Spring naar inhoud

- - - - -

Schimmel in douche

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 14 november 2013 - 06:53

Inderdaad het beste plan hoor, de siliconen vervangen. Je gaat op geen enkele andere manier de schimmel kunnen verwijderen...misschien even "voor het zicht", maar de kern niet. Ik moet dan altijd aan een stuk kaas of zo denken met schimmel op, daar zitten al voor ons onzichtbare draden in voordat de schimmel langs de buitenkant zichtbaar is. Dus mensen die denken van schimmel te verwijderen door enkel het zichtbare weg te nemen, hebben ongelijk   ;)
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 14 november 2013 - 08:32

Bekijk berichtTripkippiej, op 13 november 2013 - 23:05, zei:

Het beste prooduct hiervoor vond ik de HG Schimmel- , Vocht- & weerplekken verwijderaar.
Inderdaad behoorlijk heftig spul; maar wle effectief

Hier ook heel goeie ervaring met dat product :)
Maar kan idd op de adem pakken dus goed verluchten en (mocht je dat liggen hebben) een mondmaskertje aandoen (zo ééntje voor te schilderen)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 14 november 2013 - 09:14

als het onder de siliconen is dan moet je eens goed kijken of de afloop en zo wel goed waterdicht is + hechting op je douche controleren

dan siliconen vervangen door 1 geschikt voor de ondergronden (als hechting niet goed is dan kan er ook water onder) en geschikt voor natte ruimtes

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 14 november 2013 - 09:31

Met de raad van tante Kaat heb ik de schimmel in de douche van ons vorig huisje weggekregen: met bleekwater en een oude tandenborstel de schimmel wegschrobben. Ik liet het bleekwater ook even inwerken en na het afspoelen was de schimmel weg. Ik lees net op internet dat je bleekwater moet verdunnen maar ik deed dat puur, in een potje en dan de tandenborstel erin doppen. Azijn is ook een goed middel tegen schimmel, dat kan je zonder probleem gebruiken. Ik kuis daar nu mijn bad en douchewand mee af en kalk en zeepresten gaan ook veel beter weg dan met enig ander middel :)

Bewerkt door Miss Nina, 14 november 2013 - 09:32.

"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#20 Geplaatst 14 november 2013 - 10:26

Beste denk ik inderdaad de siliconen verwijderen, voor de rest dagelijks, al is het maar 10min even verluchten, schimmel in huis is zeer ongezond
Het is een rot werkje
Veel succes

Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 14 november 2013 - 12:33

siliconen verwijderen en nieuwe spuiten en verder gebruik ik javel (de dikkere van Bref) om te ontsmetten, dit stinkt ook heel erg hoor en je moet zeker oude kleren aantrekken en heel goed verluchten. In een bakkerij mag je bv. javel gebruiken als ontsmettingsmiddel, dit is goedgekeurd door de voedselveiligheid, dingen als dettol ontsmetten niet voldoende. Javel bleekt ook en gaat zal de schimmel op de tegels en op de voegen tegen gaan. Inspuiten met zo'n plantenspuit (puur gebruiken) en een paar uren laten trekken. Wel altijd goed naspoelen en javel NOOIT samen met andere producten gebruiken. Werkt ook prima tegen de bruine strepen in je toilet.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 14 november 2013 - 15:25

Ik ben ook een javel-fan. Al die dingen zoals Antikal en Cilitbang of hoe heet het, dat is volgens mij veel te agressief en chemisch. De javel kostte me al wel enkel t-shirts, maar ok, dan kan ik in mijn poetskledij ook een beetje afwisseling brengen  :lachen:
Geplaatste afbeelding

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#23 Geplaatst 14 november 2013 - 15:29

Bekijk berichtsnoopy, op 14 november 2013 - 15:25, zei:

Ik ben ook een javel-fan. Al die dingen zoals Antikal en Cilitbang of hoe heet het, dat is volgens mij veel te agressief en chemisch. De javel kostte me al wel enkel t-shirts, maar ok, dan kan ik in mijn poetskledij ook een beetje afwisseling brengen  :lachen:
tot alle poetskledij wit is ;)

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 14 november 2013 - 15:34

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 14 november 2013 - 15:29, zei:

tot alle poetskledij wit is ;)

't Is altijd roze, die plekken van de javel op mijn kleren... Wedden dat, mocht ze het nog niet zijn, Solotje vanaf nu ook javelfan wordt?

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#25 Geplaatst 14 november 2013 - 19:31

Bedankt voor de vele tips!!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#26 Geplaatst 14 november 2013 - 20:18

Als ik met javel werk heb ik altijd mijn oude t shirt en short daarvoor aan. Zo beschadig je niet je andere kleren