie.

maar je zult wel al je dieren moeten behandelen met medicatie en je huis superschoon gaan houden. Gebruik een schimmeldodend middel om schoon te maken (bijvoorbeeld de f10 ;) )

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Sooni
Sooni
  • 8 berichten

#4 Geplaatst 06 november 2013 - 22:18

Bij de kitten geen sporen heb de f 10 shampoo de fogger en alle dieren nemen medicatie en daktacort zalf voor op de vlekken poets met detol .maar is de eerste keer dat ik dit heb heb al gans mijn leven dieren maar ben bang da ik dit nie ga kwijt graken.

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 17 november 2013 - 16:18

Hoe is het met bestrijden van schimmel? Wou nog even meegeven dat het beter is om te poetsen met javel ipv dettol. Dettol is nl jiet schimmeldodend. Doe alle stoffen spullen zoals kussentjes en dergelijk voorlopig weg en was eerst even met F10. Je kan F10 verstuiven op je zetels, kasten en dergelijke.
Schimmel is idd hardnekkig, maar met wat geduld en veel poetsen raak je er van af. Goed dat alle dieren behandeld,worden.

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 17 november 2013 - 16:59

Ik heb het deze zomer gehad en na enkele weken intensief behandelen en veel kuisen ben ik er vanaf geraakt.
Het is even doorbijten en soms toont het alsof er geen einde aan komt maar al het harde werk zal zeker niet zonder gevolgen blijven.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein