Ik weet, veel mensen vinden het niet veilig.
Maar steeds letten we erop dat ze niet te erg spannen en elastisch genoeg zijn om los te raken in geval dat ze ergens vast hangen.
Ook controleren we regelmatig of bij Miloh het bandje niet te strak zit...
Met ons Moon hebben we al 2x geprobeerd om haar een bandje te laten dragen.
Van het eerste werd ze ver gek van het belletje (deze hing dan ook nog laag, ze is nog niet volgroeid), hebben het na een dag bij haar te zijn tenslotte uit gedaan en kochten ééntje voor kittens met een kleiner belletje die niet in haar weg hangt.
Uiteraard opnieuw getest in ons bijzijn en daarstraks was het haar toch gelukt om met een tandje te blijven hangen in een deel van het bandje

Onmiddellijk uit gedaan en weet nu echt niet meer of we het opnieuw proberen...
Ik wil haar gerust laten chippen, alsook onze kater.
MAAR...het zijn 2 htk'jes.
Zowel in onze buurt als van andere mensen hoor ik vaak dat ze redeneren : als een katje geen bandje draagt is het waarschijnlijk een zwerfkat.
Ook van een vriendin, wiens partner dierenarts is, hoor ik als er katten binnen gebracht worden die verloren leken te lopen het steeds/vaak raskatten zijn.
Mensen die vermoeden dat een kat niet verzorgd/niet gezond uitziet (door verloren te lopen of dergelijke), gaan waarschijnlijk eerder de kat eten geven of wegjagen wanneer het niet om een raskat gaat als ze de link leggen met een zwerfkat.
Zelden naar asiel, politie of dierenarts brengen (dus niet laten controleren op chip) : zo klinkt het toch wanneer ik mensen hoor die ervan uitgaan dat htk zonder bandje zwervertje zou zijn.
In het beste geval zelf voor zorgen...
We hebben het al meegemaakt met ons Lucky dat ze vermist raakte en net daarom vind ik het nog zo belangrijk dat ze een kokertje dragen met ons adres en telefoonnummer.
Maar aangezien onze Moon het daar zo moeilijk mee heeft, twijfel ik nu.
Vandaar ook een moeilijke vraag : hoe/wat zou ik kunnen doen zodat mensen zien dat ze een thuis heeft zonder dat ze een bandje draagt?
Iets waar ze geen last van ondervindt en mensen dan wel zouden denken in geval dat ze verloren loopt om te laten nakijken of ze gechipt is?
Momenteel loopt ze nog niet buiten. Het lijkt haar ook nog niet te interesseren.
Maar in de zomer staat de deur naar de tuin altijd open.
Of ze dan over de panelen gaat springen of toch in de tuin blijft is nog een raadsel.
Aangezien ze zo erg hangt aan onze Miloh vermoed ik dat ze hem zal volgen als hij op stap gaat.
Alle tips welkom