Spring naar inhoud

- - - - -

Wit katje met grijze vlekjes gevonden - regio Kessel-Lo

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Flixxi
Flixxi
  • 95 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 12 november 2013 - 22:40

Gisterenavond kwam dit heel lief katje aankloppen bij een vriendin van me. Ze hebben al wat rondgehoord bij de buren, maar tot nu toe nog geen baasje gevonden. Ze hebben haar onderdak gegeven in hun tuintje en wat eten, maar sinds gisteren heeft ze alle voedsel geweigerd. We proberen er alles aan om ze wat te laten eten, maar de grote vrees is dat het een ziek katje is...
Graag hadden we snel de eigenaar gevonden! Ze krijgt momenteel alle zorgen die ze nodig heeft, maar door een allergie kan ze niet binnen verzorgd worden. Morgen ga ik met haar langs de dierenarts om te zien wat er scheelt en om haar te checken op een chip, fingers crossed! Ze is blijkbaar echt heel lief en tam, ze ligt het liefste in de bloembakken :)

Indien iemand nog tips heeft, alle info is welkom! :)
Alvast bedankt,
Evelyne

Poesje gevonden.jpg

Flixxi
Flixxi
  • 95 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 12 november 2013 - 22:56

Update: ondertussen heeft ze toch enkele brokjes gegeten en huppelt ze weer rond! Misschien is ze gedumpt geweest en was ze nog niet helemaal op haar gemak?

Kent iemand een kattenopvang in regio Leuven waar we met haar terecht zouden kunnen?

Bewerkt door Flixxi, 12 november 2013 - 22:57.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 12 november 2013 - 23:02

Wat is ze mooi!!! :lol2: :love: :love: :love: :love:

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 13 november 2013 - 07:16

Welke kant van Leuven ben je?

Sites die nuttig kunnen zijn: gevondenenvermistehuisdieren.be, Binnenbeest, kiavu, kapaza en 2dehands en andere zoekertjessites. Contacteer steeds de asielen uit de regio. Verder kan je het ook op Facebook zetten met de vraag om te delen en ook een flyer maken die je kan ophangen in buurtwinkels, supermarkten, dierenspeciaalzaken en bij dierenartsen van de streek waar ze gevonden is.
Als de eigenaars er actief naar op zoek zijn, zullen ze ook al deze media afschuimen om een spoor van hun schat terug te vinden.

Hopelijk is ze gechipt, hoewel dat spijtig genoeg nog steeds niet echt ingeburgerd is :8

Een opvang in Leuven ken ik niet, maar misschien kan je eens contact opnemen met Zwerfkat in Nood?
Die werken ook met opvanggezinnen en misschien hebben ze er regio Leuven?
http://www.zwerfkat....dex.php?DocID=9

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#5 Geplaatst 13 november 2013 - 07:24

Een heel mooi katje hoor!

Flixxi
Flixxi
  • 95 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 13 november 2013 - 13:35

Dankjewel voor de tips, Sabine!
Ik ben haar foto aan het delen op alle sites, hopelijk zoeken de baasjes haar! Ik heb ook net een berichtje gestuurd naar Zwerfkat in Nood, wie weet hebben zij een leuk opvanggezin voor haar in de buurt! (toch liever dat dan een asiel he...)
Facebook, foto's ophangen, dierenartsen gecontacteerd hebben we al gedaan. Het katje is komen aanlopen in de Gemeentestraat in Kessel-Lo. Ik hoop met heel mijn hart dat mensen haar missen en dat ze niet gedumpt is geweest in het provinciaal domein...
Ze had geen halsbandje aan, kan ik haar gewoon meenemen naar mijn eigen dierenarts om haar te controleren op een chip? Geplaatste afbeelding