Spring naar inhoud

- - - - -

poezeltjes in de slaapkamer

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 12 november 2013 - 20:40

Bekijk berichtSedes, op 12 november 2013 - 20:19, zei:

Die van mij wegen 1 kg en zijn wel design é :lachen: :p

(Ik wou gewoon een mooie deurstop & dat waren de enigste die ik toen vond ;) )

:goofy: :lachen:

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 12 november 2013 - 20:57

hier mogen ze niet mee op de slaapkamer, de kleinste soms als poker niet thuis is..
maar als poker thuis is gaat de deur toe want ik weet niet waarom maar das de enige plek waar zij in huis doet...

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 12 november 2013 - 21:13

Balou slaapt snachts altijd bij me. Als ik in bed ga liggen krijpt ze vaak tegen me aan onder de dekens, maar aangezien ik vrij beweegelijk ben is ze al snel weer vertrokken onder de dekens en dan gaat ze meestal tussen me benen liggen (klinkt heel gek haha...) of als ik op mn zij lig precies in in het hoekje bij mn knieen. Ze zal vast snachts regelmatig zich verplaatsen, aangezien ik me regelmatig beweeg.
Ik slaap vaak ook licht, dus ik hoor meestal wel als ze gaat eten (eetbakje staat in de slaapkamer, ivm met de fretjes) of als ze naar buiten gaat, en soms heeft ze sochtends een gekke bui en rent ze over me heen en zet ze haar nageltjes in mn bed om lekker te krabben.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 12 november 2013 - 21:14

Heb er geluk mee, ze maken me niet wakker. Enkel de laatste dagen Tijger dus wel (zie topic blaasontsteking).

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 12 november 2013 - 21:31

Hier mogen ze er niet bij, ik ben een hele slechte slaper en heb zelden een goede nachtrust. Soms zou ik het wel zalig vinden, maar ik vrees dat ik een echt wrak ga worden als ze er bij mogen.

Carolientjee
Carolientjee
  • 133 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 12 november 2013 - 22:20

ja ik ben ook ene hele slechte slaper...
Maar aangezien ze heel erg lawaaierig waren toen de deur nog dicht was... (echt miauwen alsof iemand ze aan het slachten was, tegen de deur opspringen,...)
zei de gedragstherapeute (mijn 2 katten hebben dus een aandachtsprobleem) dat we moesten proberen met de slaapkamerdeur open te slapen, kijken of ze dan nog zo lawaaierig waren 's nachts.
Lawaai maken doen ze niet meer... af en toe eens een klein miauwtje van Aiki maar dat is nu eenmaal een "praat"-kat.
Maar ze vinden het wel leuk om het lawaaierigste speelgoed mee te pakken naar onze kamer en zo van die dingen allemaal...
Gekke beestjes die 2 hier... :d

Nu, ze zijn nog maar 7 maanden, dus de therapeute zei ook van ja, ze zitten in hun puberteit dus dit is een hele zware periode voor de baasjes... Hihi ik kan erover meepraten...
Op hoop van zegen zijn ze over een paar maanden al een stuk rustiger ;)

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 12 november 2013 - 22:29

Ja ze zijn nog kitten he, dus opzich wel logisch dat ze snachts lawaai maken, zeker als ze met zn 2e zijn. Misschien het lawaaierige speelgoed snachts weghalen? Ik had dat met mn fretjes, had ik zo;n irritant geluidspeelgoedje in hun kooi liggen, nou werd daar echt knettergek van snachts haha, dus dat ligt ook niet meer in hun kooi.
Balou zou ook gaan krabben aan de deur als ze er niet in kan snachts, dus vandaar dat de deur altijd open is (tenzij de fretten vervelend beginnen te doen, dan gaat ie wel dicht...maja dan kan ze via mn slaapkamer raam nog naar buiten).
Na verloop van tijd zullen ze wel rustiger worden snachts hoor, ze passen hun ritme gewoon aan jou aan...tenminste is hier altijd het geval geweest. En ja af en toe zullen ze je wel ff wakker houden, maja dat zijn katten he haha...
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#23 Geplaatst 12 november 2013 - 22:57

Bij ons mochten ze niet in de slaapkamer, vooral om hygiënische redenen. Wanneer we Juleke in huis namen, en die nog binnen moest blijven terwijl Yvonne en Yvette mochten buitenspelen, mocht die 's ochtends wel eens op bed komen liggen. Nadat Juleke en aantal maanden nadien Yvette gestorven was bleef Yvonne alleen achter. We hadden de indruk dat die treurde en die is vanaf dan altijd bij ons op bed komen liggen. Yvonne wou nooit onder een dekentje liggen, maar nu het kouder geworden is slaapt hij tussen ons in, op het dekbed maar onder zijn eigen mini-dekbed en die ligt daar te genieten, niet te doen. Ik vind het heel rustgevend om dat gespin te horen en dat lieve snoetje te zien liggen tussen ons, maar af en toe zit hij ons 's ochtends vroeg (vooral in het weekend :trance: ) wakker te maken door op ons te springen en te komen kneden. En ja, het is niet altijd handig natuurlijk... We liggen soms ook heel ongemakkelijk, gewoon om ons poezelke niet te storen :gek:
En eerlijk gezegd... ik mag er niet aan denken, aan de dag dat we ook Yvonneke moeten afgeven, ik denk dat ik dan slapeloze nachten zal tegemoet gaan. We waren onlangs een nachtje weg en lagen daar in dat vreemde bed te zeggen tegen mekaar dat we ons poezelke tussen ons misten.
Wanneer ik nog thuis woonde sliep onze hond altijd aan mijn voeteneind, ik was zo gewoon om te slapen met weinig ruimte voor mijn benen. Wanneer we ons hondje moesten laten inslapen kon ik gewoon niet in bed liggen, die leegte, letterlijk en figuurlijk, was ondraaglijk op dat moment.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 12 november 2013 - 23:12

Vind het zo grappig om te lezen dat we ons aanpassen aan hoe de poezen liggen op bed en daar rekening mee houden. Ik dacht dat ik gek was dat ik dat deed...maar ik probeer me als Balou bij me ligt ook zo min mogelijk te bewegen, en als ik naar bed ga en ze ligt op mijn kant, ja dan ga ik gewoon aan de andere kant liggen...en als ze precies in het midden ligt, waardoor ik te weinig deken over me heen heb, dan probeer ik heel voorzichtig wat meer deken over me heen te trekken zodat ze niet opstaat en wegloopt (lukt niet altijd). Zo zie je maar weer wie de baas in huis is he (doe ik uiteraard zelf:P).
Maar ik vind het zalig dat Balou bij me slaapt. Vroeger lag Taco altijd bij me, en Balou nooit..omdat Taco er lag..sinds Taco overleden is heeft Balou zijn plekje ingenomen, en daar ben ik echt heel blij mee...

Ik weet nog wel dat ik een jaar geleden ofzo bij mn broer sliep op de bank (klein huis en ze hadden net een kindje, dus geen extra slaapkamer over), en hun kat mocht niet in de woonkamer om 1 of andere reden(bang dat die kat spullen kapot maakte ofzo)...maja ze stond savonds voor de woonkamer deur te miauwen, en ja ik vond dat dan weer zielig...heb ik toch stiekem de deur opgezet en is ze bij me komen slapen...heerlijk toch. Sochtends natuurlijk niet op tijd wakker om te zorgen dat mn broer er niet achter kwam...maja gelukkig vonden ze het niet erg.
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#25 Geplaatst 12 november 2013 - 23:14

Hier maakt één van de twee mij ook vaak wakker, maar ik slaap tegenwoordig slechter zonder dan met poezels in de slaapkamer.

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 13 november 2013 - 00:39

Hier staan 's nachts alle deuren open.  Minneke gaat sowieso met mij mee naar boven als ik ga slapen en komt gezellig bij mij liggen.  En de drie andere katten komen en gaan op ons bed maar daar word ik zelden wakker van.  Elke ochtend als we wakker worden, ligt er wel een andere kat of meerdere katten bij ons.
Ik kan er heel erg van genieten dat ze bij me slapen, ik word daar ook direct rustig van. I love it !  :loveshower:
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#27 Geplaatst 13 november 2013 - 01:29

hier slapen ze alle 4 bij mij, ik slaap heel slecht sowieso maar soms is dat nog slechter doordat de poezels erbij liggen, als ze het in hunne kop krijgen om op mijn hoofd te gaan zitten of daar op te staan trappelen dan ben ik natuurlijk wakker, of er begint er eentje te mekkeren voor aandacht omdat hij/zij geen zin meer heeft om te slapen of er komt er eentje aangedraafd met een lawaaierige ritselbal...
Maar meestal zijn ze toch wel braaf nu en willen ze ook gewoon meeslapen en hebben zij dan last van mij en mijn slecht slapen :lachen:  omdat ze heel graag onder t dekbed kruipen en tegen mij aanliggen en als ik dan wakker word en moet opstaan om wat rond te lopen (als ik teveel pijn heb) of als ik naar toilet moet tja, dan zijn zij natuurlijk ook wakker en wie dan achteraan tegen mijn benen ligt moet dan ook opstaan zodat ik toch vanonder t dekbed geraak...
Ik doe gewoon geen oog dicht als de poezels niet bij mij liggen, ik zou niet meer zonder kunnen als ik ga slapen
Ik vind dat het allerleukste moment van de dag, als ze al spinnend en knorrend bij mij onder t dekbed schuiven en zich dan lekker dicht tegen mij aanvlijen, ik geniet daar heel hard van van die momenten
En s morgens wakker worden en dan zo vier slaapkoppen vanonder t dekbed zien komen maakt mijn dag direct helemaal goed
Geplaatste afbeelding

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 13 november 2013 - 08:37

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 12 november 2013 - 19:31, zei:

Wij hebben deurstoppen staan (zo van die 'losse' , geen in de grond). Zo kan de deur niet dichtvallen.

Wij nu ook, maar k moet zwaardere gaan halen want die kerels he :louche:

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 13 november 2013 - 09:08

De afgelopen 2 ochtenden heeft m'n kat m'n haar beginnen te wassen :gek:
En daarna zit ze erop :louche:

Carolientjee
Carolientjee
  • 133 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 13 november 2013 - 12:20

joepie joepie joepie!! vannacht helemaal niet wakker gemaakt door de poezeltjes!!!
:jump: :jump: :jump:
Ik heb aiki zijn tutterjasje (mijn badjas) naast mijn kopkussen gelegd en die heeft daar de hele nacht lekker op geslapen!!
Noodles heeft onder op de krabpaal geslapen en kwam pas deze morgen om 8u een propje zilverpapier brengen om te spelen!!
Zalig gewoon!! :love: :love: :love: :love: :love: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: