Spring naar inhoud

- - - - -

Poezenoppas

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 13 november 2013 - 10:36

Sinds gister is er een nieuwkomertje. Een 15 weken oude kitten. Tot hier toe loopt alles redelijk goed. Wel nog geblaas en gegrom maar valt mee. Met de kater heeft ze al gespeeld en die grommen nog nauwelijks naar elkaar.
Nu ben ik thuis tem zondag. Maandag moet ik opnieuw werken en dit voor 3 d waarna ik opnieuw 2 d thuis ben. Ik heb geen partner dus moet alles zelf regelen.
Nu overweeg ik om volgende week dagelijks een kattenoppas te laten komen. Die komt dan uurtje langs om te kijken hoe het gaat. Ze zitten 6,5 uur alleen.
Nu vraag ik me echter af of dit meer stress teweeg zal brengen want het is iemand die ze niet kennen??

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 13 november 2013 - 10:43

hier komt er nooit een kattenoppas voor 6uurkes hoor. wij zijn meestal 9 uur van huis weg voor't werk..

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#3 Geplaatst 13 november 2013 - 11:10

Jacob, waarom zou je dat doen? ik ga ervan uit dat je elke avond naar huis komt? Als je katten 's morgens en 's avonds eten en aandacht krijgen, is dat toch prima?

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 13 november 2013 - 11:24

Ik zou het enkel mijn eerste 3 werkdagen doen omdat die kleine er pas is. Mss wat voorbarig want er kan uiteraard tegen maandag veel veranderen

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 13 november 2013 - 12:39

het blazen en grommen naar elkaar is normaal he!
ze leren elkaar nog maar pas kennen
zolang er geen haren in de lucht vliegen bij een serieus gevecht is er in mijn ogen geen probleem
beetje bij beetje gaan ze het nieuwe indringertje wel leren kennen en aanvaarden

ik zou wel maken dat het meeste "breekbare" en "dierbare" weg gestopt zit, en maken dat ze geen ongelukken kunnen doen, want kittens kruipen nog overal in en op
en ze genoeg speeltjes geven om zich bezig te houden

maar anders zou ik ze gewoon hun gang laten gaan, en ze laten wennen aan elkaar en aan jouw werkritme, zonder tussendoor een vreemde oppas te laten komen checken
het is tenslotte nog vier dagen eer je terug moet gaan werken op maandag hé
als je er echt niet gerust in bent, kan je ze dan niet in een aparte ruimte laten, tot je terug thuis bent?

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 13 november 2013 - 13:34

Een aparte ruimte is idd optie. Dan zet ik kitten in slaapkamer en zet er kattenbak. Mandjes en dergelijke liggen er al.
Een vreemd is idd opnieuw stress he.
Mijn kostbare en breekbare spullen staan reeds in de kast :)