Spring naar inhoud

* * * - - 1 stemmen

Achterpoten verlamd na aanrijding

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
Kaaro&Emma
Kaaro&Emma
  • 15 berichten

#1 Geplaatst 14 november 2013 - 13:39

Beste kattenbaasjes,

Ik ben Emma en ik ben nieuw hier op de Kattensite. Ik schreef me in omdat ik jullie ‘hulp’ nodig heb. Mijn kater Kaaro (ongeveer 3 jaar, gecastreerde zwerfkat die ik sinds augustus in huis genomen heb) is dinsdagavond aangereden door een auto. Hij kon nog net tot aan de deur kruipen zodat ik hem kon vinden. Hij kroop op zijn twee voorpoten naar binnen, jankend van de pijn maar nergens bloed. Ik ben direct naar de dierenarts gegaan. Kaaro was zo erg in shock dat de dierenarts die avond geen foto’s kon nemen van zijn achterpoten en staart –zelfs niet na een dubbele dosis kalmeermiddelen en pijnstillers.

Na een bange nacht kreeg ik gisteren te horen dat Kaaro niets gebroken heeft, maar er zit een zware zwelling op zijn ruggenmerg, waardoor de achterpoten en staart verlamd zijn. Ik moet hem nu 10 dagen pijnstillers en ontstekingsremmers geven (half pilletje ’s morgens en ’s avonds), maar de dierenarts zei dat het zeer onzeker is of die verlamming permanent is of niet.
Mijn eerste reactie was om zoveel mogelijk op te zoeken over ervaringen van andere baasjes die iets dergelijks hebben meegemaakt met hun kat. Ik heb veel geruststellende en onrustwekkende informatie gevonden bij het gesprek “verlamming na aanrijding” van Lea. Het kan dus blijkbaar aankomen op weken, maanden of jaren om erachter te komen of de verlamming verdwijnt of niet.

Nu probeer ik zoveel mogelijk Kaaro’s evolutie vast te leggen, en dit is mijn lijstje tot nu toe:
  • Hij is heel sterk en kan zichzelf in de zetel trekken met zijn voorpoten
  • Hij kan een hele nacht alleen blijven (naar kattenbak gaan, terug op kussen kruipen, zich verplaatsen, enz.)
  • Hij gaat naar de kattenbak dus die organen zijn in orde (en hij heeft de wil en kracht om naar de kattenbak te gaan)