Spring naar inhoud

- - - - -

De KAT uitlaten :D

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Anathema
Anathema
  • 1.245 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 14 november 2013 - 11:06

Ik doe dat ook soms met Gismo. Hebben geen tuintje of terras maar r is wel een klein voorhofje aan het gebouw. Verder dan onze straat zijn we nog niet geraakt. Met al de honden in het park durf ik niet zo lijkt me.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#17 Geplaatst 14 november 2013 - 11:33

Ik heb het nog geprobeerd met Joe, maar hij had heel veel schrik van zodra we op straat waren. Dus ik ben dan gestopt. Ik zou graag opnieuw proberen op een rustiger ritme (heb het de vorige keer wat overhaast denk ik), maar ik heb schrik dat de straatkatten hem zullen aanvallen :oops:

Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#18 Geplaatst 14 november 2013 - 19:00

Bekijk berichtkate2, op 14 november 2013 - 11:33, zei:

Ik heb het nog geprobeerd met Joe, maar hij had heel veel schrik van zodra we op straat waren. Dus ik ben dan gestopt. Ik zou graag opnieuw proberen op een rustiger ritme (heb het de vorige keer wat overhaast denk ik), maar ik heb schrik dat de straatkatten hem zullen aanvallen :oops:

De stapjes die je moet doen volgens mij: ;)

Stap 1. Doe enkel het "harnasje" aan voor een week. Sommige katten voelen zich er ongemakkelijk in denken dat ze zich niet goed kunnen bewegen. Dit heef een enorme invloed op waneer je buiten gaat want dan voelt de kat zich hulpeloos en ongemakkelijk.

Stap 2. NA die week maak je hei leibandje er aan vast en "wandel" je zo met je kat door het huis. Zodat hij/zij gewend raakt aan het trekken van het leibandje.

Stap 3. ALs ze dat gewoon is en rustig met je door het huis "wandelt" kun je hem/haar eens vooor het eerst mee buiten nemen. Niet echt wandelen maar gewoon op een rustige, veilige plek haar even laten vrijlopen.

Stap 4. Na enkele keren vrijlopen kun je haar op een anderek, gewone plek loslaten en proberen met je mee te laten lopen. (meestal doen de katjes dit zelf :p)

En PS: neem altijd snoepjes mee om je katje te kalmeren :d.

Bewerkt door Kiera&Tiffan, 14 november 2013 - 19:05.

sonia63
sonia63
  • 82 berichten

#19 Geplaatst 14 november 2013 - 20:38

Als ik in het begin ging wandelen met Ziva lukte het voor geen meter .Dan viel mijne euro,en dan nam ik zijn muisje aan een stokje mee en hield dat voor zijn snoet en zo liep hij verder :jump:
Dat doen ze ook met een ezel maar dan met een wortel :goofy: .
Als hij dan goed had gestapt kreeg hij een snoepje ,en dat weten ze snel hoor want dom zijn ze helemaal niet .