Spring naar inhoud

- - - - -

verdrietig

• Log in om te reageren
40 reacties op dit onderwerp
moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 11 november 2013 - 17:57

ik vang sinds enkele weken drie weesjes op voor kattenopvang waasland: Victor, Vince en Fien.
als we niet thuis zijn of 's nachts verblijven de drie snoesjes in een grote bench, overdag beschikken ze over gans de benedenverdieping.
daarstraks zag ik plots bloed op de grond, op het bureau en uiteindelijk ook op de bench! de twee jongens waren vrolijk aan het ravotten, maar waar was Fientje?
ik vond haar op een zachte stoel en toen ik haar oppakte hing er allemaal bloed aan haar pootje! haar teentje hing er bijna helemaal af! ze was blijkbaar aan de bench blijven vasthangen en zo was haar teentje afgescheurd (ik word misselijk als ik het hier neerschrijf!). hoe kan dat nu dat ik dat niet zag of dat ik haar niet gehoord heb? ik voel me zo schuldig! mijn liefste Fientje. meteen met haar naar de dierenkliniek gereden. de dierenarts gaat het teentje proberen redden, maar de kans is heel groot dat ze het verliest. ik heb haar daar moeten achterlaten en het is niet zeker of ik ze vanavond nog terug kan halen, anders is het morgenvroeg. ik voel me zo slecht zonder Fientje hier in huis. ze zit daar zo alleen in de dierenkliniek. en haar broertjes missen haar ook.
ik ben echt verdrietig, ik heb ze van de dood gered en dan gebeurt er zoiets!
ipad 150.JPG
Fienemieke :love: :love: :love:

Bewerkt door moekeLien, 11 november 2013 - 17:59.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#2 Geplaatst 11 november 2013 - 18:25

Moekelien, dat is een jammerlijk accident hé dat Fientje gehad heeft, dat kan bij iedereen gebeuren.
En je hebt geen ogen in je rug, je kan niet alles zien en je kan er niet 24 op 24 een oog ophouden ook.
Dat is gewoon onmogelijk.
Ik snap dat je je schuldig voelt, ik zou me ook zo voelen, dat is maar menselijk, maar dat is niet nodig meiske.
Je hebt gedaan wat je kon, je bent met haar onmiddellijk naar de dierenarts gereden, je had niet meer kunnen doen.
Ik hoop dat het teentje toch gered kan worden
Veel courage toegewenst !
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 11 november 2013 - 18:39

Ocharme Moekelien. Zo'n dingen kunnen gebeuren hé maar 't is nooit plezant :8
Maya heeft zich hier in de tijd ook pijn gedaan aan haar pootje in de kattenkamer, waarschijnlijk ook al ravottend ergens aan blijven haperen en ze liep ook op 3 pootjes, 'k voelde mij daarna ook kweeniehoe ambetant.
En zonder jou hadden de 3 dutskes een pak minder kansen gemaakt :hug: :hug: :hug:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 11 november 2013 - 19:00

Zo'n dingen kunnen inderdaad gebeuren, ook al doe je zo je best om hen te beschermen, gevaar schuilt nu eenmaal in een klein hoekje. Ik begrijp je gevoel heel goed, en het doet ongetwijfeld pijn dat Fientje bij de DA moet blijven. Maar zoals Sabine ook zegt, zonder jou en zonder jouw goede zorgen, zou het er voor dit schattige 3-tal veel minder rooskleurig uitzien   :hug:
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#5 Geplaatst 11 november 2013 - 19:01

ocharme, niet fijn om zoiets mee te maken :hug: Hopelijk kan je haar vanavond nog ophalen zodat je haar meteen goed kan knuffelen! Maar zo'n ongeluk kan iedereen overkomen, daar kan je echt niets aan doen.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 11 november 2013 - 19:38

:hug

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 11 november 2013 - 19:49

bedankt allemaal voor de lieve woorden...
nog steeds niks gehoord van de dierenkliniek.. :help: :wall: :(

Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#8 Geplaatst 11 november 2013 - 19:59

Ocharme Fientje toch. Maar ja, zon dingen gebeuren... Alvast veel sterkte om vol te houden voordat je haar mag komen ophalen..

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 11 november 2013 - 20:15

Komt vast allemaal goed met haar. Je niet schuldig voelen hoor, daar kon je echt niets aan doen!
Heb je ondertussen al iets gehoord van de dierenarts?

Ga niet uit van veronderstellingen....

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 11 november 2013 - 20:32

:hug:

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 11 november 2013 - 21:58

het zal voor morgen zijn, zeker?? :trance: :help: :wall: :( :cry:

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 11 november 2013 - 22:01

Heeft de DA je nog niet gebelt? Nou in iedergeval is het katje in goede handen, hoe graag je ze ook thuis wilt hebben natuurlijk.
Geplaatste afbeelding

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 11 november 2013 - 22:04

en dan te bedenken dat ze binnen minder dan twee weken naar haar nieuwe thuis mag verhuizen...

Bekijk berichtchanatas, op 11 november 2013 - 22:01, zei:

Heeft de DA je nog niet gebelt? Nou in iedergeval is het katje in goede handen, hoe graag je ze ook thuis wilt hebben natuurlijk.
nee, niemand heeft gebeld. en Fientje zit daar zo zielig alleen in haar hokje. ze zal haar broertjes ook wel missen! zij haar alleszins wel!
hoe zo 'n klein dotje op zo korte tijd mijn hart kan innemen, onwaarschijnlijk! ik blijf maar tranen laten!

Bewerkt door moekeLien, 11 november 2013 - 22:05.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 11 november 2013 - 22:08

Ahh dan zal de verhuizing misschien wel even uitgesteld moeten worden. Vind het wel vreemd dat de DA niet even gebelt heeft. Ik weet niet hoe het bij een normale DA gaat hoor, 2 van mijn katten hebben beide 2 nachten door gebracht in een dierenziekenhuis en hun belde regelmatig met updates, en naderhand toen ze thuis waren belde ze 2 dagen erna ofzo ook nog om te horen hoe het ging met ze (lagen niet beide tegelijkertijd in het ziekenhuis hoor), vond ik wel echt heel netjes van hun. Maja hun zijn 24 uur per dag aanwezig en beschikbaar...bij een normale DA kun je vaak maar tot 6/7 uur terecht en is er soms niemand savonds volgens mij... (weet niet precies hoe dat gaat daar, omdat ik het nog niet heb meegemaakt). Kun je misschien zelf eens bellen? En anders morgenochtend vroeg meteen bellen.
Geplaatste afbeelding

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 11 november 2013 - 22:24

mijn 'gewone' dierenarts kan ik niet bereiken op de meest onmogelijke momenten, dan moet ik bellen naar de 'dierenarts van wacht'. die is een volslagen vreemde (al was hij wel ontzettend vriendelijk!) en ik weet zelfs niet of ik hem nu nog kan bellen. ik rij morgen vroeg meteen naar ginder (ze gaan open om 8u, dus ik zal voor de deur staan!!!!!)

Bekijk berichtchanatas, op 11 november 2013 - 22:08, zei:

Ahh dan zal de verhuizing misschien wel even uitgesteld moeten worden. Vind het wel vreemd dat de DA niet even gebelt heeft. Ik weet niet hoe het bij een normale DA gaat hoor, 2 van mijn katten hebben beide 2 nachten door gebracht in een dierenziekenhuis en hun belde regelmatig met updates, en naderhand toen ze thuis waren belde ze 2 dagen erna ofzo ook nog om te horen hoe het ging met ze (lagen niet beide tegelijkertijd in het ziekenhuis hoor), vond ik wel echt heel netjes van hun. Maja hun zijn 24 uur per dag aanwezig en beschikbaar...bij een normale DA kun je vaak maar tot 6/7 uur terecht en is er soms niemand savonds volgens mij... (weet niet precies hoe dat gaat daar, omdat ik het nog niet heb meegemaakt). Kun je misschien zelf eens bellen? En anders morgenochtend vroeg meteen bellen.
dat zal iets typisch 'Nederlands' zijn, zeker? ik kan me niet voorstellen dat ze dat hier ook zouden doen, of ik ben alleszins nog nooit zo'n dierenarts tegengekomen