Spring naar inhoud

* * * - - 1 stemmen

Achterpoten verlamd na aanrijding

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#16 Geplaatst 14 november 2013 - 19:20

Veel sterkte hoor!! Ik duim ervoor dat het maar tijdig is. :geluk:

juleken
juleken
  • 7.903 berichten

#17 Geplaatst 14 november 2013 - 19:52

Erg om te moeten meemaken, ocharme het katje toch.
Maar ik ben blij dat je ks ontdekt hebt, want je zit hier duidelijk op de goede plek voor raad en advies.
Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee, maar heb het verhaal van Mellemeis van in het begin gevolgd, en zij is echt wel een ervaringsdeskundige hoor :)  Ik hoop dat het goed met Kaaro! :hug:

Inge91
Inge91
  • 12.485 berichten

#18 Geplaatst 14 november 2013 - 21:07

Veel sterkte, ik hoop dat Kaaro binnen enige tijd weer vrolijk kan rondhuppelen
Geplaatste afbeelding

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 14 november 2013 - 22:32

Ik wens je heel veel sterkte! Niet opgeven!

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 15 november 2013 - 09:12

Heel veel beterschap. :hug:  Hopelijk volgt er goed nieuws. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

juleken
juleken
  • 7.903 berichten

#21 Geplaatst 18 november 2013 - 23:41

Hoe gaat het nu ondertussen?

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 19 november 2013 - 09:40

Mijn kat had na een zware rugoperatie ook een tijdelijke verlamming aan de staart. Dat is toen langzaam weggetrokken. Ik heb toen wel de staart gemasseerd en bewogen. Het is beginnen beteren met heel kleine tikjes eerst. Dat je niet zeker was of je het wel echt gezien had. Het ging ook langzaam, maar het is wel volledig in orde.

Je merkte wel dat ze eerst gevoel terug krijgen, dan pas later komt beweging.
Ik duim alvast.

Bewerkt door wea, 19 november 2013 - 09:40.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 19 november 2013 - 09:41

Veel sterkte. Ook hier hopen we dat het wegtrekt!

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 19 november 2013 - 09:47

erg veel sterkte!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Kaaro&Emma
Kaaro&Emma
  • 15 berichten

#25 Geplaatst 19 november 2013 - 16:01

Bedankt iedereen voor de bezorgdheid en lieve berichtjes!

Ik heb het druk gehad, maar bij deze een verslagje over Kaaro: Het gaat al veel beter :)  De eerste dagen waren moeilijk omdat hij niet begreep waarom hij plots niet meer kan lopen en springen. Bovendien kreeg hij nog buikloop van de medicatie, waardoor ik 24/24u aan het kuisen en wassen was. Kaaro jammerde veel (water is niet zijn beste vriend), maar liet me hem helpen.

Sinds dit weekend is zijn buikje gelukkig terug in orde. Hij eet normaal, drinkt genoeg, gaat naar de kattenbak wanneer nodig en neemt zijn medicatie zonder problemen op. Hij rust hele dagen door, maar hij springt zelf in de zetel en hinkt me achterna als ik iets lekkers aan het maken ben in de keuken. De levensenergie zit er duidelijk nog in ;)  Ik hou hem goed in de gaten en er is al heel wat beterschap in zijn achterlijfje! Hij kan zijn beide achterpoten strekken en bewegen. Als hij hem wast, kan hij bijvoorbeeld beide poten omhoog strekken en als hij stapt, 'stappen' de bovenste delen van zijn achterpoten mee. De eerste keer dat ik dit zag, was ik zo gelukkig. Soms strekt hij zijn poten en klauwen uit tijdens zijn slaap, dus dat wilt toch zeggen dat zijn achterpootjes nog kunnen bewegen. Hij kan ze ook perfect plooien, dat heb ik eens geoefend met hem in de zetel (dus zonder gewicht op zijn pootjes).

Zijn rechterpootje is wel beter dan het andere: op zijn rechterpootje steunt hij al als hij moet rondstappen. Het enige probleem met dat pootje is dat Kaaro zijn 'voet' altijd omslaat en daardoor loopt hij eigenlijk op de bovenkant van zijn pootje, een raar zicht. Het linkerpootje hangt jammerlijk niets te doen. Hij kan er absoluut niet op steunen en als ik eraan kom, doet het veel pijn. Ergens is dat goed, want dat betekent dat er gevoel zit in dat pootje, maar misschien is er in dat pootje toch iets gebroken ofzo. Donderdag ga ik naar de dierenarts en hopelijk kan hij zien wat er met beide pootjes aan de hand is en wat we kunnen doen.

Kaaro en ik zijn allebei hoopvol. Vandaag was een absoluut toppunt: vanmorgen lag hij aan de keukendeur te wachten op mij en plots staat hij recht en begint hij te stappen op het kussentje van zijn rechterachterpoot. Hij steunde er volledig op en liep dus 'normaal' op drie pootjes naar mij. Ik was zo fier op hem! Jammer genoeg draaide hij daarna zijn pootje terug met de bovenkant van zijn voet op de grond, maar het is een begin. Hij kàn al op drie poten lopen :)
Na deze prestatie wou hij absoluut eens buiten in de tuin (frisse lucht) en toen ik de deur opendeed, was hij net iets te enthousiast: hij vergat het trapje aan de deur en tuimelde het gras in. Jammerend zette hij zich recht en toen zat hij met zijn rechterpootje 'normaal' in de tuin rond te kijken. Beide achterpootjes voelen nu ook niet meer koud aan, maar eerder lichaamstemperatuur, nog een goed teken!

En om af te sluiten: een mooie foto van Kaaro vandaag: voorzichtig optimistisch en vol levenslust :)  Ik hou jullie op de hoogte, tips en advies zijn nog steeds welkom!

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_1042.jpg

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 19 november 2013 - 16:20

Zo fijn om te horen!!
Wilde laatst al reageren, maar had zo weinig tijd.

Onze Teun is ongeveer 2 jaar geleden waarschijnlijk aangereden (ik houd het daar maar op, want het kon ook zijn dat iemand haar hard geschopt had) Na uren zoeken en veel tranen omdat we haar niet vonden, vonden we haar rond middernacht bij onze voordeur.. Ze had zich met haar voorpootjes volledig naar huis gesleept en had zelfs kauwgom op haar buikje geplakt.

Bij de da bleek dat haar bekken op 8 plaatsen gebroken was en op dat moment waren ook beide achterpoten verlamd.
Na 2 bange dagen (zou ze zichzelf kunnen ontlasten, controleren of er ingewanden gescheurd waren etc) mocht ze mee naar huis..
We hebben haar een aantal weken in een bench moeten houden zodat haar botten konden helen..
Na ongeveer 1 week kon ze weer wankel op haar benen staan (ze had wel echt zware medicatie) en na 6-7 weken was mijn meisje weer zo goed als de oude..
Het enigste wat ze er aan overgehouden heeft is dat ze iets minder hoog kan springen dan voorheen..

Ik hoop dat het met jouw lieverd ook helemaal goed komt!!!

Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 19 november 2013 - 16:39

Ik ben blij om te lezen dat het al iets beter gaat! :dancer:
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#28 Geplaatst 19 november 2013 - 16:44

Ik hoop dat het bij jou ook een succesverhaal word!
Ik heb er alleszinds alle hoop al in !
Wij hadden ons Prutske ook NOOIT laten inslapen als de problemen met d eblaas enzo er niet waren..

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

juleken
juleken
  • 7.903 berichten

#29 Geplaatst 19 november 2013 - 22:57

Toch hartverwarmend om hier te lezen dat de katjes zo een koninklijke behandeling krijgen. En fijn dat het beter gaat met Kaaro, keep up the good work! :flower: :duim:

Oh ja, en mooie kater hoor! Het is te zien aan zijn snoetje dat hij een goed leven heeft.

Bewerkt door juleken, 19 november 2013 - 22:58.

Kaaro&Emma
Kaaro&Emma
  • 15 berichten

#30 Geplaatst 22 november 2013 - 17:33

Bedankt iedereen voor de hoopgevende berichtjes!

Ik ben net terug van de dierenarts en dit is het voorlopige verdict:

Kaaro's spieren en zenuwen zijn er nog, maar er is (nog) geen verbinding met zijn hersenen. Hij kan zijn poten dus niet (volledig) controleren en het is die verbinding tussen hersenen en zenuwen dat moet terugkomen. Die ene poot gaat slechter dan de ander, omdat de ontsteking op het ruggenmerg waarschijnlijk erger is aan die kant. De dierenarts heeft die 'slechte' poot nog eens onderzocht (met veel gegrom van Kaaro), maar hij voelde niets verdacht.

Het is dus puur neurologisch. Ik zei wel dat hij altijd 'high' was van de medicatie en dus moet ik nu de medicatie (Prednisolone 20mg Kela, iemand ervaring ermee?) de komende maand afbouwen en na een maand nog eens teruggaan om te zien hoe het vordert, maar de dierenarts zei dat er weinig te doen valt: het kan maanden duren, het is gewoon afwachten hoe snel en of die zenuwverbindingen terugkomen.

Maar hij zei ook dat Kaaro al veel verbeterd is: zijn staart is alvast volledig genezen en op één poot kan hij al steunen, het is juist zijn voetje dat niet meewilt. Gelukkig kan Kaaro zelf naar de kattenbak gaan en heeft hij geen pijn. Op deze manier kan Kaaro eigenlijk al een relatief normaal leven leiden als huiskat :)

Hopen dat het goedkomt, met kleine stapjes dus! Ik denk dat het wel zal lukken op lange termijn: hij zet zijn poten soms al perfect 'normaal' en ik geloof dat dat alleen maar zal beteren, met veel liefde en geduld :)

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_1062.jpg