Spring naar inhoud

- - - - -

Hoeveel katjes

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 12 november 2013 - 10:02

Best mede KS'ers

ik heb een vraagje
als je op een duplex appartement woont en je hebt zo ongeveer 100vierkantemeter ruimte
hoeveel is de max van katjes die je daarop kan houden?
is twee genoeg, of zou 3 nog wel kunnen?

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 12 november 2013 - 10:11

Anneleen Bru van Felinova zegt: maximum = evenveel katjes als er afsluitbare ruimtes zijn waar ze katten binnen kunnen...
Bij ons klopt dit ook niet want ze we hebben in principe 3 afsluitbare ruimtes (4 als je de open keuken ook ziet als "afsluitbaar") en we hebben 5 katten :)

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 12 november 2013 - 10:13

oei ik  laat al mijn deuren wel open :p
maar heb een berging, leefruimte/open keuken, badkamer, en 2 slaapkamers, telt de hal ook mee :p
6 dan :-) LOL

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 12 november 2013 - 10:16

kunnen de katten in alle kamers?

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 12 november 2013 - 10:18

Jep

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 12 november 2013 - 10:22

ik zou de hal niet meetellen en het toilet ook niet ;):d in theorie dan 5 hé ;):d

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 12 november 2013 - 10:22

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat de katten zich alleen kunnen terugtrekken als ze daar behoefte aan hebben. Je kan zonder veel moeite hier en daar een bedje(s) aan de muur hangen bv. Ik zie dat hier ook in onze berging, dat de bedjes aan de muur intensief gebruikt worden. Niet enkel om op te spelen, maar ook om op te slapen. Soms liggen ze met 3 bijeen in de zetel, soms ligt er eentje op de ton, eentje in de berging en eentje in de krabpaal, allemaal een eindje van mekaar...
Geplaatste afbeelding

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 12 november 2013 - 10:25

haha da lijkt met toch een beetje veel .... maar hoe meer ge hier op die forum's zit en op de site van kattenopvangwaasland , hoe meer ge geneigd zijt om er nog eentje bij te nemen.... weet alleen nog niet of Elin dat wel tof zou vinden, die vond mijn opvangertjes ook helemaal niet leuk en was enorm boos op mij ..

Ah dat ga ik ook eens proberen , slaapplekje in de Berging creeren ... op een van de plankjes :d
mijn bed wordt overdag intensief gebruikt door de oudste, Finn die ligt gewoon overal, zetel, paal, mandje , mat soms zelfs op de stenen vloer (wat ik soms wat raar vind)

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#9 Geplaatst 12 november 2013 - 10:39

Goh, kan me niet echt de grote voorstellen eigenlijk (ben ik slecht in)
Mijn schoonouders wonen op een 3 slaapkamers appartement en ze hebben 4 katjes.
1tje zit in een kamer apart 24/24 (open vliegenraamdeur zodat ze alles kan zien en horen zonder in contact te komen met de andere katten want daar krijgt ze stress van)
En de andere 3 hebben vrije loop in het hele appartement op de badkamer en de wc na.
Gaat perfect maarja zoals ik al zei ik kan niet goed de grote van het aangegeven app. inschatten.
Moet je ook zelf een beetje zien vind ik.
Hier zitten we met 12 katjes en zitten we echt wel vol. :)

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 12 november 2013 - 10:40

Wow 12 , das wel héél veel zeg

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 12 november 2013 - 10:40

hangt ervan af of ze met elkaar kunnen opschieten, of als ze elk hun rust en stilte willen hé
hun karakter (zijn ze bv sociaal) en ook hun vaste gewoontes (of leven ze al heel hun leventje alleen met het personeel) speelt een grote rol

hier is mijn oudste kater witje, altijd al een beetje een eenzaat geweest, hij trekt zich graag terug in zijn reismandje in de gang of in zijn mandje op de dressoir (hij zoekt dus liever de stilte en rust op om alleen te zijn of te liggen, is ook de enige die op de hoge kast mag)
dan hebben we gipsy en baloe, die durven soms wel samen op de krabpaal te liggen, elk in een ander mandje/huisje
en als vierde is hier nu Ozzy, hij wilt wel contact, maar is hier nog heel nieuw, dus word nog een beetje gemeden

kzou zeker en vast aanraden voldoende verstop plaatsjes te geven dat ze hun kunnen terug trekken als ze rust willen
hier heb ik vier mandjes in de living verspreid staan, twee reismandjes, en twee zeteltjes met een katdekentje op, en dan ook nog drie krabpalen voor het raam op de tuin
en twee stoelen voor het raam in de keuken, een in het zonnetje en een onder tafel
en een derde reismandje in de nachthall
en soms liggen ze zelfs op mijn zeteltjes aan de eettafel in de living
of vind ik een op het badmatje in de badkamer
of snachts achter het overgordijn op de vensterbank

je mag er niet vanuit gaan dat katten gezelschapsdieren zijn en graag samen leven, spelen of slapen
ze willen op tijd en stond alleen zijn, en hun kunnen terug trekken
ook heb je nooit garantie dat het samen lukt

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 12 november 2013 - 11:58

Ik zie er geen probleem in, zolang je maar met verschillende niveau's werkt, zoals krabpalen, eventueel plankjes aan de muur...
zo maak je je appartement groter voor hen. ;)
Katten zijn idd gezelschapsdieren en hebben veel aan elkaar maar ze willen ook graag eens afzonderlijk liggen of zijn en
dan spelen zo'n verschillende niveau's een grote rol.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 12 november 2013 - 16:43

Kriebelt het weer, Torill? ;)

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 12 november 2013 - 16:54

Al die schattige kitten foto's doen daar geen goed aan hé :) :d