Spring naar inhoud

* * * - - 1 stemmen

Achterpoten verlamd na aanrijding

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#31 Geplaatst 22 november 2013 - 17:58

Supernieuws al he ;)

Hij zal er wel komen ;)
DIe medicatie hebebn wij ook moeten afbouwen dus als je daar over vragen hebt ;)
Het klinkt toch al veelbelovend he ;)
(vooral dat de blaas enzo ook werkt he ;) )

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Inge91
Inge91
  • 12.485 berichten

#32 Geplaatst 22 november 2013 - 18:06

Wat een super goed nieuws, ik ben er zeker van dat hij  met jullie goede zorgen wel terug beter zal worden :geluk:
Geplaatste afbeelding

Kaaro&Emma
Kaaro&Emma
  • 15 berichten

#33 Geplaatst 02 december 2013 - 20:44

Hey iedereen!

Even een update over Kaaro en verontrustend nieuws voor kattenliefhebbers: hij loopt al vlotjes op 3 poten en hij is heel levenslustig. Sinds dit weekend begon hij weliswaar stukken vel (met vacht enz) te verliezen. Kaaro had geen pijn, maar zijn 'slechte' poot leek wel de poot van een ontveld konijn dus ik ben vandaag naar de dierenarts gegaan. Blijkbaar is de oorzaak van Kaaro's verlamming geen aanrijding, maar iets véél erger.

De DA zag dat Kaaro aan de binnenkant van beide achterpoten stukken vel verloor en er zat al nieuwe huid onder. Dit wil dus zeggen dat deze nieuwe 'wonden' hoogstwaarschijnlijk dateren van dezelfde dag als de verlamming. Volgens de DA heeft Kaaro die stukken vel losgerukt (onderhuids) toen hij wou ontsnappen aan een konijnenval of een ander sadistisch tuig waarbij Kaaro dus met zijn hele gewicht aan zijn achterpoten ondersteboven hing. Door zijn wilde bewegingen is hij uiteindelijk los geraakt, maar dit heeft dus ervoor gezorgd dat de vacht van zijn achterpoten onderhuids gescheurd raakte. de verlamming zou hierdoor ook veroorzaakt zijn aangezien heel zijn lichaamsgewicht aan zijn achterpoten hing...

Nu, het kan ook zijn dat hij aan de draad van een hekken is blijven hangen tijdens een sprong, maar het is toch heel bizar dat deze wonde op beide achterpoten op dezelfde plaats terug te vinden is..
Toen de DA dit zei werd ik misselijk. Wie doet er zoiets? Een konijn of een kat, maakt niet uit. Je martelt geen dieren omdat ze toevallig langs jouw stukje grond lopen... Ik ga dit week-end bij de buren eens polsen of er nog zo'n gevallen gekend zijn of dat er iemand zo'n val in zijn bezit heeft. O wee de persoon die dit gedaan heeft!

Zijn er mensen onder jullie die dit ook meegemaakt hebben? Of iets dergelijks met dezelfde symptomen?

Ik ben zo blij dat Kaaro nog leeft en dat hij nu veilig bij mij ligt. Ik zou hem het liefst nooit meer buitenlaten zonder dat er iemand bij is, maar dat zou zonde zijn aangezien ik een heel grote tuin heb en opsluiten is geen optie natuurlijk. Heeft er iemand tips wat ik wel zou kunnen doen?

Veel groeten,
Emma

juleken
juleken
  • 7.903 berichten

#34 Geplaatst 03 december 2013 - 00:00

Pfff, wat een verhaal zeg!! Onze katten zijn jaren geleden eens beschoten geweest met zo een loodjes geweer, maar dat waren gelukkig een paar oppervlakkige wondjes. Maar wat moet Kaaro bang geweest zijn, ocharme toch ik mag er niet goed aan denken, gruwelijk gewoon!
Er lopen nog veel te veel mensen rond die voor dieren nul komma nul respect hebben. Zal wel zijn dat je bang bent nu en haar zoveel mogelijk wil binnenhouden. Dat was bij ons ook als we te weten kwamen dat Yvonne en Yvette werden beschoten. Ik hoop dat je via je buren iets meer te weten komt. Ik zou ook stoere taal gebruiken, zeggen dat jouw kat immens veel voor jou betekent en dat, als je te weten komt wie dit gedaan heeft je het hier niet bij zult laten. Wij hebben dit ook zo aangepakt, we hadden een vermoeden wie de dader was, en aan die persoon ook heel onschuldig gevraagd of hij wist wie hier in de geburen zoiets zou kunnen doen enz... Toeval of niet, maar sindsdien zijn ze nooit meer beschoten.
Succes en dikke kus voor die arme Kaaro!

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 03 december 2013 - 00:26

Kaaro&Emma, op 02 december 2013 - 20:44, zei:

Hey iedereen!

Even een update over Kaaro en verontrustend nieuws voor kattenliefhebbers: hij loopt al vlotjes op 3 poten en hij is heel levenslustig. Sinds dit weekend begon hij weliswaar stukken vel (met vacht enz) te verliezen. Kaaro had geen pijn, maar zijn 'slechte' poot leek wel de poot van een ontveld konijn dus ik ben vandaag naar de dierenarts gegaan. Blijkbaar is de oorzaak van Kaaro's verlamming geen aanrijding, maar iets véél erger.

De DA zag dat Kaaro aan de binnenkant van beide achterpoten stukken vel verloor en er zat al nieuwe huid onder. Dit wil dus zeggen dat deze nieuwe 'wonden' hoogstwaarschijnlijk dateren van dezelfde dag als de verlamming. Volgens de DA heeft Kaaro die stukken vel losgerukt (onderhuids) toen hij wou ontsnappen aan een konijnenval of een ander sadistisch tuig waarbij Kaaro dus met zijn hele gewicht aan zijn achterpoten ondersteboven hing. Door zijn wilde bewegingen is hij uiteindelijk los geraakt, maar dit heeft dus ervoor gezorgd dat de vacht van zijn achterpoten onderhuids gescheurd raakte. de verlamming zou hierdoor ook veroorzaakt zijn aangezien heel zijn lichaamsgewicht aan zijn achterpoten hing...

Nu, het kan ook zijn dat hij aan de draad van een hekken is blijven hangen tijdens een sprong, maar het is toch heel bizar dat deze wonde op beide achterpoten op dezelfde plaats terug te vinden is..
Toen de DA dit zei werd ik misselijk. Wie doet er zoiets? Een konijn of een kat, maakt niet uit. Je martelt geen dieren omdat ze toevallig langs jouw stukje grond lopen... Ik ga dit week-end bij de buren eens polsen of er nog zo'n gevallen gekend zijn of dat er iemand zo'n val in zijn bezit heeft. O wee de persoon die dit gedaan heeft!

Zijn er mensen onder jullie die dit ook meegemaakt hebben? Of iets dergelijks met dezelfde symptomen?

Ik ben zo blij dat Kaaro nog leeft en dat hij nu veilig bij mij ligt. Ik zou hem het liefst nooit meer buitenlaten zonder dat er iemand bij is, maar dat zou zonde zijn aangezien ik een heel grote tuin heb en opsluiten is geen optie natuurlijk. Heeft er iemand tips wat ik wel zou kunnen doen?

Veel groeten,
Emma

Jammer genoeg hebben we dit hier 3 jaar geleden ook meegemaakt met beide poezekes :cry: :misselijk:

Zowel Mauro als Naomi zijn terecht gekomen in een strop :cry: Naomike is haar voorpootje geamputeerd en Mauro is weken lang verlamd geweest en heel lang bij onze DA moeten blijven... :cry:

Er zijn hier enkele topics over terug te vinden...maar weet niet hoe ik deze link hier kan plaatsen :catscratchhead

Misschien kan je eens zoeken onder "strop, Mauro, Naomi, 3 pootjes, amputatie..." en ook bij mijn profiel kan je hun albumpjes vinden :(

Vind het zo erg te lezen dat jullie lieve Kaaro dit waarschijnlijk ook heeft meegemaakt :(

Sindsdien blijven de poezekes hier altijd binnen !! We hebben wel een kattenren sindsdien...maar ik laat ze écht nooit meer buiten ! Is in het begin even lastig...zowel voor de baasjes als de poezekes...maar eens je dit hebt meegemaakt...nee...ik laat ze niet meer buiten :oops: En nu lijken ze echt heel gelukkig te zijn als binnenpoezekes :heart:

Heel veel sterkte voor jullie en beterschap voor Kaaro :duim:

Nu moet ik echt slaapjes doen... :zz maar ik zal morgen zeker een beetje meer uitleg geven :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

Kaaro&Emma
Kaaro&Emma
  • 15 berichten

#36 Geplaatst 04 december 2013 - 09:27

Bedankt Juleken en Mauro,

ik hou Kaaro nu ook altijd binnen en laat hem enkel buiten 'onder toezicht' (dus als ik erbij ben). Kaaro lijkt dat O.K. te vinden, maar ik vind het zo zonde dat dit moest gebeuren. Ik zal de berichten opzoeken over jouw katjes, Mauro. Erg dat je dit hebt moeten meemaken! De DA zei dat als Kaaro's "slechte" pootje zo blijft dat ik ook moet overwegen om het te amputeren... Ik geef Kaaro eerst alle kansen en pas indien zijn pootje écht geen vooruitgang boekt voor een langere tijd, zal ik dit overwegen. Het is tenslotte beter om het dan te amputeren dan Kaaro heel de tijd dat pootje te laten meeslepen. Maar voor zo'n beslissing is het nu nog te vroeg natuurlijk!

Zaterdag ga ik eens rondkijken of ik iets vind in mijn tuin (nu is het altijd donker als ik vertrek en terug thuis ben van mijn werk) en dan ga ik ook vragen stellen bij de buren. Ik weet al van één iemand die hier 5min vandaan woont dat haar kat ook iets dergelijks heeft meegemaakt. Laten we hopen dat ik de oorzaak en/of dader vind!

Alvast bedankt!

Inge91
Inge91
  • 12.485 berichten

#37 Geplaatst 04 december 2013 - 10:59

Wat een verschrikkelijk verhaal, ik begrijp sommige mensen niet, al een geluk dat jou poes het overleefd heeft.
Ik hoop dat je de dader kan vinden

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.903 berichten

#38 Geplaatst 04 december 2013 - 11:16

Ik hoop ook dat de dader gevonden wordt, maar laat ons eerlijk zijn... En dan?
Met dieren kan je uiteindelijk doen wat je wil, gepaste straffen zijn er niet. :wall:

Kaaro&Emma
Kaaro&Emma
  • 15 berichten

#39 Geplaatst 04 december 2013 - 15:56

Klopt, daar heb je jammer genoeg groot gelijk in Juleken. Ik heb wel gehoord dat dergelijke 'konijnenvallen' verboden zijn, dus àls ik de dader vind, kan ik erop aandringen om ze weg te doen. Bovendien zijn er helemaal geen konijnen in mijn buurt :s Soit, het zou al nuttig zijn om te weten waar het gebeurd is en de dader erop te wijzen dat zo'n dingen niet kunnen tegenover onschuldige dieren (ook al verwacht ik niet veel begrip van zo'n mensen).

En verder focussen we ons op iets positievers, nl. het verdere herstel van de sterke Kaaro :)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#40 Geplaatst 04 december 2013 - 16:23

Ik lees dit nu pas en man wat een misselijk verhaal! Hoe kan iemand dieren zo pijn doen?
Wordt gewoon misselijk als ik er aan denk.

Ik hoop dat je kat er toch nog volledig doorkomt en dat zijn andere pootje binnenkort ook terug mee doet.
Als ik zo lees, lijkt het wel redelijk hoopvol. Ik duim dat met tijd alles zo goed mogelijk geneest!
Geplaatste afbeelding

Kaaro&Emma
Kaaro&Emma
  • 15 berichten

#41 Geplaatst 07 maart 2014 - 14:56

Het is ondertussen al een hele tijd geleden dat ik hier iets gepost heb over Kaaro's toestand, maar ik wou toch even het goede nieuws hier delen: Kaaro loopt terug op vier pootjes! :)

Tot eind december zag het ernaar uit dat één pootje zou moeten geamputeerd worden: Kaaro sleepte het zich achter zich aan en hierdoor had hij altijd wonden op het pootje. Het was altijd een heel gedoe met verbandjes, pijnstillers enzovoort. Ik gaf niet op en begon met een geïmproviseerde passieve kinesitherapie: iedere avond legde ik Kaaro in de zetel en plooide, strekte en masseerde zijn slechte pootje gedurende 30-45min. "We kunnen maar proberen" dacht ik. Na twee weken gebeurde iets ongelofelijks: Kaaro begon te steunen op het pootje en sinds midden februari (ongeveer 3 maanden na het ongeluk) loopt hij weer fier op vier pootjes (op de foto was hij wel nog wat zwaar van het vele rusten, ondertussen is hij weer mooi op gewicht!).

Toen ik eind februari naar de dierenarts ging om zeker te zijn dat alles in orde was, stond die verwonderd (en bewonderend) met een glimlach toe te kijken: Kaaro was een gezonde kater, zonder enig overgebleven letsel. Zoiets had hij nog nooit gezien. Als ik buitenging, zei hij dat ik de juiste beslissing genomen had om mijn intuïtie te volgen en door te zetten.

Kaaro springt ondertussen op alle kasten, klimt in alle bomen en rent het hele huis rond alsof er nooit iets gebeurd is. Ik besef hoeveel geluk we hebben gehad en dat niet iedereen zo'n happy end gegund is. Ik ben heel blij dat ik jullie dit goede nieuws mag brengen ;)

Bijgevoegde thumbnails

• 1618530_10201873979265711_1189846678_n.jpg

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 07 maart 2014 - 15:02

wow, hoe leuk om zoiets te lezen !!!!

#43 Geplaatst 07 maart 2014 - 16:12

Super!
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#44 Geplaatst 07 maart 2014 - 16:18

prachtig.
En een heel mooi voorbeeld van wat echte dierenliefde is :hart:

juleken
juleken
  • 7.903 berichten

#45 Geplaatst 07 maart 2014 - 16:43

Super! Ben zo blij voor jullie, en dikke pluim voor jou, het is dankzij jouw inzet dat hij er bovenop is!!