Spring naar inhoud

- - - - -

Is mijn zwervertje zwanger ? (+foto's)

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
CiCi
CiCi
  • 70 berichten

#1 Geplaatst 07 november 2013 - 16:04

Hallo allemaal!
Nu het avontuur met mn lieve Versace een happy end lijkt te krijgen zit ik alweer met de volgende vraag...

14 dagen geleden heb ik hier een zwaar uitgehongerd, vies, verwaarloosd zwerfkatje gevonden met waarschijnlijk chronische niesziekte (veel vastzittend snot in de neus dat met 2 AB kuren maar niet weg wil gaan)
Ze leek nog erg jong door haar gestalte maar bij thuiskomst zag ik dat ze geen enkele snijtand meer heeft en de rest van haar tanden in slechte staat zijn. (daarom dat ze haar tong veel uit haar mond steekt :) ) In de kliniek zeiden ze dat ze ook een hartgeruisje heeft en daarom niet echt meer van de jongste zal zijn itt hoe ze er uit ziet langs buiten!

Na een nachtje in de kliniek aan het infuus doorgebracht te hebben omdat ze zo uitgedroogd was kwam ze hier weer thuis.
Ze was super mager aan haar borst en op haar heupen (letterlijk vel over been) alleen had ze zo'n dik opgezet buikje?!

De DA zei dat dit waarschijnlijk een wormbuikje is omdat ze opgezette darmen voelden dus heb ik ze ontwormd en er kwamen wel wat wormen af!
Nu, haar buikje is weinig of niks veranderd, ik vind het in verhouding nog steeds veel te dik en rond voor de rest van haar lijfje!

Zou ze zwanger zijn?? Haar tepels lijken mij niet echt rood of gezwollen (ik mag er bijna niet aankomen aan haar buik), wel is het haar zo een beetje geweken! (Dit was volgens mij nog niet echt zo duidelijk 2 weken geleden...)
Ik heb nog nooit een intacte vrouwtjespoes gehad dus ik wilde even aan jullie vragen of het normaal is dat het haar rond de tepels zo weg is?

Hierbij enkele foto's: (Ze ziet er nog steeds een beetje vies uit ondanks dat ze gewassen is geweest en vaak een borstelbeurt krijgt :) de kale plekken op haar voorpoten zijn van het scheren in de kliniek! Ze ziet er een beetje uit als een scharminkeltje volgens velen maar ze is ZO VRESELIJK lief!!! :loveshower: )

Zo lag ze na een week charmant te slapen:
Geplaatste afbeelding

Zo ziet haar buik er vandaag uit:

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

En zo is ze op haar mooist ^^

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 07 november 2013 - 16:10

ik denk dat ze zwanger is ja de tepels zijn wel heel goed zichtbaar door de vacht dat weg is maar kan me vergissen ook he maar denk niet

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 07 november 2013 - 16:18

1 van de eerste tekenen van een zwangerschap zijn tepeltjes die wat dikker worden en roze worden, wat later valt het haar rond de tepels uit. Dus het is heel goed mogelijk dat ze zwanger is!

CiCi
CiCi
  • 70 berichten

#4 Geplaatst 07 november 2013 - 16:39

Nu haar tepeltjes zien er mij eigenlijk echt niet gezwollen uit! hoogstens een klein beetje zwelling onder het 'tepelhofje' zeg maar :p Maar dit kan evengoed klierweefsel zijn denk ik ?
Roze zien ze eigenlijk helemaal niet. Het enige wat duidelijk opvalt is dat het haar echt zo weg is rond de tepel zoals jullie kunnen zien!

Maar ik heb dus geen enkel idee of dat normaal is bij een poes! Bij Versace staat de vacht tot vlak aan het tepeltje waardoor ze niet zichtbaar zijn tenzij je er naar zoekt. Maarja, hij is dan ook een (gecastreerd) katertje!

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 07 november 2013 - 17:04

IK vind het niet zo duidelijk dat ik zeg JA, maar misschien komt dat nog wel.. Gewoon even goed in de gaten houden..
Trouwens een schraminkeltje? Ik vind het een prachtige een prachtig katje in spe!!!
Wacht maar eens over een paar maanden... je herkent haar niet meer terug :love3:

Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 07 november 2013 - 17:23

Of ze zwanger is dat weet ik niet, maar ik kan je wel zeggen dat je een pracht van een katje in huis hebt gehaald (wat trouwens een heel mooie daad is;)).
Binnen hier en een paar weken wordt ze een echte beauty. Ze heeft blijkbaar geluk dat jij ze bent tegengekomen. :flower:

CiCi
CiCi
  • 70 berichten

#7 Geplaatst 07 november 2013 - 17:34

Hihi zo lief van jullie ^^ Ik vind ze ook echt prachtig. Ze is al zo enorm opgeknapt op twee weekjes tijd!
Ook qua karakter laat ze nu door mij echt àlles doen, ze vertrouwt mij echt volledig en lijkt zo dankbaar! ^^

Ze heeft idd wel een beetje geluk gehad want ze heeft diep gezeten qua gezondheidsproblemen, ze was er vrij erg aan toe.
Als ik haar niet gevonden had dan had ze zonder verzorging niet lang meer te gaan.
Gelukkig is ze al wat aangesterkt en begint ze zelfs speels te worden!

Of ze zwanger is of niet, of ze stokoud is of niet, dat maakt me eigenlijk niet veel uit. Ik zou het alleen wel graag weten of er kleine pluisballetjes op komst zijn zodat ik me wat kan voorbereiden :)
In de kliniek hebben ze wel niets gezegd, maar da's al 2 weken geleden dus dan konden ze dit mss nog niet zien?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 07 november 2013 - 17:37

Mss toch eens terug naar de da gaan die moet toch kunnen zeggen of ze zwanger is of niet.
Heb je ontworming al herhaalt?

CiCi
CiCi
  • 70 berichten

#9 Geplaatst 07 november 2013 - 18:05

In de kliniek hebben ze gezegd dat ik minstens een maand moest wachten nu geloof ik... kan dat?
Ik weet niet met welk middel ze haar ontwormd hebben.
Ik zal er eens mee langsgaan volgende week! Moet toch mijn giga rekening nog gaan ontvangen en betalen van Versace... :)

CiCi
CiCi
  • 70 berichten

#10 Geplaatst 13 november 2013 - 22:10

Gisteren bij de DA geweest, haar buikje was vreemd genoeg op een paar dagen tijd iets minder dik geworden maar ik ben toch met haar langsgeweest...
De tepels blijven wat opgezet zoals op de foto!
DA kon geen uitsluitsel geven maar voelde wel een zachte massa voor de blaas liggen, hetgeen een vruchtje kan zijn.
Ze vermoedt dus dat Lexie zwanger is maar is niet zeker.

Verder hebben we nog wat gespeculeerd over haar leeftijd, ze zal minstens een paar jaar oud zijn. Ze oogt jong, maar haar gebit is eigenlijk helemaal rot en zal er op termijn uit moeten. Ze ruikt hierdoor wat uit haar bekje, heeft lichte tandvleesontsteking, opgezwollen speekselklier en is al haar snijtanden en ook al enkele kiezen kwijt!

Kan dit door foute voeding dat de tanden van een relatief jonge kat er zo slecht aan toe zijn? Of is dit erfelijk ofzo?

Ze heeft ook zowel wormen, vlooien als luizen gehad. Er zaten nog enkele dode neten in haar vacht.
Haar klitten heb ik er intussen allemaal uitgekregen, met veel geduld en liefde. Borstelen begint ze nu ook te kennen en leuk te vinden ^^ Elke dag ziet ze er een beetje opgeknapter uit!

Haar niezen/hoesten/tranende oogjes gaan niet weg ondanks 2 AB kuren. Er komt wel geen snot meer uit haar neus of wit pus uit te oogjes, maar ze kan nog steeds amper door haar neusje ademen hebben we gezien door een test met een dun laagje watten voor haar neus te houden en te zien of dat beweegt.

Omdat ze nu misschien zwanger is mag ze niet meer aan de AB voorlopig.

Ik ben alvast op zoek naar mogelijke baasjes voor de mogelijke kittens van mijn lieve zwervertje (en heb er al zeker een gevonden!)
, in een asiel worden ze zeker niet gedumpt hier!

Lexie is alvast heel erg blij met haar (waarschijnlijk eerste) nieuwe mandje!! ^^

Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 13 november 2013 - 23:04

Och het arme meisje, nu moet ze misschien nog een bevalling doorstaan ook ;)
Maar ze knapt wel degelijk op onder jouw goede zorgen. Zoals reeds gezegd, binnen een paar weken is ze echt een sexy beauty ;)