Spring naar inhoud

- - - - -

waar peewee bakken kopen?

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 13 november 2013 - 19:28

ik zal er dan eens eentje bestellen bij het witte huis.

We gebruiken hier gewone houtpellets en we zijn daar heel tevreden over. Nu moet ik wel zeggen dat de bakken iedere 10 dagen volledig worden geleegd, dus alle korrels er uit en nieuwe er in.

@Evy: ik ga voor de echte peeweebak omdat die toch nog een stuk goedkoper is dan die van jou  nl 33 tegenover 49 euro en dat is toch nog een groot prijsverschil hé. Wij gebruiken hier trouwens allemaal bakken zonder deksel, omdat je dan direct ziet wat er in zit en het vlugger eruit kan halen dan ;)

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 13 november 2013 - 19:30

Houtpellets gelijk ze in de colruyt verkopen? kunde da als kattebakvulsel gebruiken?

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#18 Geplaatst 13 november 2013 - 19:33

Bekijk berichtJoske123, op 13 november 2013 - 19:28, zei:

ik zal er dan eens eentje bestellen bij het witte huis.

We gebruiken hier gewone houtpellets en we zijn daar heel tevreden over. Nu moet ik wel zeggen dat de bakken iedere 10 dagen volledig worden geleegd, dus alle korrels er uit en nieuwe er in.

@Evy: ik ga voor de echte peeweebak omdat die toch nog een stuk goedkoper is dan die van jou  nl 33 tegenover 49 euro en dat is toch nog een groot prijsverschil hé. Wij gebruiken hier trouwens allemaal bakken zonder deksel, omdat je dan direct ziet wat er in zit en het vlugger eruit kan halen dan ;)

't Is ook niet de bedoeling dat je er 49 € voor betaald he ;)
Ik heb ze staan, dus 4 € voor kiala is goed genoeg.

Bekijk berichtTvef, op 13 november 2013 - 18:17, zei:

als ge hem kunt missen mag je er eentje voor mij opzij zetten :p
Oké
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#19 Geplaatst 13 november 2013 - 19:33

hier worden ook 2 peewee bakken gebruikt, baasjes en katjes zijn tevreden :rolleyes:

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 13 november 2013 - 19:35

Bekijk berichtEvyke81, op 13 november 2013 - 19:33, zei:

't Is ook niet de bedoeling dat je er 49 € voor betaald he ;)
Ik heb ze staan, dus 4 € voor kiala is goed genoeg.

Oké

ik ga wel een donatie doen dan voor den kattenopvang :d, krijgt ge dat nog in uwen auto de 15de Evy?

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#21 Geplaatst 13 november 2013 - 19:36

Bekijk berichtTvef, op 13 november 2013 - 19:35, zei:

ik ga wel een donatie doen dan voor den kattenopvang :d, krijgt ge dat nog in uwen auto de 15de Evy?
Komde gij naar de vergadering de 24e november?
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#22 Geplaatst 13 november 2013 - 19:36

Bekijk berichtTvef, op 13 november 2013 - 19:30, zei:

Houtpellets gelijk ze in de colruyt verkopen? kunde da als kattebakvulsel gebruiken?

Ja dat kan maar klonterd niet en wordt een vieze brij na een tijdje die gaat stinken. Je moet ook alles wegkappen heel regelmatig vindt dat dan toch zo zuinig niet.

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 13 november 2013 - 19:40

Bekijk berichtEvyke81, op 13 november 2013 - 19:36, zei:

Komde gij naar de vergadering de 24e november?
  oei precies ni genoeg gelezen, de vergadering voor 2feb? ja daar kan ik wel proberen zijn …(kgaan is zien op fb)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#24 Geplaatst 13 november 2013 - 19:55

@Tvef  ja hoor die pellets die je overal kunt kopen. Je kunt het op twee manieren doen. Nl een grote zeef gebruiken en dan de korrels en het "zaagsel" van elkaar scheiden. Of, en zo heb ik enkele bakken in huis staan, 2 identieke goedkope bakken en je boort in de ene allemaal gaatjes, die bak zet je dan in de onderste met een paar blokjes hout of zo tussen. Dan iedere dag een keer goed schudden, het zaagsel valt er door en het blijft propere korrels behouden. En het stinkt helemaal niet hoor ;)

@ Evy: ik stuur je een pb

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#25 Geplaatst 14 november 2013 - 10:31

Bekijk berichtJo, op 13 november 2013 - 17:52, zei:

Ik heb er mijn twijfels bij...
Je moet vrij weinig korrels gebruiken in die bak. Maar het natuurlijk gedrag van katten is om hun uitwerpsels zeer goed onder te graven en dit kan met dit product niet echt.

Al moet ik zeggen dat Snickers en Caramel het ook gebruikte bij de Cattery en die mensen waren er zeer tevreden van. Hier deden ze het meteen in hun bakje.

Jawel hoor, ze kunnen het wel ondergraven, wij hebben ook peewee staan en ze hebben daar helemaal geen probleem mee (ik doe er wel wat meer korrels in dan noodzakelijk maar in t begin deed ik het zoals het zou moeten en dan was dat ook geen probleem)

wij kopen de bakken en de korrels bij http://www.specialca...eeWee-Kattenbak
Daar verkopen ze startpakketten waarbij je dan niet alleen de bak koopt maar ook een zak korrels erbij krijgt en een schepje dacht ik en je komt goedkoper uit dan dat je ergens anders een bak apart koopt en korrels apart koopt, wij hebben in t begin zo twee of drie startpakketten gekocht en waren daar heel tevreden over.
Het is een bedrijf uit Nederland maar ze geven ook in België heel goeie service
Als je je korrels besteld krijg je korting al naargelang de hoeveelheid die je koopt, vanaf drie zakken krijg je korting per zak en hoe meer zakken je koopt hoe meer korting per zak je krijgt.
Wij laten altijd 20 zakken tegelijkertijd leveren (die liggen hier vanboven op een grote kleerkast bij ons uit de weg) en dan is de levering gratis, is om goed 270 euro dan dat je besteld

Bewerkt door lathyrus, 14 november 2013 - 10:31.

Geplaatste afbeelding

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 14 november 2013 - 10:31

En da ruikt niet, en weegt vermoedelijk toch een pak minder ook?

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#27 Geplaatst 14 november 2013 - 11:29

Bekijk berichtTvef, op 14 november 2013 - 10:31, zei:

En da ruikt niet, en weegt vermoedelijk toch een pak minder ook?

Voordeel is dat je het in de compostbak kan gooien. Maar het weegt ook wel een groot stuk minder dan de gewone korrels. Er zijn veel mensen die het niet vertrouwen, maar probeer eens in een gewone bak. Het is natuurlijk nog niet hetzelfde als een bak met gaten waar het "zaagsel" door valt, maar het geeft je al een idee.

De echte peewee korrels kosten 14 euro per zak van 9 kg (als je ze per 10 zakken koopt). Als je dat vergelijkt met houtpellets dan is dat gemiddeld zo'n 30 cent / kg, dus komt dat op ongeveer 3 euro/ 9 kg. De echte mogen dan al een stuk beter zijn voor die prijs vind ik. Ik ben tevreden met degene die ik heb ;)

Ik vind niet dat die ruiken, maar om nu echt te geloven dat zo'n zak van 9 kg 4 maanden zal meegaan, zonder te verversen? Dat kan ik maar moeilijk geloven hoor.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#28 Geplaatst 14 november 2013 - 14:47

ik vind de echte inderdaad een pak beter, ze lijken duur maar als je ne keer uitrekent en de som maakt van wat je anders uitgeeft aan andere goeiekopere kattenbakvulling kom je inderdaad tot de conclusie dat je een pak goedkoper afbent met de peewee korrels uiteindelijk.
Maar iedereen moet voor zichzelf beslissen hé wat ze aanschaffen ;)

als t er niemand met diarree zit dan gaat zo een zak inderdaad zo lang mee voor 1 poezel
als t er iemand met diarree zit dan moet je natuurlijk meer korrels opscheppen om weg te smijten samen met de platte kakjes en dan kom je er niet zo lang mee toe, maar onder normale omstandigheden doet de korrel wat ze er over beweren, vandaar ook dat het uiteindelijk goeiekoper uitkomt dan andere kattenbakvulling

Bewerkt door lathyrus, 14 november 2013 - 14:49.

Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#29 Geplaatst 14 november 2013 - 15:40

Bekijk berichtlathyrus, op 14 november 2013 - 14:47, zei:

ik vind de echte inderdaad een pak beter, ze lijken duur maar als je ne keer uitrekent en de som maakt van wat je anders uitgeeft aan andere goeiekopere kattenbakvulling kom je inderdaad tot de conclusie dat je een pak goedkoper afbent met de peewee korrels uiteindelijk.
Maar iedereen moet voor zichzelf beslissen hé wat ze aanschaffen ;)

als t er niemand met diarree zit dan gaat zo een zak inderdaad zo lang mee voor 1 poezel
als t er iemand met diarree zit dan moet je natuurlijk meer korrels opscheppen om weg te smijten samen met de platte kakjes en dan kom je er niet zo lang mee toe, maar onder normale omstandigheden doet de korrel wat ze er over beweren, vandaar ook dat het uiteindelijk goeiekoper uitkomt dan andere kattenbakvulling

Mijn probleem is dat mijn man zo danig zindelijk is over die kattenbakken dat hij ze alle zoveel tijd uitgiet. Nodig of niet... Ik zal er toch eens moeten op hameren om het toch eens een tijdje langer uit te houden. Ik begrijp dat niet, dat riekt niet, en dat ziet er proper uit, en toch wil hij het altijd maar verversen. Ja, en dan klagen over dat de katten geld kosten hé ;) Venten :gek:

Dus dat gaat dan echt 4 maanden mee? Uiteraard als er diarree in huis is, is dat begrijpelijk dat er meer moet worden uitgehaald en bijgestrooid.

Onlangs waren er hier een deel katjes met diarree. Ik moest dus verschillende kakjes sparen om dan te testen op giardia. Toen ik bij de da aankwam vroeg ze of ze wel degelijk diarree hadden. Alle vocht was zodanig opgeslorpt dat het bijna niet meer te zien was of het nu diarree was of niet ;)

Ik zal hem toch eens alles over peewee laten lezen denk ik, misschien helpt het als het van een ander komt ;)

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 11 december 2013 - 17:24

http://www.kapaza.be...ak-79780226.htm
voor 20euro kunde niet sukkelen om het uit te proberen he Joske123

of deze :
http://www.kapaza.be...ak-79504713.htm
http://www.kapaza.be...ap-79504719.htm

Bewerkt door Kaprice, 11 december 2013 - 17:42.