Spring naar inhoud

- - - - -

Weekendje weg

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 09 november 2013 - 21:03

Hoe doen jullie dat?

Gebeurt maar zelden, maar toch wou ik wat tips.

We zouden rond de kerstperiode van zaterdagmiddag tot zondagavond weg zijn (familiefeestje) en we willen dit natuurlijk ook wel goed geregeld hebben voor Lemoni, de honden zijn geen probleem die gaan gewoon mee.
Maar een poes meenemen is niet zo handig...

Dus wat doen jullie als jullie zo lang van huis zijn?

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 09 november 2013 - 21:11

Lekker thuis laten! Katten willen lekker thuis blijven. Bak vol met eten, ik geef altijd te veel hihi, en grote bak water. Soms laat ik de radio aan, maar dat is denk ik meer voor mezelf dan voor de katten. Ook toen we 1 kat hadden lieten we haar wel eens nacht, of twee, alleen. 1 keer hadden we in vakantie geen oppas in huis, toen deden  buren het. Vond ik niet fijn, zo lang alleen, maar het kon echt niet anders (oppas werd plots geopereerd en mocht geen trap lopen). Katten earen toen wel samen, dat weer wel.
Voor straks : veel plezier!

Ga niet uit van veronderstellingen....

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 09 november 2013 - 21:15

Genoeg eten zetten en drinken, kattebakken, en kamers toe doen waar je niet wil dat de kat komt.
Voor de rest lekker thuis laten, het is maar 1 nachtje.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 09 november 2013 - 21:20

Ik laat ze ook thuis, maar laat dan iemand aan huis komen om ze te verzorgen. Aangezien ik meermaals per dag eten geef, heb ik geen andere keuze. Dus ik zou zowel zaterdagavond als zondagmorgen iemand laten langskomen. Als je gewoon brokken geeft, kan het volgens mij geen kwaad om haar alleen te laten die 1,5 dag. Laat genoeg (veilige) speeltjes en eten achter. Speel er nog eens mee zodat ze uitgeput is voor jullie vertrekken en dan mag dat geen probleem zijn.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 09 november 2013 - 21:27

Lekker thuis laten inderdaad. .evt iemand die in de buurt woont even zaterdagavond of zondag laten kijken bij ze. Vroeger zorgde de buurvrouw altijd voor mn katten als ik weg was..nu verhuisd en niemand in de buurt die voor Balou zorgt al ik weg ben. Dus dan is ze soms 2 nachten alleen..maja genoeg eten en drinken neerzetten en snoepjes door het huis verspreide en dan komt t wel goed..ze slaapt toch t grootste gedeelte van de dag
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#6 Geplaatst 10 november 2013 - 00:22

Wij ook, thuis laten. Zijn aantal weken geleden ook van zaterdag tot zondag weekendje weg geweest, en mijn zus kwam dan zaterdagavond en zondagochend, voor het eten en de nodige knuffeltjes. Ik begin het echter moeilijker en moeilijker te krijgen om langer op reis te gaan. Wij hadden drie katten, waarvan er dit jaar op ongeveer vier maand tijd 2 zijn overleden. We waren eigenlijk een beetje in shock en zijn nu super bezorgd geworden. Eentje bleef dus achter, we hebben nu sinds augustus er een tweede katje bij. Zijn ooit nog drie weken weggeweest, maar ik begin al te panikeren als ik eraan denk om volgende zomer bv een weekje weg te gaan.

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 10 november 2013 - 13:32

Ok, dat is klaar en duidelijk! Dank jullie voor het advies.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 10 november 2013 - 14:16

Hier gaan we ook nooit langer weg als een weekendje (en dan nog...is lang geleden intussen ;) ).

Maar als we eens een nachtje weg zijn, dan laten we de poezekes ook gewoon thuis ! Dan komt mijn zus 1 of 2x langs per dag...gewoon om te zien of alles in orde is...aangezien ik veel te ongerust ben ;)

Denk dat 1x per dag meer als voldoende is hoor !

Geniet alvast van jullie weekendje ! :)
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 10 november 2013 - 15:07

Een weekend vind ik nu niet bepaald een lange tijd. Als ik eens een weekendje weg was of ben ga ik niet speciaal iemand vragen om langs te komen voor die ene nacht eigenlijk.

Ik heb van die eetbakjes met timers die open gaan vanzelf. Of ik zorg dat ik niet al te laat 's avonds terug ben de zondag en geef ze gewoon dan eten. Er staan meerdere brokkentorens en drinkpotten. Mochten ze er dus eentje omgooien hebben ze altijd nog een voorraad. Er is nog nooit voorgevallen dat er iets gebeurd is in zo een kleine tijdspanne.

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 12 november 2013 - 11:47

toen ik enkel witje had, kon ik hem makkelijk vier tot max vijf dagen alleen laten
hij eet maar kleine beetjes als hij echt honger heeft, en is heel rustig en slaapt veel

nu met drie, euh vier katten, is het maximum dat ik ze alleen gelaten heb van de vrijdagmiddag, of vroege namiddag tot de zondagavond
wel met voldoende extra bakjes met droge brokjes en extra water potjes en propere kattenbakken
(wel alles waar ze niet mogen aankomen, weg steken of plaatsen zoals de slaapkamer (bed) op slot doen)
en eigenlijk is er nooit iets ergs gebeurd, buiten thuis te komen en een paar plekken te moeten opkuisen van waar ze overgegeven hebben...

jij spreekt maar van anderhalve dag...
ik zou ze gewoon thuis laten, met al haar speeltjes, en extra droogvoer en vers water
ze zal veel minder gestresseerd zijn dan dat ze moet mee verhuizen naar een plaats waar ze nooit is geweest!
wel eens extra door het huis lopen, waar zij ook de vrijheid krijgt om alles dubbel te checken he
bv kerstboom of kabels van lichtjes enzo, zou ik niet zo makkelijk laten staan als ze erbij kan!