Okee, nu de vraag, sorry voor lange inleiding.
We halen het mannetje op woensdagavond op. Reden is dat ik donderdag t/m zondag dan volledig thuis ben. Eerste avond dacht ik hem op onze slaapkamer te zetten en daar aan ons en onze geuren te laten wennen. Dan de volgende dag eerst Caesar met hem laten kennismaken. En dan in de loop van de middag, als kennismaken met Caesar goed verloopt laten we Kaatje er bij. Hoe zij het doet weet ik al: ze snuffelt aan hem, blaast dan even en loopt weg. En als hij niet op haar nek springt vindt ze het goed. Op zich lijkt dit me wel in orde. Maar...... Hoe dan. Laten we bv snachts de twee katjes al bij elkaar (Kaatje slaapt altijd apart omdat ze ander eten krijgt en recht heeft op een rustige nacht vinden wij) of doen we het kitten nog bij ons en Caesar rest van het huis, samen met de hond. Oh jee, en dan ook de hond nog. Arme kitten.....
De zachte/langzame manier van introduceren die hier op KS vaak lees, kitten apart en dan aaien etc. Maar dat vind ik zo sneu voor de kitten! Zit dat arme beestje in zijn eentje op een kamer. Zielig! Of niet?

Graag adviezen!

Bewerkt door Jolandamariette, 09 november 2013 - 20:38.