Spring naar inhoud

- - - - -

Blauw oog reden om naar huis te mogen?

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#1 Geplaatst 08 november 2013 - 13:46

Vanochtend tel gekregen van Sem zijn school.
Hij was tijdens de speeltijd gebotst met iemand en zijn oog was wat dik en een beetje blauw.
Of ik hem wilde komen halen om ermee naar spoed te rijden.

Ik ben niet zo paniekerig aangelegd dus heb gezegd dat ik voor een blauw oog echt niet naar spoed ga rijden.
Hij had niet eens pijn.  Mijn schoonmoeder ging ik daar ook niet voor bellen.
Zij zijn er dan maar mee gereden.  Uiteraard is er niets mis.

Over de middag weer telefoon: 'Sem zijn oog is dik en blauw en het doet pijn, kom hem maar halen'

GRRRRR

Nu zit hij op mijn werk op mijne gsm te spelen.  
Voor een blauw oog he...

foto (1).JPG

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#2 Geplaatst 08 november 2013 - 13:49

Die zullen geen verantwoordelijkheid durven nemen zeker? Hij ziet er anders wel content uit :lachen:

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#3 Geplaatst 08 november 2013 - 13:52

Tja, de spoed is toch overdreven. Toch vind ik het goed dat ze je belden om te melden dat hij een blauw oog heeft. Als hij klaagt op school van de pijn, is het ook normaal dat ze vragen hem te komen halen. Als hij niet klaagde, dan kon hij gerust op school blijven. Toch liever een school die bezorgd is dan een school waar ze niet omkijken naar ongelukjes.

Nog eens goed gekeken naar de foto en eigenlijk ziet het er -gelukkig- niet erg uit.

Bewerkt door Elena, 08 november 2013 - 13:56.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 08 november 2013 - 13:53

Dat is inderdaad wel overdreven, zeker als alles nagekeken is. En hij kan nog lachen dus de pijn zal wel niet zo extreem zijn :p
Hebben ze op de school geen kamertje waar zieke kinderen even in stilte kunnen rusten? Aan een blauw oog kun je ten slotte niet echt iets doen hé (ik spreek uit ervaring, want ik had als kind altijd iets aan mijn ogen voor :p)

Ik heb in de lagere school eens een hele dag met een gebarsten pink op school rondgelopen. Ze hebben toen ook even overwogen om het te gaan laten nakijken, maar hadden tegen mij gezegd dat als het bleef pijn doen, ik maar iets moest komen zeggen en dan zouden ze naar de huisarts gaan met mij. Ik ben niks gaan zeggen (want tijdens de speeltijd mag je niet van de speelplaats en de meester was aan het lesgeven :p). Dus heel de dag gewoon mee rondgelopen en s avonds met de mama en papa naar de dokter.

Bewerkt door Farailde7, 08 november 2013 - 13:55.

Mylo Banner

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 08 november 2013 - 13:54

Wel oppassen met te denken  " 't Doe geen pijn, dus zal 't wel niks ergs zijn"!
Toen mijn pa enkele maanden zijn hand tegen zijn oog sloeg, deed het ook niks pijn, en hij kroop gewoon weer in bed.
's Morgens gingen we met hem naar de dokter, en die zag dat zijn netvlies gescheurd was en de lens eruit!!!
Dat werd dan meteen een spoedoperatie.....

Hij heeft er nooit pijn in gehad zegt hij!

Bewerkt door Lut, 08 november 2013 - 13:55.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 08 november 2013 - 13:56

Ohja, en in de kleuterklas ben ik tegen een muur gelopen. Heel mijn gezicht vol schaafwonden en een goeie dikke lip. Dat deed natuurlijk ook pijn, maar ze hebben dat gewoon ontsmet en ik ben mooi op school gebleven.

Bewerkt door Farailde7, 08 november 2013 - 13:56.

Mylo Banner

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#7 Geplaatst 08 november 2013 - 13:57

Ik kreeg ooit het zitje van een schommel recht tegen mijn oog... 'k zag er toen ook mooi uit!

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 08 november 2013 - 13:57

Het is ook dat veel ouders tegenwoordig echt wel overbezorgd zijn en vaak van een mug een olifant maken.

De school zal gewoon niet willen dat je mogelijk nadien een klacht zou indienen tegen de school omdat ze niet tijdig gehandeld zouden hebben.
Het zou de eerste keer niet zijn en zo een school voor niks mogelijke een slechte reputatie krijgt.

Bewerkt door Auryn, 08 november 2013 - 13:58.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 08 november 2013 - 14:35

Die school neemt het zekere voor het onzekere, voor hetzelfde krijgt hij hoofdpijn later op de dag of iets anders en dan willen ze het risico niet nemen.
Ik zou voor een blauw oog ze ook niet uit school halen hoor, mijn zoon heeft zo eens zijn vinger gebroken, ben ermee naar de dokter gegaan en erna wou mr terug naar school. Haalde ze vroeger niet gauw uit school zeker als het niet nodig was.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#10 Geplaatst 08 november 2013 - 14:39

Sem wilde niet eens naar huis, das nog het ergste.
Maar ja, dat weet ik pas als ik er sta.

De juf van het middagtoezicht vond dat hij beter op zijn gemakje in de zetel kon liggen.
Hij zit nu wel in de keuken van mijn werk spellekes te spelen op de GSM.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 08 november 2013 - 14:42

Bekijk berichtEvyke81, op 08 november 2013 - 14:39, zei:

De juf van het middagtoezicht vond dat hij beter op zijn gemakje in de zetel kon liggen.

T zal misschien zelf een overbezorgde mama zijn ;)
Achja, uiteindelijk is het belangrijkste dat er inderdaad niks erg aan de hand is.
Mylo Banner

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 08 november 2013 - 14:54

Bekijk berichtEvyke81, op 08 november 2013 - 14:39, zei:

Dat wil ook niet altijd alles zeggen hoor. Sommige ouders zijn overbezorgd, andere onderbezorgd. Geloof me, er zijn ook ouders die hun kind zelfs met 40° nog niet zouden komen halen.
Deze gebeurtenis is ook wat afhankelijk van hoe hard het was, want zoals gezegd... geen pijn wil niet altijd iets zeggen.
Ik veronderstel dat ze op spoed foto's genomen hebben (hoofd).
Misschien komen zijn klachten later? Misschien is er gelukkig helemaal niets aan de hand en houdt hij er zelfs geen koppijn aan over.

Ik vind niet dat de school slecht gehandeld heeft hoor. Stel dat de school besluit om hem in school te houden en onderweg naar huis geeft hij over. Hij blijkt een hersenschudding te hebben.... Dan krijgt de school het wel op zijn boterham....

Soms is het niet eenvoudig het correcte te doen en kan je beter bij twijfel de ouders toch verwittigen.

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 08 november 2013 - 15:02.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 08 november 2013 - 14:54

Ik zou ook zo reageren als jij Evy :) maar idd zou voor de zekerheid zijn, je weet maar nooit.

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 08 november 2013 - 15:12

Gohja, scholen he, sommigen bellen niet terwijl het net ernstig is en anderen panieken voor het minste.  Nu, ik vind wel dat het juist was dat ze belden, je weet maar nooit.  Sommige ouders zijn heeel overbezorgd, en zouden flippen als de school niet had gebeld.  Het is moeilijk voor hen om te weten wat te doen met al die verschillende ouders.
Mijn vriend is zo eens zwaar gevallen op de grond toen hij een jaar of tien was, op de gravel, heel het vel van z'n kaken was afgescheurd, bloeden als geeneen.  De school belde van ja hij is gevallen en heeft zich wat bezeerd.  Toen z'n moeder toekwam kregen die leraren nogal onder hun voeten, valletje m'n hoela :d.  Je kunt nog altijd kleine putjes zien op z'n kaken, van de steentjes die in z'n kaak zaten.
Nu, voor een blauw oog naar de spoed is wel wat onnozel, als het kind al snel staat te lachen dat kan je toch al redelijk zeker zijn dat hij geen hersenschudding ofzo heeft.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 08 november 2013 - 15:20

Ik denk toch ook dat ze dat gedaan hebben uit voorzorg. Mensen zijn tegenwoordig rap op hun tenen getrapt. Zoals is gezegd, het zou maar eens mis moeten gaan en ze hebben niets laten weten wat er gebeurd is. Meteen een proces aan hun been. Nu kunnen ze bewijzen dat ze wel degelijk gereageerd hebben.

Bewerkt door Eibhlin, 08 november 2013 - 15:20.