Spring naar inhoud

- - - - -

Koning Albert wil extra geld

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#31 Geplaatst 08 november 2013 - 14:56

Super foto Solotje :lachen: :

Bewerkt door Inge91, 08 november 2013 - 14:56.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#32 Geplaatst 08 november 2013 - 15:04

Vind ik ook, ik denk dat hij ondertussen al spijt heeft :lachen:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 08 november 2013 - 15:26

Bekijk berichtElena, op 08 november 2013 - 10:54, zei:

'al die rijke luizen teren op de rest'... Van stereotiep denken gesproken :louche:

Er zijn wel degelijk mensen die rijk zijn door hard, heel hard te werken...Sommigen worden in het juiste bed geboren, anderen geraken er door de juiste keuzes te maken in het leven, en dat begint al vroeg met studiekeuze, het nodige verstand en dan hard werken! En natuurlijk moet je altijd wat geluk hebben in het leven. Velen verkijken hun kansen door foute keuzes te maken in het middelbaar, slechte studiekeuze, foute vrienden... Dan wordt reeds de basis gelegd voor later succes. En natuurlijk moet je ook ambitieus zijn, als je content bent met een simpel kantoorjobke, dan zal je wel een mooi loon hebben, maar niet meer dan dat. Heb je echter een zakelijk instinct, je bent bereid risico's te nemen en je gaat er volledig voor, dan heb je kans om echt succesvol te worden in wat je onderneemt. En als je het dan gemaakt hebt, dan heb natuurlijk altijd met jaloerse mensen te maken. En als er nu iets is waar ik niet tegen kan, dan is het wel jaloezie. Waarom zijn er zoveel werklozen in België? En waarom kan men zolang een werkloosheidsvergoeding in België trekken? Waarom proberen zoveel mensen op jonge leeftijd thuis te blijven met 'vage klachten', terwijl ze intussen hun kamers behangen en hun hele huis renoveren? Hebben al die rijken dan zo'n goede gezondheid? Niet altijd, maar die lopen daarmee niet te koop, en verbijten de pijn en werken door. Ze gaan niet van dokter naar dokter voor extra dagen thuis. En begrijp me niet verkeerd, als je getroffen wordt door een zware, levensbedreigende ziekte, of je kan niet normaal functioneren door een handicap, dan is het maar normaal dat je thuis blijft en steun krijgt (daar dient de steun voor!!) maar vaak is actief blijven het beste medicijn.

En nee, ik vind niet dat de koning extra geld moet krijgen...
Ik had het op die koningshuizen he... Als je de context er rond had gelezen/begrepen zou je dat wel weten. Wie anders dan onze "leiders" kunnen teren op ons geld? Mijn rijke buurman vb heeft niets aan mijn centen. Dus eerst lezen eer mij iets in de mond te leggen of beschuldigen van jaloezie ofzo. Daar hoeft dus zo geen grote uitleg bij, persoonlijk aangevallen? Achter zo een uitleg voor zo iets simpel schuilt meestal wel meer. ;) Ik weet dat ook wel dat sommigen er voor werken. Ik hoef in elk geval geen villa of een jacht.

Bewerkt door Eibhlin, 08 november 2013 - 15:33.

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#34 Geplaatst 08 november 2013 - 15:57

Bekijk berichtSolotje, op 08 november 2013 - 15:04, zei:

Vind ik ook, ik denk dat hij ondertussen al spijt heeft :lachen:
Dat denk ik ook, ik begrijp alleen niet dat hij zoiets durft vragen, hij moet toch weten dat "het volk" zo iets niet blijft pikken

Geplaatste afbeelding

SachaMira
SachaMira
  • 1.124 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 08 november 2013 - 16:09

Bekijk berichtEibhlin, op 08 november 2013 - 15:26, zei:

Ik had het op die koningshuizen he... Als je de context er rond had gelezen/begrepen zou je dat wel weten. Wie anders dan onze "leiders" kunnen teren op ons geld? Mijn rijke buurman vb heeft niets aan mijn centen. Dus eerst lezen eer mij iets in de mond te leggen of beschuldigen van jaloezie ofzo. Daar hoeft dus zo geen grote uitleg bij, persoonlijk aangevallen? Achter zo een uitleg voor zo iets simpel schuilt meestal wel meer. ;) Ik weet dat ook wel dat sommigen er voor werken. Ik hoef in elk geval geen villa of een jacht.

Zo had ik het ook wel begrepen. Natuurlijk bedoel je hiermee het soort zoals Albert die rijk zijn/worden op de echt werkende mensen hun kap.  

Er is niets mis met rijke mensen die er heel hard voor werken/gewerkt hebben, maar wel met diegene die het zomaar en onterecht in de schoot geworpen krijgen.  Ook de schandalig overbetaalde politiekers behoren tot deze soort.  
Om nog maar te zwijgen over de grote bazen van banken (Fortis, dexia,...), de nmbs en dergelijke die hun bedrijf slecht geleid hebben en een abnormaal hoge ontslag of zelfs opstappremie krijgen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 08 november 2013 - 16:14

Ja klopt en die helpen dan de banksector al dan niet bewust om zeep en worden er zelf nog beter van ook.

Ik vind dat hij gewoon moet bezuinigen. Ze zitten zo af te geven in de pers op Mathilde dat ze meermaals de zelfde jurk draagt en kledij van de h&m. Ze zouden er beter een voorbeeld aan nemen. Dat is dan al een mooi budget bespaard. Als ik te kort heb bespaar ik ook op dingen die niet zo extreem nodig zijn.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 09 november 2013 - 01:46

Bekijk berichtElena, op 08 november 2013 - 10:54, zei:

'al die rijke luizen teren op de rest'... Van stereotiep denken gesproken :louche:

Er zijn wel degelijk mensen die rijk zijn door hard, heel hard te werken...Sommigen worden in het juiste bed geboren, anderen geraken er door de juiste keuzes te maken in het leven, en dat begint al vroeg met studiekeuze, het nodige verstand en dan hard werken! En natuurlijk moet je altijd wat geluk hebben in het leven. Velen verkijken hun kansen door foute keuzes te maken in het middelbaar, slechte studiekeuze, foute vrienden... Dan wordt reeds de basis gelegd voor later succes. En natuurlijk moet je ook ambitieus zijn, als je content bent met een simpel kantoorjobke, dan zal je wel een mooi loon hebben, maar niet meer dan dat. Heb je echter een zakelijk instinct, je bent bereid risico's te nemen en je gaat er volledig voor, dan heb je kans om echt succesvol te worden in wat je onderneemt. En als je het dan gemaakt hebt, dan heb natuurlijk altijd met jaloerse mensen te maken. En als er nu iets is waar ik niet tegen kan, dan is het wel jaloezie. Waarom zijn er zoveel werklozen in België? En waarom kan men zolang een werkloosheidsvergoeding in België trekken? Waarom proberen zoveel mensen op jonge leeftijd thuis te blijven met 'vage klachten', terwijl ze intussen hun kamers behangen en hun hele huis renoveren? Hebben al die rijken dan zo'n goede gezondheid? Niet altijd, maar die lopen daarmee niet te koop, en verbijten de pijn en werken door. Ze gaan niet van dokter naar dokter voor extra dagen thuis. En begrijp me niet verkeerd, als je getroffen wordt door een zware, levensbedreigende ziekte, of je kan niet normaal functioneren door een handicap, dan is het maar normaal dat je thuis blijft en steun krijgt (daar dient de steun voor!!) maar vaak is actief blijven het beste medicijn.

En nee, ik vind niet dat de koning extra geld moet krijgen...
Ik vond het anders ook wel duidelijk dat Eibhlin het niet algemeen bedoelde...
Het gaat hier ook niet om jaloezie, maar om lef te hebben te klagen dat hij geld tekort heeft om zijn jacht vol te tanken.
Daarbij is niet iedereen geboren met een hoog IQ, of/en krijgt niet iedereen de kans om (financieel) aan universitaire studies te beginnen.
Ook kunnen keuzes opgedrongen worden door ouders, waardoor iemand die toch een deftig diploma behaalde geen ambitie heeft om verder werk te zoeken in die richting.
En wat risico's en zakelijk instinct betreft : ik ken mensen die het zover geschopt hebben in hun leven dat ze zich verplaatsten met hun helikopter, kinderen zo verwend opvoedden dat deze weigeren om in een doorsnee huis te wonen nu ze volwassen zijn, verjaardagsfeestjes gaven die elk huwelijksfeest overtroffen, enz...
Deze mensen zitten nu zo goed als aan de grond, misschien betekent "aan de grond" voor hen ook al moeten leven als de gemiddelde burger.
Teveel risico's genomen?
Of hun vermogen overschat waardoor ze voor te weinig reserves gezorgd hebben?
Weet het niet precies, maar de man in kwestie kijkt ook neer op mensen die op het "eerste zicht" geen reden hebben om beschouwd te worden als werkonbekwaam.
Is al jaloers als zulke mensen een klein rijhuisje hebben kunnen kopen en daar heel tevreden mee zijn.
Niet alle ziektes zijn zichtbaar met het blote oog...
Soms schuilt daar ook vaak jaloezie achter hoor.
Persoon X werkt zich te pletter voor een (iets) hoger dan gemiddeld loon en merkt dat persoon Y leeft van een uitkering maar toch normaal stapt/loopt/er goed uitziet/bepaalde activiteiten nog goed kan uitvoeren/enz...
Dat knaagt misschien wanneer men ervan uitgaat dat persoon Y wel eens zou kunnen profiteren van de maatschappij, en zo wel zelf een paar jobs kan verzinnen die deze zou kunnen aankunnen.
Maar, net zoals er mensen zijn die hard werken en niet te koop lopen met pijn/andere last die ze ondervinden, zal persoon Y misschien ook niet willen te koop lopen met de ziekte waarmee deze kampt.
Snel wordt dan soms gezegd dat er niets aan scheelt, terwijl er veel leed is die onzichtbaar is.

Uiteraard spelen de mensen die er effectief voor zorgen dat ze voor het minst een doktersbriefje krijgen niet in het voordeel van beide partijen.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 09 november 2013 - 01:51.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 09 november 2013 - 09:00

Klopt inderdaad. Ik ken ook iemand die jammer genoeg ziek thuis zit. Ze heeft een hogeschool diploma gehaald met veel moeite. Jammer genoeg is ze na haar studie nog slechter geworden en te ziek om te gaan werken. Zij krijgt geen cent uitkering omdat ze geen half jaar gewerkt heeft. Toch hebben er sommigen het lef tot bij haar deur te komen en haar uit te maken voor al wat lelijk is en haar een profiteur te noemen.

Gisteren geloof ik (of eergisteren, maakt niet zo veel uit) was er een docu op tv over de werkeloosheid bij jongeren. Een jobbeurs met 30 jobs en 700 kandidaten! Veel mensen met een hoog diploma en veel ambitie die geen job vinden. Velen die wel een job hebben maar enorm onder hun diploma niveau werken. Daar zijn er ook veel bij die hard gewerkt hebben en veel ambitie hebben. Als je de kans niet krijg sta je daar ook mooi he met al je mooie plannen en mooi papiertje. Je kan het dan over enkele jaren inkaderen voor aan de muur want dan ben je er toch niets meer mee. En de "simpele" kantoorjob is ook wel vrij denigrerend vind ik. Waarom zou een "simpele" kantoorjob niet voldoening kunnen geven aan sommigen die het doen? Wie zegt dat die juffrouw of die dame of meneer achter die bureau ook niet kei hard hebben gewerkt er voor? Ik vind het allemaal maar stom om met de vinger te gaan wijzen en te verwijten omdat een ander niet rijk is kunnen worden. Van mij mag dat meisje in de ikea dus gerust jaloers zijn op iemand die het wel gemaakt heeft met haar diploma.

Zelf ben ik eigenlijk helemaal niet jaloers op die super rijken. Ik heb er ook helemaal geen ambitie voor om carrière te maken. Ik ben momenteel ook content met "een simpel jobke". Ik heb al miserie genoeg zien voorbij komen de laatste 2 jaar dat ik daar dus al heel blij mee zou zijn. Gewoon simpel mensen om je heen die van je houden en een goed leven dat niet vol luxe hoeft te zitten.

Ze zouden beter diene Albert eens een half jaartje laten leven zoals "de gewone mens". Eens zien of hij nog zo van de toren zou blazen. Dat hij in deze maatschappij ook eens een jobke probeert te vinden en huur, algemene kosten, eten en kledij betalen. Dat zou pas een idee zijn voor een leuke reality tv. :d

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#39 Geplaatst 09 november 2013 - 11:05

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 09 november 2013 - 01:46, zei:

Ik vond het anders ook wel duidelijk dat Eibhlin het niet algemeen bedoelde...
Het gaat hier ook niet om jaloezie, maar om lef te hebben te klagen dat hij geld tekort heeft om zijn jacht vol te tanken.
Daarbij is niet iedereen geboren met een hoog IQ, of/en krijgt niet iedereen de kans om (financieel) aan universitaire studies te beginnen.
Ook kunnen keuzes opgedrongen worden door ouders, waardoor iemand die toch een deftig diploma behaalde geen ambitie heeft om verder werk te zoeken in die richting.
En wat risico's en zakelijk instinct betreft : ik ken mensen die het zover geschopt hebben in hun leven dat ze zich verplaatsten met hun helikopter, kinderen zo verwend opvoedden dat deze weigeren om in een doorsnee huis te wonen nu ze volwassen zijn, verjaardagsfeestjes gaven die elk huwelijksfeest overtroffen, enz...
Deze mensen zitten nu zo goed als aan de grond, misschien betekent "aan de grond" voor hen ook al moeten leven als de gemiddelde burger.
Teveel risico's genomen?
Of hun vermogen overschat waardoor ze voor te weinig reserves gezorgd hebben?
Weet het niet precies, maar de man in kwestie kijkt ook neer op mensen die op het "eerste zicht" geen reden hebben om beschouwd te worden als werkonbekwaam.
Is al jaloers als zulke mensen een klein rijhuisje hebben kunnen kopen en daar heel tevreden mee zijn.
Niet alle ziektes zijn zichtbaar met het blote oog...
Soms schuilt daar ook vaak jaloezie achter hoor.
Persoon X werkt zich te pletter voor een (iets) hoger dan gemiddeld loon en merkt dat persoon Y leeft van een uitkering maar toch normaal stapt/loopt/er goed uitziet/bepaalde activiteiten nog goed kan uitvoeren/enz...
Dat knaagt misschien wanneer men ervan uitgaat dat persoon Y wel eens zou kunnen profiteren van de maatschappij, en zo wel zelf een paar jobs kan verzinnen die deze zou kunnen aankunnen.
Maar, net zoals er mensen zijn die hard werken en niet te koop lopen met pijn/andere last die ze ondervinden, zal persoon Y misschien ook niet willen te koop lopen met de ziekte waarmee deze kampt.
Snel wordt dan soms gezegd dat er niets aan scheelt, terwijl er veel leed is die onzichtbaar is.

Uiteraard spelen de mensen die er effectief voor zorgen dat ze voor het minst een doktersbriefje krijgen niet in het voordeel van beide partijen.

Ga wel akkoord met wat je zegt hoor:) 'k wilde gewoon wat nuanceren en het is moeilijk om geschreven je mening altijd correct en genuanceerd uit te drukken. En natuurlijk, het bed waarin je geboren wordt, bepaald veel. Steun van ouders, iq, de kaarten die je in het leven toebedeeld krijgt. Zoals ik al schreef, de factor geluk is ook medebepalend. Maar soms kan je die zelf wel in de hand werken. Maar als je op je 25ste te horen krijgt dat je zwaar ziek bent, dan  zal je vanzelfsprekend andere prioriteiten hebben. Een goede gezondheid hebben is echt het allerbelangrijkste in het leven. Wat ben je trouwens met al het geld op je rekening als je nauwelijks je bed uitkunt?

azrael
azrael
  • 444 berichten
  • 1 katten

#40 Geplaatst 09 november 2013 - 14:54

Die mensen zijn gewoon totaal wereldvreemd wat dat betreft. Ik denk dat andere koningshuizen op dit vlak beter geïnformeerd zijn en meer realiteitsbesef hebben. Ons koningshuis weet totaal niet hoe het volk moet zwoegen en ploegen om alles rond te krijgen. Het zou inderdaad misschien geen slecht idee zijn om ze eens een weekje tussen gewone werkmensen te laten wonen zoals in dat programma "Stille Weldoeners".

Uiteindelijk hebben wij een goedkoop koningshuis. Ik geloof dat het ons een goeie euro per jaar per inwoner kost. Dus op zich maakt dat het verschil in uw belastingen niet. Een president zou alvast veel duurder uitkomen. Maar ze mogen er wel eens voor zorgen dat ons koningshuis niet meer zo wereldvreemd is.