Spring naar inhoud

- - - - -

Zwerfkat- tranend oogje, wat nu?

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 15 november 2013 - 20:31

Bekijk berichtMauricke, op 15 november 2013 - 19:51, zei:

Ik denk dat het gewoon een kwestie van vertrouwen is. :rub:  Met wat geduld krijgen ze meer vertrouwen en zal het ook dichter aan huis komen. Ik heb nu ook een oudje binnen genomen in de wasplaats om te slapen en dat heeft toch wel een tijd geduurd. :onzeker:  De eerste nachten heeft ze serieus van haar laten horen maar nu komt ze 's avonds al zelf binnengelopen. :d

Ja wss wel... T is soms moeilijk om niet teveel ineens te willen...

Fijn dat je er ook eentje opvangt, lekker warm nu in de winter!
Those who don't believe in magic, will never find it

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#17 Geplaatst 17 november 2013 - 16:13

Wij hebben het ook zo opgebouwd met Racheleke, stapje voor stapje, en het duurt lang maar we merken echt wel vooruitgang hoor.
In maart mocht ik nog niet naar haar kijken of ze schoot weg, je zou nu eens moeten zien hoe ze zelf om streelkes komt vragen. Ze blijft angstig maar da's normaal he. Ze ligt hier nu op de chauffage, en vanochtend lag ze volledig opgekruld bij mij op bed, met een pootje over haar oogjes, zalig om te zien.
Ze zitten zo graag lekker warm. Jullie zijn volgens mij goed bezig, en super dat je mama hem al eens mag strelen. Laat de kat het tempo bepalen, maak geen onverwachtse bewegingen, straal rust uit en praat zachtjes tegen hem. Staar hem niet aan maar knipper af en toe langzaam met je ogen en zoals Mauricke zegt, zal hij zelf met de tijd wel merken dat hij jullie kan vertrouwen, en zal hij dan ook meer toelaten.

Ons Racheleke heeft twee jaar buiten geleefd, sinds kort mag ze hier bij ons af en toe eens in de tuin, wel, ze komt zelf vragen om weer lekker binnen te mogen. Hier voelt ze zich veilig en zit ze lekker warm, en dat hebben ze vlug door hoor.