Hij vertelde dat er namelijk al een paar dagen een kat in zijn kippenhok zat. En hij liet hem daar maar rustig zitten. Als hij daar bescherming tegen de regen kon vinden, was dat voor hem geen probleem.
Vandaag ging ik onze kippen voeren en hoorde een erbarmelijk gemiauw van de achtertuin naast ons. Daar zat diezelfde kat... die natuurlijk wel bescherming vond, maar géén eten! Het was een leuk beestje: een rosse kater van zo'n 3 à 4 maanden oud. Ik ging naar binnen, pakte een bijna-leeg pak kattenbrokjes en keek over de schutting. Ik riep hem en meteen kwam hij naar me toe. Maar toen ik de brokjes daar op de grond strooide, schrok hij en rende weg. Ik zag geen kans om hem zover te krijgen dat hij uit zichzelf naar de brokjes toe zou komen, dus ik pakte mijn plooiladder, zette die over de schutting heen (de buren waren niet thuis, dus het moest zo), ging naar de kat toe en gaf hem een paar opgeraapte brokjes uit mijn hand. Daarna klom ik de ladder weer op... en meneer volgde me!!!
Ik besloot hem even in huis te nemen zodat ik daarna een poging kon doen, zijn baasje terug te vinden. Eerst maakte ik er een foto van en stelde een advertentie op die ik dan bij een paar winkels kon ophangen.
Mijn vrouw zei dat ik ook vooral ook zo'n advertentie bij de plaatselijke dierenarts. Ik besloot die dan eerst eens te bellen. En wat denk je: de eigenares had juist gebeld om te zeggen dat haar kat vermist was!!! Dus nog geen half uur later kwam ze haar katje bij ons ophalen.
Hier zie je de advertentie zoals die op Facebook is geplaatst: