Spring naar inhoud

- - - - -

OPgepast voor mensen uit Dendermonde met hun dieren !

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 07 november 2013 - 19:40

Voor de poezen en baasjes uit de buurt van Sint-Gillis..

Geplaatste afbeelding

Lokale Politie Dendermonde

Dode dieren Sint-Gillis
De afgelopen dagen stelden verschillende bewoners uit de Otterstraat vast dat hun kat niet naar huis terugkeerde. Enkele dieren werden nadien dood aangetroffen.
Uit een autopsie van éen van de overleden dieren bleek dat deze werd om het leven gebracht door een insecticideprodukt met de naam Temi...c.
Temic is een professioneel insecticide dat niet particulier kan worden verkregen.
Het produkt bestaat uit blauwe korreltjes die een zeer sterke geur hebben.
Enkele korreltjes volstaan om een dier te doden. Het produkt is ook voor mensen uiterst gevaarlijk én dodelijk.
Om die reden, en door het feit dat in het verleden al veel dodelijke ongevallen gebeurden met Temic, is de verkoop en gebruik ervan in Europa al 10 jaar verboden.
De politie vraagt aan zijn bewoners om uiterst voorzichtig en waakzaam te zijn.
Treft u dergelijke korrels aan waarvan u vermoedt dat het om Temic gaat, raak ze dan zeker niet aan en verwittig onmiddellijk de politie.
Wees ook uiterst voorzichtig met eventuele dood aangetroffen dieren, en vermijdt deze aan te raken.
Wij dringen er bij de dader(s) van de feiten op aan om onmiddellijk op te houden met het plegen van deze uiterst laakbare feiten, en onmiddellijk eventuele overgebleven korrels op te ruimen.
Weet u meer van deze feiten, aarzel dan zeker niet om de politie te contacteren, uiterste discretie wordt gegarandeerd.

Bewerkt door liange, 08 november 2013 - 13:20.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 07 november 2013 - 20:27

Ik dacht effe dat er gevaarlijke mensen uit Dendermonde rondliepen :lachen:
Was mijn voordeur al op slot gaan draaien...

erg he :8

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 07 november 2013 - 20:29

'k Heb er flyers van gemaakt en ga die wat verspreiden in de omgeving.
Hopelijk krijgen ze die :censored: te stekken :evil:

Nogal wel dat ik aan de andere kant van St. Gillis woon, maar voor hetzelfde geld verlegt die :censored: zijn of haar actieterrein :evil:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 07 november 2013 - 21:00

Gruwelijk, daar zijn echt geen woorden voor! De :censored: zak.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 08 november 2013 - 05:52

Verschrikkelijk!
Hopelijk kunnen er geen kinderen in aanraking komen met dat product!

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 08 november 2013 - 07:26

Hoe is het mogelijk! Verschrikkelijk voor de katten en andere diertjes die ermee in aanraking komen, en een echt gevaar voor mensen dus ook. Zo iemand mogen ze voor mijn part zelf een lepeltje voeren :r
Geplaatste afbeelding

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 08 november 2013 - 09:28

Ik dacht eigenlijk ook dat het om mensen ging ipv dieren. Zou de titel niet kunnen veranderd worden? En omdat het om zoiets ergs gaat, het in het groot zetten of iets dat veel aandacht trekt en op de hoofdpagina blijft staan. Want als er even niet naar gekeken wordt "verdwijnt" het naar de subrubriek en heeft het veel minder bekijks. Maar dit is toch de moeite om het onder de aandacht te brengen vind ik.
Wel een erg laffe streek. Ik denk hierbij aan mensen van de oude stempel want die hebben meestal nog zulken nog staan. Hoe HATELIJK kan je maar niet zijn! En dat het ZO zwaar vergif is dat het zelfs voor iedereen en mensen ook zeer giftig is. Die mens heeft ze toch wel niet helemaal in orde? Jong toch, van mij mogen ze die opsluiten!!!! En daarna zo zwart maken dat ie nergens meer zich durft te vertonen, kl**tz*k!

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 08 november 2013 - 11:15

Opgepast voor mij dus, want ik kom uit Dendermonde :x :ha

Neen serieus, ik had het gisteren al gelezen via de politie en heb het meteen gedeeld. Wij gaan binnenkort op twee straten daarvan wonen en ben heel blij dat mijn poezels niet buiten onze eigen tuin gaan komen. Dat diene :censored:  het zelf maar eens opvreet!!

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 08 november 2013 - 13:57

Bekijk berichtSabine2, op 07 november 2013 - 20:29, zei:

'k Heb er flyers van gemaakt en ga die wat verspreiden in de omgeving.
Hopelijk krijgen ze die :censored: te stekken :evil:

Nogal wel dat ik aan de andere kant van St. Gillis woon, maar voor hetzelfde geld verlegt die :censored: zijn of haar actieterrein :evil:

Ik zou uit veiligheid toch mijn poezen binnenhouden kattenhater gevonden is!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 10 november 2013 - 16:04

Er komt deze week mss schot in de zaak.
Kennis van mij weet heel wat meer en gaat dinsdag ermee naar de politie.
Naam, adres, autoplaatnr hebben we allemaal. En veel kans dat het om dezelfde persoon gaat, het is hetzelfde gif dus.
Die vent is actief niet alleen in dendermonde