Spring naar inhoud

- - - - -

opvangertje verveelt zich

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#1 Geplaatst 07 november 2013 - 16:33

Het is het einde van het kittenseizoen en ik heb nog één kitten hier, eentje die nog een thuis zoekt. En die verveelt zich rot. Geen kleintjes meer om mee te spelen :louche: Ik heb zelf drie katten, maar die zijn al wat ouder, en hebben niet altijd zin om met zo'n energiebommetje te spelen. Daarom ben ik op zoek naar manieren om mevrouwtje nog even bezig te houden, in afwachting van haar gouden mandje (hopelijk ). Ik heb een cat-rail en ik heb twee krabpalen. En uiteraard slingeren hier overal muisjes en balletjes rond. Maar ik zoek dus iets wat iets meer uitdaging biedt, iets waar ze langer dan tien seconden mee bezig kan zijn. Zodat ze eens even niet langs mijn broek omhoog klimt of op mijn aanrecht springt ...

Dus iemand enig idee hoe ik dit Duracell-konijntje kan bezighouden, moe maken? :catattackball

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 07 november 2013 - 16:37

De flying frenzy interactive cat toy :lol2:  echt waar een aanrader, ik wil zelfs al geen andere hengels meer als deze, daar speelt iedere kat mee en ze blijven er mee spelen zo'n succes dat die heeft  :)

Ramsey68
Ramsey68
  • 130 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 07 november 2013 - 17:18

Bekijk berichtSolotje, op 07 november 2013 - 16:37, zei:

De flying frenzy interactive cat toy :lol2:  echt waar een aanrader, ik wil zelfs al geen andere hengels meer als deze, daar speelt iedere kat mee en ze blijven er mee spelen zo'n succes dat die heeft  :)
Waar koop je die en hoe ziet er dat uit?

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 07 november 2013 - 17:25

Mss is ze daar wat klein voor, maar een eierdoosje, paar gaatjes in en dan wat snoepjes erin; doet hier wonderen

(Maar ik ga het bovenstaande ook eens bekijken, klinkt leuk)
Those who don't believe in magic, will never find it

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 07 november 2013 - 17:35

Rietjes, wc rollekes, kurke stoppen zijn ze ook gek van, aan de klink speeltjes ophangen

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#6 Geplaatst 07 november 2013 - 23:37

Bekijk berichtRamsey68, op 07 november 2013 - 17:18, zei:

Waar koop je die en hoe ziet er dat uit?
http://www.flyingfre.../verkooppunten/

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#7 Geplaatst 08 november 2013 - 08:31

Is het de bedoeling iets te vinden waar je met haar speelt of dat ze zelfstandig speelt?

samen met haar: flying Frenzy, laserlampje, dragonfly (die zijn hier ontzettend succesvol)

om alleen te spelen kan ik je ook nog de veertjes aanraden, kunnen ze hier uren mee door het huis rennen.
Pinpongballekes zijn ook een groot succes. Verder hier kongs, muisjes, paar speeltjes die ritselen vinden ze ook geweldig.

Succes in elk geval

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#8 Geplaatst 08 november 2013 - 08:36

Einde van het kittenseizoen?  Heb jij geluk.
Hier nog niet helaas...

Laserlampjes doen het hier heel goed en ook de Flying Frenzie.  Die moet ik nog steeds in de kast steken of hij wordt vermoord.
De opvangers geraken zo hoog niet, maar mijn eigen kat wel...

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#9 Geplaatst 08 november 2013 - 08:53

@Evyke81: hier zijn er toch al eventjes geen kittens meer binnengekomen ...

Bedankt voor de leuke tips, ik ga zeker eens zoeken naar die Flying Frenzie, lijkt mij leuk
Laserlampje heb ik al, maar daar lijkt ze bang van

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#10 Geplaatst 08 november 2013 - 09:17

Bekijk berichtFreya13, op 08 november 2013 - 08:53, zei:

@Evyke81: hier zijn er toch al eventjes geen kittens meer binnengekomen ...

Bedankt voor de leuke tips, ik ga zeker eens zoeken naar die Flying Frenzie, lijkt mij leuk
Laserlampje heb ik al, maar daar lijkt ze bang van

Ik krijg er vanavond nog 1 binnen en zaterdag nog 2.
Vorige week nog een nest van 5 + 1 op het kerkhof in een doosje..
Er staan er ook nog 3 op de wachtlijst van een zwerfkat (nu 4 weken oud) en nog een mama met 6 kittens (komt maandag)

Bij ons is't nog niet gedaan helaas :8
Maar ik kijk er wel rijkhalzend naar uit :d

Voor welke organisatie van jij op?
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 08 november 2013 - 09:26

Wat hier ook een groot succes is bij opvangertjes groot en klein, zijn pijpenragers. Je kan die bij de Fun kopen en dat kost daar twee keer niets.
Geplaatste afbeelding

Hier zijn ze ook fan van de catch-the-mouse. Ik heb de mijne voor de opvangertjes gehaald van bij Amazon maar heb ze onlangs zien staan bij Tom & Co. Die stonden daar aan 6,49€ (waren vroeger veel duurder!).

Je kan in de Catit rail ook brokjes of kattensnoepjes steken, dan spelen ze er zeker mee.

En voor de rest ook Flying Frenzy fans, 'k moet die na een speelsessie ook altijd wegsteken.
Je kan de Flying Frenzy ook via www.kattenopvangwaasland.com bestellen (Evy, 'k veronderstel dat ze al terug binnen zijn?)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#12 Geplaatst 08 november 2013 - 09:44

Ik vang katjes op voor SOS Zwerfkat Eeklo (sinds dit jaar pas hoor, dus nog niet zo veel ervaring ;-) )