Spring naar inhoud


- - - - -

Dom, dommer, domst


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
87 reacties op dit onderwerp
B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#76 Geplaatst 13 november 2013 - 22:13

Ocharme Lut... :hug:

Ik lees op dit moment een boek wat heet "Als hij maar gelukkig is." van Robin Norwood. Dat gaat over bepaalde patronen waar vrouwen (en mannen) steeds maar weer in vervallen en waarom dit gebeurt.


HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#77 Geplaatst 14 november 2013 - 00:07

Wil ook nog even reageren op deze zin Lut ;)

Quote

Ik wil nog een ding toevoegen nl dat hij superinteligent is, maar ik natuurlijk niet

Zelf heb jij ook een bepaald IQ, iedereen trouwens, maar ik bedoel geen laag IQ.
Ervan uitgaand dat jouw man een hoger IQ heeft (wat ik niet beweer, maar vernoem omdat jij het aanhaalt), wou ik je de volgende vraag eens stellen :

Stel nu dat jij getrouwd was met iemand die een lager IQ heeft dan jij...
Zou jij dan in situaties waar je partner eens mist in iets, deze uitmaken voor dommerik?

Ik vermoed van niet, maar vind het wel belangrijk dat je jezelf deze vraag eens stelt, zodat je beseft dat lager of hoger IQ niets te maken heeft met de manier waarop je omgaat met je partner.
Ik weet uiteraard niet waarom je dit vernoemde, en hoop dat het al niet zover gekomen is dat je ervan uitgaat dat indien zijn IQ hoger zou zijn, zulk gedrag als normaal gaat beschouwen.
Kan me voorstellen met de situatie die jij momenteel meemaakt je bij manier van spreken bijna gebrainwasht wordt :(

Maar zo gaat dat niet in het leven : hoeveel koppels zouden er rond lopen die qua IQ op hetzelfde niveau zitten?
Weinig denk ik, al valt men onbewust misschien gemakkelijker op iemand waarmee we op dezelfde golflengte zit.
Dan nog...zelfde golflengte hoeft nog niet persé evenwaardig IQ te betekenen.
Het kunnen even goed 2 mensen zijn die interesse hebben in dezelfde zaken, mekaar daar in terug vinden mits toch een verschillend IQ.

Net zoals mensen die bijvoorbeeld door handicap of andere omstandigheden iets niet tot een goed eind kunnen brengen.
Zo zijn er ook koppels die mekaar aanvullen hierin, zonder dat er ooit verwijten gemaakt worden.

Mij is het een beetje onduidelijk hoe je op dat vlak (verstandelijk vermogen) jezelf ziet.
Of je je inderdaad al zo klein voelt door alle negatieve commentaar die je kreeg van hem/ of je dit neerschrijft om te benadrukken hoe erg de situatie is.
Maar in beide gevallen lijkt me één ding vast te staan : het werd je al door verschillende mensen gezegd dat die verwijten erg zijn, alsook dat je niet dom bent. Heeft dit nog een invloed op jou of begin je op dat vlak ook aan jezelf te twijfelen?
Belangrijk om te weten als je ooit ergens hulp zoekt, want tenslotte is het belangrijker hoe jij jezelf ziet en afhankelijk van je huidig zelfbeeld hoe dat terug kan opgekrikt worden.

Pas wanneer je beseft dat de schuld niet bij jou ligt kan je je openstellen voor andere visies (die me toch wel logisch lijken), en daarmee bedoel ik : dat de oorzaak van de verwijten liggen bij de persoon die ze uit.
Enkel van daaruit kan er gezocht worden naar oplossingen, manieren om bij hem door te dringen en eraan te werken.
Ik denk wel dat er in de hulpverlening van tegenwoordig mensen zitten die je hier een hele stap in kunnen begeleiden.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 14 november 2013 - 00:09.


B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#78 Geplaatst 14 november 2013 - 12:51

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 14 november 2013 - 00:07, zei:


Pas wanneer je beseft dat de schuld niet bij jou ligt kan je je openstellen voor andere visies (die me toch wel logisch lijken), en daarmee bedoel ik : dat de oorzaak van de verwijten liggen bij de persoon die ze uit.
Enkel van daaruit kan er gezocht worden naar oplossingen, manieren om bij hem door te dringen en eraan te werken.
Ik denk wel dat er in de hulpverlening van tegenwoordig mensen zitten die je hier een hele stap in kunnen begeleiden.

Hier ben ik het niet volledig mee eens. Op het moment dat je compleet de schuld bij een ander legt, stel je jezelf constant op als slachtoffer. En ben je dus overgeleverd aan de grillen van een ander.

Er ligt ook een taak bij degen die het moet ondergaan om duidelijk te maken hoe je behandelt wenst te worden en wat je grenzen zijn. Bepaalde dingen pik je ook niet van vrienden; waarom dan wel van je partner? Hier kan je wel hulp bij zoeken.

Het eerste waar je vanaf moet is denken dat je niet zonder hem kan. Hiermee stel je je ontzettend afhankelijk op en zal je ook sneller over je heen laten lopen dan als je het gevoel hebt dat je er bewust voor kiest om bij iemand te zijn. Ik zeg niet dat je hem meteen maar aan de kant moet zetten, maar jullie moeten wel beiden het gevoel hebben dat je er bewust voor kiest om in een relatie met elkaar te zijn en dat jullie beiden bereid zijn om er aan te werken.


miranda
miranda
  • 7.838 berichten
    • Locatie: Heusden(Gent)
  • 1 katten
OFFLINE

#79 Geplaatst 14 november 2013 - 13:11

Bekijk berichtcatherine, op 12 november 2013 - 00:05, zei:

Niemand kan zich inleven in de situatie van iemand.
Je hoort altijd maar één kant van het verhaal. Ik ken Lut en hare man, maar dan nog kunnen wij niet zien hoe de situatie is. We kunnen ons dat inbeelden ja.
Ik vindt het heel erg voor Lut, en ze verdiend dit niet. Niemand mag zo behandeld worden.
En als hij therapie voor zwakkelingen vindt tja dan zal hij eens diep in zijn eigen moeten kijken.
Lutje laat je niet doen als hij weer begint zet je maar een mp3 speler of zo iets aan op je oren en sluit je je af van hem. Ik weet dat dit geen oplossing is maar als je de confrontatie niet aan durft is dit mss een oplossing.


volledig mee eens...ik ken ook beiden zowel lut als haar man ook persoonlijk en ga zekers geen uitspraken doen .. nou tis geen gemakkelijke dat is ook zo.... niemand zegt dat je moet scheiden of weggaan van hem maar dit hoef je idd niet te pikken van niemand Lut.... is hij boos omdat je tegen hem ingaat So BE IT!!!! maar verzet je ertegen als je niet reageert denk hij dat hij het mag doen.. ( heb ook jarenlang gezwegen voor de mijne nu ben ik een stekelvarken en is hij beter leefbaar dan vroeger).. je leven gaat voorbij in verdriet en het verbeterd er niet op ...


Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#80 Geplaatst 14 november 2013 - 14:11

Ik weet dit eigenlijk allemaal wel,
Maar het uitvoeren is nog wat anders .....


Toch raar dat ik geen reactie krijg van Pixel......, zou ze op reis zijn??


Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
    • Locatie: Lierde
  • 3 katten
OFFLINE

#81 Geplaatst 14 november 2013 - 14:35

Ik denk dat pixel het druk heeft met 2 kindjes en gaan werken. ;) Zal wel in orde komen :)
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten
OFFLINE

#82 Geplaatst 14 november 2013 - 14:39

Nee pixel is niet op reis, maar minder aanwezig op ks.

Elena
Elena
  • 1.401 berichten
OFFLINE

#83 Geplaatst 14 november 2013 - 15:04

Staat dat hier nu nog altijd?? Er zijn toch andere moderators die dit kunnen verwijderen? Zo moeilijk kan dat nu ook weer niet zijn...

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
    • Locatie: Heusden(Gent)
  • 1 katten
OFFLINE

#84 Geplaatst 14 november 2013 - 15:50

Bekijk berichtLut, op 14 november 2013 - 14:11, zei:

Ik weet dit eigenlijk allemaal wel,
Maar het uitvoeren is nog wat anders .....


Toch raar dat ik geen reactie krijg van Pixel......, zou ze op reis zijn??


je bent gewoon veel te bang voor hem.... en dat weet hij ondertussen ook wel al en profiteert van die situatie...


ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
    • Locatie: Deventer
  • 13 katten
OFFLINE

#85 Geplaatst 14 november 2013 - 17:08

Lut, je kunt het beste een rapport indienen denk ik, dan kunnen de modjes met elkaar overleggen. Pixel is nu eenmaal niet 24/7 met ks bezig ;)
Ik zal het in ieder geval aangeven bij alle modjes

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#86 Geplaatst 14 november 2013 - 19:24

Bekijk berichtB&B, op 14 november 2013 - 12:51, zei:


Hier ben ik het niet volledig mee eens. Op het moment dat je compleet de schuld bij een ander legt, stel je jezelf constant op als slachtoffer. En ben je dus overgeleverd aan de grillen van een ander.

Er ligt ook een taak bij degen die het moet ondergaan om duidelijk te maken hoe je behandelt wenst te worden en wat je grenzen zijn. Bepaalde dingen pik je ook niet van vrienden; waarom dan wel van je partner? Hier kan je wel hulp bij zoeken.

Het eerste waar je vanaf moet is denken dat je niet zonder hem kan. Hiermee stel je je ontzettend afhankelijk op en zal je ook sneller over je heen laten lopen dan als je het gevoel hebt dat je er bewust voor kiest om bij iemand te zijn. Ik zeg niet dat je hem meteen maar aan de kant moet zetten, maar jullie moeten wel beiden het gevoel hebben dat je er bewust voor kiest om in een relatie met elkaar te zijn en dat jullie beiden bereid zijn om er aan te werken.

Ik bedoelde met "schuld" : de oorzaak van het uitvliegen van haar partner.
Zelf in gevallen waar iemand een reden zou hebben om uit te vliegen ; uitvliegen is nooit een manier om iets op te lossen/uit te praten.
Ik ga dan ook van het voorbeeld uit die Lut aangaf bij het verkeerd rijden met de auto. In dat geval lijkt het me evident dat dit nooit een reden kan zijn om iemand uit te maken of tegen uit te vliegen.

Ben het wel eens met wat je verder schrijft, daarom vroeg ik voordien al naar haar reactie na zulke voorvallen.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#87 Geplaatst 15 november 2013 - 10:55

Modjes, willen jullie aub dringend dit topic wegnemen?
Gisteren verstuurde ik nog ,zoals aangeraden door Ginnie,een rapport....
PLEASE?

ps. aan allen die in dit topic reageerde, zal ik per pb doorsturen met meer uitleg. IK durf het hier niet meer neerpennen....


hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten
    • Locatie: France
OFFLINE

#88 Geplaatst 15 november 2013 - 11:03

Lut, zoals je weet verwijderen we normaal nooit topics.
We begrijpen echter dat dit voor jou problemen kan opleveren, maar zo'n beslissing nemen we enkel in overleg met andere moderatoren, dus geef ons nog even de tijd dit te bespreken, niet iedere moderator is hier dagelijks online.

Ik zal het topic voorlopig sluiten zodat het naar de achtergrond verdwijnt, tot we een beslissing hebben genomen.