Spring naar inhoud

- - - - -

poezeltjes in de slaapkamer

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
Carolientjee
Carolientjee
  • 133 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 12 november 2013 - 16:44

Wie van jullie laat de poezen 's nachts bij jullie slapen??
Wij doen dit nu sinds enkele dagen.
In het begin was dit echt een ramp... we konden ons niet bewegen in bed of ze sprongen gelijk gekken op ons.
(voor te spelen natuurlijk he)
Nu, enkele dagen later gaat het al een beetje beter. Maar ik (mijn vriend dus niet... dat is een goede slaper) word dus iedere nacht enkele keren wakker geknort, wakker gelikt en wakker "besprongen".

Heeft iemand tips hoe we ze rustiger kunnen krijgen op de slaapkamer ??
Of is dit gewoon afwachten en worden ze na een tijdje vanzelf rustiger omdat ze het dan niet meer speciaal vinden om op de slaapkamer te komen ??

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 12 november 2013 - 16:47

Die van ons slapen bij ons in de slaapkamer, maar maken ons toch idd wel eens wakker.

Op zich vind ik dat nog niet zo erg, maar de laatste dagen vinden ze het geweldig om de deuren dicht te duwen en dan daar mee te gaan 'klatsen' en miauwen omdat ze niet meer uit de kamer kunnen.

Maar voor de rest worden alle ongemakken bedekt 'met de mantel der liefde' :louche:

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 12 november 2013 - 16:51

Misschien kan je vlak voor het slapen gaan nog even goed met hen spelen zodat ze wat uitgeput zijn?
Zo vallen ze misschien sneller in slaap en hebben jullie iets meer rust ;)

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 12 november 2013 - 17:44

Ik denk dat elk katje een lichte slaper wel eens wekt zo nu en dan. Ons Babette die op bed slaapt, kan zo hard ronken, dat ik het niet enkel hoor maar door de matras voel trillen  :lachen:    En als ze het bed verlaat om wat te gaan eten, dan volgt er bij terugkomst eerst een paar minuutjes "happy feet"  (dabben met de voorpootjes) en dan een uitgebreide wasbeurt. En ja, ik word daar ook wel wakker van, maar toch wegen de momenten dat ik van haar geniet op bed, zwaarder door...
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#5 Geplaatst 12 november 2013 - 17:48

Bekijk berichtsnoopy, op 12 november 2013 - 17:44, zei:

Ik denk dat elk katje een lichte slaper wel eens wekt zo nu en dan. Ons Babette die op bed slaapt, kan zo hard ronken, dat ik het niet enkel hoor maar door de matras voel trillen  :lachen:    En als ze het bed verlaat om wat te gaan eten, dan volgt er bij terugkomst eerst een paar minuutjes "happy feet"  (dabben met de voorpootjes) en dan een uitgebreide wasbeurt. En ja, ik word daar ook wel wakker van, maar toch wegen de momenten dat ik van haar geniet op bed, zwaarder door...
Een massage matras :lachen:
hier worden we ook regelmatig wakker gemaakt door cloe, soms vermoeiend maar dat moet je er bij nemen, en anders niet op de slaapkamer laten vrees ik

Geplaatste afbeelding

Cinn
Cinn
  • 575 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 12 november 2013 - 17:48

hahahahaha, Snoopy!!! Jij hebt een gratis trilfunctie op bed!!! hahahaha
Gigi slaapt meestal ook op bed, opgekruld tegen mij. Maar omdat ik zo een wroeter ben, denk ik dat ze meer last heeft van mij dan ik van haar lol.
I came, I purred, I conquered

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 12 november 2013 - 17:54

De mijne mogen ook op de slaapkamer.
Voor ik verhuisd was, sliep Luna ook bij mij, maar sinds de verhuis eigenlijk niet meer. Ze komt wel altijd midden in de nacht een knuffeltje halen. Voor de rest heb ik haar redelijk goed getraind :d. Vroeger liep ze te miauwen, of krabde ze aan de kasten, of deed ze schuiven open etc. Ik zorg dat ze door voerpuzzels genoeg te doen heeft overdag, speel er s avonds nog mee en dan het negatieve gedrag negeren (al heb ikhaar ook een paar keer buiten de slaapkamer gezet met de deur dicht) en dan aan het goeie gedrag overdreven veel aandacht geven.
Ze doet het nog zenne, als ze zich verveelt, maar het komt een stuk minder voor.

En Voodoo en ik slapen al zo lang samen (klinkt mss beetje vreemd :) ), dat we helemaal op elkaar zijn ingesteld. Soms slaapt ze in haar mandje naast mijn kussen, maar vaak gewoon op het dekbed, op of tussen mijn benen. Als ik mij wil omdraaien, trek ik automatisch eerst mijn benen in, draai dan, en dan strek ik ze weer met haar ertussenin :d. En in t midden van de nacht komt ze me soms ff wakker maken omdat ze mee onder het dekbed wil. Dan ligt ze naast mij, lijfje onder het dekbed, kopje erbovenuit. Om van te smelten.

Ik zou ze iig niet kunnen missen in de slaapkamer, en t is maar te hopen dat mijn toekomstig lief daar geen problemen mee heeft! :d
Those who don't believe in magic, will never find it

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 12 november 2013 - 18:00

Hier lopen ze ook de kamers rond. Als je 's nachts wakker wordt dan is het een gok wie er bij je ligt. Maar ik vind het zalig om in slaap te vallen met het spingeluid van de één of ander.

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 12 november 2013 - 18:08

Bekijk berichtCinn, op 12 november 2013 - 17:48, zei:

Gigi slaapt meestal ook op bed, opgekruld tegen mij. Maar omdat ik zo een wroeter ben, denk ik dat ze meer last heeft van mij dan ik van haar lol.

:lachen:
ik denk dat ook altijd met Bubbels,
zij komt altijd tegen mijn buik liggen en de eerste uurtjes staat ze geduldig te wachten tot ik mij heb omgedraaid om dan terug tegen mijn buik aan te liggen, maar tegen dat ik uitgeslapen ben en wakker word, dan ligt Bubbels meestal een heel eind van mij vandaan :oops: dus heeft ze het op een gegeven moment gewoon opgegeven denk ik :Ooops:

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 12 november 2013 - 19:26

Vind het ook zalig een spinnertje dicht bij ons in bed eigenlijk liggen er 3 spinnertjes en wij.....wij passen ons aan :lachen:
Ik ben wel een slechte slaper en tob heel veel maar dan speel ik heel stilletjes met hun dat verzet mijn lelijke gedachten ! :hart: het ontspant me.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 12 november 2013 - 19:31

Bekijk berichtfieke0509, op 12 november 2013 - 16:47, zei:

Die van ons slapen bij ons in de slaapkamer, maar maken ons toch idd wel eens wakker.

Op zich vind ik dat nog niet zo erg, maar de laatste dagen vinden ze het geweldig om de deuren dicht te duwen en dan daar mee te gaan 'klatsen' en miauwen omdat ze niet meer uit de kamer kunnen.

Maar voor de rest worden alle ongemakken bedekt 'met de mantel der liefde' :louche:

Wij hebben deurstoppen staan (zo van die 'losse' , geen in de grond). Zo kan de deur niet dichtvallen.

Ik voel me rustig als er een kat bij mij ligt. Als kitten zijnde hebben we ze wel moeten 'trainen', maar nu komen ze op bed liggen en slapen. Oke, eerst wat knuffelen, soms 'ploffen' ze op de meest onaangename plaatsen (en met een 7kg wegende kater kan dat pijnlijk zijn), dan dabben ze weer,.... maar over het algemeen slapen ze dan.
Manlief durft zich dan niet te veroeren, hahaha. Ik wel hoor. Die herleggen zich wel.
Vind dat zooooooooooo gezellig....

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 12 november 2013 - 19:54

Ik heb ook deurstoppen staan (deze: http://www.artikelzo...deurstopper.jpg) maar Bailey vind het 's ochtends leuk om juist de deur er tegen te duwen & terug open & weer *boenk* :louche:

Mijn poes slaapt niet bij mij in bed, maar wel in de buurt (op een doos, in m'n dressing, op haar krabton, op het nachttafeltje, ...). Vannacht om 1u wakker geworden en ze was er niet, dus ben ik maar opgestaan om haar op de frigo te vinden (en haar dan een zoentje gegeven :love4: ). Ze maakt me wel iedere ochtend wakker, dus zelf heb ik geen tips :p

Bewerkt door Sedes, 12 november 2013 - 19:55.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 12 november 2013 - 20:11

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 12 november 2013 - 19:31, zei:

Ik voel me rustig als er een kat bij mij ligt.
Dat heb ik dus vreemd genoeg ook.

Bij mij slaapt enkel fluffy soms bij mij. Zij slaapt al sinds ze klein was bij mij en die heeft nooit van die streken gehad. Finn en Loki mogen niet om de zelfde reden als jullie zeggen. Ze springen en crossen over het bed. Niet alleen irritant maar ook gevaarlijk want kheb er al eens een naar mn hoofd gekregen tijdens hun speelvechten.

Bewerkt door Eibhlin, 12 november 2013 - 20:12.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 12 november 2013 - 20:15

Bekijk berichtSedes, op 12 november 2013 - 19:54, zei:

Ik heb ook deurstoppen staan (deze: http://www.artikelzo...deurstopper.jpg) maar Bailey vind het 's ochtends leuk om juist de deur er tegen te duwen & terug open & weer *boenk* :louche:

Mijn poes slaapt niet bij mij in bed, maar wel in de buurt (op een doos, in m'n dressing, op haar krabton, op het nachttafeltje, ...). Vannacht om 1u wakker geworden en ze was er niet, dus ben ik maar opgestaan om haar op de frigo te vinden (en haar dan een zoentje gegeven :love4: ). Ze maakt me wel iedere ochtend wakker, dus zelf heb ik geen tips :p

Ik heb er ook zo'n ongeveer, maar dan van den Aldi, hahahaha. Wij gebruiken die ook in de zomer om deuren en ramen tegen elkaar open te zetten. We hebben er toen verschillende gekocht :-).

Bekijk berichtEibhlin, op 12 november 2013 - 20:11, zei:

Dat heb ik dus vreemd genoeg ook.

Bij mij slaapt enkel fluffy soms bij mij. Zij slaapt al sinds ze klein was bij mij en die heeft nooit van die streken gehad. Finn en Loki mogen niet om de zelfde reden als jullie zeggen. Ze springen en crossen over het bed. Niet alleen irritant maar ook gevaarlijk want kheb er al eens een naar mn hoofd gekregen tijdens hun speelvechten.

Beter dan een slaappilleke :-).

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 12 november 2013 - 20:19

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 12 november 2013 - 20:15, zei:

Ik heb er ook zo'n ongeveer, maar dan van den Aldi, hahahaha. Wij gebruiken die ook in de zomer om deuren en ramen tegen elkaar open te zetten. We hebben er toen verschillende gekocht :-).

Die van mij wegen 1 kg en zijn wel design é :lachen: :p

(Ik wou gewoon een mooie deurstop & dat waren de enigste die ik toen vond ;) )

Bewerkt door Sedes, 12 november 2013 - 20:20.