Spring naar inhoud

- - - - -

Verschillende soorten droogvoer

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 07 november 2013 - 17:06

Momenteel krijgen mijn coons Sanabelle hair&skin ofwel kitten. Nu zei iemand mij dat je beter af en toe moet wisselen wat droogvoer betreft. Niet van smaak maar wel van merk vh ene keer zak sanabelle en andere keer zak Royal canin kopen. Is dit goed voor de katten? Voorheen kregen ze RC maar qua prijs/kwaliteit vind ik sanabelle beter.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 07 november 2013 - 17:31

Dan zou ik afwisselen in de sanabelle, als je ander merk gaat gaan geven moet je weer beginnen mengen want plots overschakelen kan diarree geven.
Bij sanabelle hebben ze toch ook verschillende versies dus probeer daar eens afwisseling in te brengen.

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 07 november 2013 - 17:54

Ik geef hier verschillende merken door elkaar, maar wel allemaal graanvrij omdat ons Juno suikerziekte heeft. Meng de verschillende merken wel door elkaar (doe ze in een vershoudbox). Heb tot nu toe geen problemen gehad met diarree.
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

SavannahJungle
SavannahJungle
  • 23 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 07 november 2013 - 17:58

Ik heb onze katten al meer dan 13 jaar op Bozita zitten. Sinds dik twee jaar krijgen ze van mij Bozita Feline kattenbrokken en af en toe Bozita natvlees.
Wij zijn over deze brokken zeer te spreken, goeie ontlasting en vooral minder ontlasting.
Het voer doet aan de eisen die wij stellen, het is schoon voer komt uit Zweden, dit houdt in dat er geen hormoon preparaten inzit.
Plus het is nog eens betaalbaar voor hoog kwaliteit voer.

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 07 november 2013 - 21:04

Ik meng altijd 4 merken. Royal Canin, Hills, Almo Nature and Select Gold.
Ze vissen er geen brokjes uit. Ze eten alles even graag heb ik de indruk.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 12 november 2013 - 19:23

Ik ben wel een voorstander van mengen/voer afwisselen, omdat het voor een kat beter is om niet elke dag exact hetzelfde te eten (dit i.v.m een goede opname van voedingsstoffen)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding