Dit gaat gelukkig niet over onze Beau, maar over de katten van mijn ouders. Zij hadden reeds 2 volwassen katten (Pipo 10j en Nina 8j) en sinds een jaar woont ook de kat van mijn overleden opa (Piepke 5j) bij hen. Dan zijn de problemen begonnen.. Pipo en Nina hebben Piepke nooit aanvaard. Ze blazen nog steeds naar hem als hij te dicht in hun buurt komt. Piepke vat die boodschap blijkbaar niet (of wil ze niet vatten) en blijft maar hun aanwezigheid opzoeken, met hissen, grollen en mauwen tot gevolg. Piepke stelt zich heel dominant op en dat pikken de anderen niet. Het gaat zo ver dat Piepke urineert op verschillende plekken doorheen het huis. Dit gebeurt als de andere katten in de buurt zijn, maar ook gewoon als hij alleen is. Favoriete plekjes zijn het bed van mn zus en stapels kleren die op de grond liggen. Mijn ouders zijn stilaan radeloos... Het gebeurt meermaals per week. Allesbehalve leuk... Als ze geen oplossing vinden, zal er waarschijnlijk een nieuwe thuis gezocht worden voor Piepke. Een moeilijke beslissing, want ze hebben er al heel wat energie in gestoken om een huiskatje van hem te maken (bij mijn opa zat hij steeds buiten) en hij wordt graag gezien. Spelen en geknuffeld worden waren vreemd voor hem. Op dat vlak is hij al heel goed geëvolueerd. Maar ja... dat urineren in huis is echt vervelend en onze andere katten hebben gewoon geen rust met hem in de buurt. Hebben jullie soms nog tips om dit te verhelpen?
Fotootje van Nina (links boven), Pipo (links onder) en Piepke (rechts)