Weekendje weg
#1 Geplaatst 09 november 2013 - 21:03
Gebeurt maar zelden, maar toch wou ik wat tips.
We zouden rond de kerstperiode van zaterdagmiddag tot zondagavond weg zijn (familiefeestje) en we willen dit natuurlijk ook wel goed geregeld hebben voor Lemoni, de honden zijn geen probleem die gaan gewoon mee.
Maar een poes meenemen is niet zo handig...
Dus wat doen jullie als jullie zo lang van huis zijn?
#2 Geplaatst 09 november 2013 - 21:11
Voor straks : veel plezier!
#3 Geplaatst 09 november 2013 - 21:15
Voor de rest lekker thuis laten, het is maar 1 nachtje.
#4 Geplaatst 09 november 2013 - 21:20
#5 Geplaatst 09 november 2013 - 21:27

#6 Geplaatst 10 november 2013 - 00:22
#8 Geplaatst 10 november 2013 - 14:16

Maar als we eens een nachtje weg zijn, dan laten we de poezekes ook gewoon thuis ! Dan komt mijn zus 1 of 2x langs per dag...gewoon om te zien of alles in orde is...aangezien ik veel te ongerust ben

Denk dat 1x per dag meer als voldoende is hoor !
Geniet alvast van jullie weekendje !

#9 Geplaatst 10 november 2013 - 15:07
Ik heb van die eetbakjes met timers die open gaan vanzelf. Of ik zorg dat ik niet al te laat 's avonds terug ben de zondag en geef ze gewoon dan eten. Er staan meerdere brokkentorens en drinkpotten. Mochten ze er dus eentje omgooien hebben ze altijd nog een voorraad. Er is nog nooit voorgevallen dat er iets gebeurd is in zo een kleine tijdspanne.
#10 Geplaatst 12 november 2013 - 11:47
hij eet maar kleine beetjes als hij echt honger heeft, en is heel rustig en slaapt veel
nu met drie, euh vier katten, is het maximum dat ik ze alleen gelaten heb van de vrijdagmiddag, of vroege namiddag tot de zondagavond
wel met voldoende extra bakjes met droge brokjes en extra water potjes en propere kattenbakken
(wel alles waar ze niet mogen aankomen, weg steken of plaatsen zoals de slaapkamer (bed) op slot doen)
en eigenlijk is er nooit iets ergs gebeurd, buiten thuis te komen en een paar plekken te moeten opkuisen van waar ze overgegeven hebben...
jij spreekt maar van anderhalve dag...
ik zou ze gewoon thuis laten, met al haar speeltjes, en extra droogvoer en vers water
ze zal veel minder gestresseerd zijn dan dat ze moet mee verhuizen naar een plaats waar ze nooit is geweest!
wel eens extra door het huis lopen, waar zij ook de vrijheid krijgt om alles dubbel te checken he
bv kerstboom of kabels van lichtjes enzo, zou ik niet zo makkelijk laten staan als ze erbij kan!